התייעצות מאיפה להתחיל לרשת את הבית על תשתית WIFI

SIRI, CORTANA, ALEXA, ECHO, GOOGLE HOME, HOME PAD, שלטים חכמים, KEY PADS, אפליקציות
a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

התייעצות מאיפה להתחיל לרשת את הבית על תשתית WIFI

נושא שלא נקרא #1 

בוקר טוב.
אז לפני יומיים העלתי שאלה בפייסבוק
אמרתי שאני עתיד לכנס לדירה חדשה,
ושאלתי למה צריך בית חכם אני לא מוצא סיבה להשקיע בזה כסף וזה לא כזה מעניין.
אחרי פחות מ12 שעות הם שינו לי את הדעה ישבתי וקראתי קצת על בית חכם ואני מבין שפיספסתי פה בגדול בעיקר

אז המצב הוא כזה.
הדירה בנויה כך שאי אפשר להתחיל לעשות קידוחים בקירות, מה שנישאר זה תשתית WIFI שזה מה שהכי נכון בשבילי והכי יציב אני מקווה
בעיקרון אני לא הולך להיות פה כמוכם. אני מחפש מערכת יציבה, שצריכה כמה שפחות תעסוקה. ועידכונים. בעדיפות לאוטומט. מה שאומר , להתקין ולשכח.
הבנתי שיש כמה מערכות אלקסה/סיריי /openHAB { שהבנתי שהיא קהילה מפותחת שמתפתחת כל הזמן והיא מאוד מומלצת ומערכת יציבה }
בדירה שלי שאני גר כרגע יש לי מתגי טא'צ WIFI { קניתי באיביי לא משהו מוכר} שעובדים מצויין קרוב ל3 שנים. הם יגיעו עם שלט אבל אני משתמש ידני כך שאת השלטים זרקתי בפינה.
מה שרץ לי בראש כרגע לחבר לבית חכם שאולי בהמשך יהיו עוד דברים שארצה זה הדברים הבאים
תאורה של כל הבית שיהיה אפשרות לעשות להמם אורות בערב שיושבים ליראות טלויזיה.
שליטה על טלויזיה { יש לה חיבור אינטרנט חוטי מאוחרה}
שליטה על מערכת קולנוע ביתי כולל מקרן ומסך
תריסים חשמליים בכל הבית
ובהמשך אולי מנגנון של הזזת וילון בסלון , אולי
יש לי 2 מיני מרכזי של אלקטרה שהם מזגני WIFI כבר בתוך המזגן שעובדים דרך אפליקציה של אלקטרה. {אני טכנאי מיזוג של אלקטרה אז זה לא כזה לחוץ לי המזגן ביגלל שיש כבר, אבל אולי תשנו לי את הדעה גם פהemoticon
המקרר שלי הוא מקרר "טיפש" אז אני לא רואה איך זה מסתדר"
והדלת כניסה לבית שזה אישית מפחיד אותי מבחינת ביטחון
כרגע אני לא רואה לעצמי שימוש בכל מיני חיישנים אולי בהמשך
כמובן שאני מעוניין שיהיה לי עוזרת אישית קולית שתבצע את הפעולות דרך דיבור בשביל לא להתעסק בנייד.
אני חושב שאצטרך לפרוס 2-3 עוזרות כאלה ברחבי הבית. תלוי את רמת הרגישות של המקרופונים .
מה שכן אני מתכון לעשות את זה בתוך חלק אינטגרלי אולי על התקרה בסלון ובמסדרון שמחבר בין החדרים
הבנתי שצריך לדאוג לקו אפס בכל הנקודות חשמל. השאלה האם בבניה של בית חדש לא דואגים לזה?
וגם קו אינטרנט בכל חדר הבנתי שכדאי לשים , אבל זה יהיה בעיה להעביר עקב זה שהבית בנוי ואני לא רוצה לכנס לחציבה של קירות
בארון חשמל עוד איך שהוא אני חושב שאצליח להעביר כבל אינטרנט
בעיקרון עד לפה אני בסדר, נישאר לי לעשות עוד קצת סדר בראש לגבי מושגים והגדרות
קראתי ש-ZWAVE הוא הפרוטוקול שמומלץ מאוד לעבוד איתו והתדרים 868.42 MHz יש להם הכי הרבה אפשרויות חיבורים
הבנתי שצריך גם איזה כונן SSD או משהו כזה רק לא הבנתי למה הוא משמש, לא שזה בעיה בעיקרון יש לי DVR פנוי חדש בקרטון 2019 שזרוק לי בבית , אני יכול לקחת משם את הכונן
כמובן שאני לא רואה את עצמי עושה הגדרות של הדברים האלה. אני אתקין אותם וכנראה אמצה מפה מישהו בתשלום כמובן שיגיע להגדיר לי את המערכת אחרי שהכול יהיה מורכב

יש לי עוד כמה שאלות שלא ברורות לי שאשמח לקבל תשובות

1. מ10 פעמיים נסיון עבודה עם המערכת. כמה פעמיים היא כשלה/ נפלה/ הייתה צריכה איפוס/ לא ביצעה את הבקשה בפעם הראשונה והייתם צריכים לחזור על הבקשה {מערכת WIFI}

2. כמו כל דבר שמחובר לרשת יש חשש להשתלטות מרחוק,איך מגנים על מערכת כזאת מגורם חצוני

3. איזה טיפול המערכת הכוללת צריכה? עידכונים? החזקה שוטפת? אין לי ידע בדבר כמו שאתם רואים אני עדיין חדש בגלל זה השאלות הלא פשוטות האלה.

4.מערכת כמו שאני מתאר בחישוב גס כמה אמורה לעלות? הלכתי על החלק הבסיסי אני חושב

5. בגלל שיש לי עוד שנה וחצי לכניסה אני אזמין כל חודש 2-3 חלקים בלי לחץ מאיפה ומה מתחילים להזמין?
הבנתי שיש חלקים של שיואמי שמאוד מומלצים ולא עושים בעיות, אני מעדיך כמובן חומרה חזקה אבל לא להשתקע בתקציב,

6. עוזרת קולית. יש דעות חלוקות בזה, איך אעד מה מתאים לי

7. כמובן שהמערכת צורכת מהפס רוחב של האינטרנט. איך אני אדע כמה פס רוחב אני צריך. אולי אפילו אפשר לקנות מודם/ רווטר שיתחבר רק למערכת הזאת .

מה עוד אתם חושבים שאחד כמוני שאין לו ידע צריך לדעת.

*כמובן שאני לא תופס אף אחד במילה ואין ולא יהיה לי טענה
תודה רבה רבה על הכל.
שיהיה שבת שלום ובוקר טוב

dr0r
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1685
הצטרף: נובמבר 2018
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 256 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

בוא נעשה קצת סדר.

1. זה שלא מבצעים קידוחים או חציבות לא אומר WiFi. הפרוטוקולים הנפוצים לבית חכם (Zigbee, Z-Wave) הם אלחוטיים, אבל הם לא WiFi. למעשה אני מתרחק מרכיבים מבוססי WiFi, כי הם בד״כ בנויים גרוע ויפסיקו לעבוד ברגע שהחברה שמוכרת אותם תפשוט רגל, או סתם תמשיך הלאה. מה שזה כנראה כן אומר זה שפתרונות כמו KNX יורדים מהפרק (אם אתה לא רוצה לגעת בארון החשמל).

2. אם אתה הולך על Z-Wave, תצטרך Hub, שגם ישלוט במערכת וגם יאפשר חיבור ל-Alexa, Siri או Google Home. אני משתמש ב-Smartthings, שהוא יחסית פשוט להגדרה, אבל יש כאן הרבה אנשים עם דעות שונות.

3. צריך לשים relay מאחורי כל מפסק שאתה רוצה לשלוט עליו. יש relays כפולים, יש בודדים שאפשר לחבר למפסקים נוספים שאפשר להגדיר (נגיד לכבות את כל האורות בבית), יש לתריסים וכו׳. תצטרך חשמלאי שיתקין לך אותם (לפי החוק).

4. המוצרים של שיאומי זה בעיקר חיישנים (תנועה, אור, טמפרטורה ולחות, דלתות וחלוננות). אלה צעצועים שמאפשרים להגדיר אוטומציות.

5. השתלטות מרחוק - אם תתרחק ממוצרי WiFi, והדבר היחיד שמתחבר לאינטרנט הוא Hub של חברה אמינה, זו לא בעיה.

6. עוזרת קולית - זה עניין של טעם, וגם של איזה טלפון יש לך. באופן לא מפתיע Siri מתחברת נהדר ל-iPhone, ו-Google Home לאנדרויד. אלקסה זה למי שלא מוכן לומר ״Hey Google״...

7. רוחב פס - ממש לא קשור. השליטה ובקרה הזו בקושי צורכת רוחב פס.

8. עדכונים - כעקרון הרכיבים יכולים להתעדכן, אבל זה לא באמת קורה לעיתים קרובות. הדבר היחיד שמתעדכן (באופן אוטומטי) זה ה-Hub.

9. מחיר - תלוי בהרבה מאוד פרמטרים. בראש ובראשונה במה אתה רוצה לשלוט.

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #3 

@dr0r
תודה רבה על התגובה,
כמו שהבנתי יש 2 תשתיות
WIFI
ו קווי
אני באמת לא מתכוון לחצוב עכשיו בכל הבית אז הWIFI ניראה לי הכי טוב בשבילי כרגע.
או שאתה יכול לחדש לי משהו אחר.
מה שכן .. עכשיו חודש לי לפי התוכנית בניה שבכל חדר יש לי אפשרות להשכיל כבל רשת כל חדר..
ומה אני עושה איפה שאי אפשר להשכיל? מזדרון, וכאלה

שאתה אומר שאני לא רוצה לגעת בארון חשמל למה אתה מתכוון ?


לדעתי אלך על האפשרות של Z-Wave ואני מתכוון להוסיף שליטה קולית מלאה / ללא צרוך להתעסק בטלפון.


אני מודע לזה שיש צורך במפסקים,
וחיישנים ולדעתי אלך על החיישנים של שיומי באמת. הבנתי שצריך שיהיה גם 0 במפסקים, משהו שלדעתי אני אצטרך להוסיף כי זה לא קיים בדירה חדשה מקבלן


בקשר לעוזרת קולית. אני לא רוצה להשתמש בטלפון. רוצה פשוט לשים אותה ברחבי הבית ולדבר איתה.
נכון כולם יודעים שGoogle היא מעצמה שעוקבת אחרייך ואני גם לא בעד זה... אבל זה כנראה האופציה היחידה שלי.
וחבל


לשאלתך מה אני רוצה מהמערכת ..

שליטה על תריסים שיפתחו ויסגרו לפי תיזמון או לפי מה שארצה. וכל הבית
אורות . לפי תיזמון / בקשה מהעוזרת הקולית/ כניסה ויציאה מהבית כולל לעימום אורות
שליטה על מערכת אודיו כולל מקרן ומסך.
וילונות

כרגע אני לא רואה עוד דברים, אבל כמובן שבהמשך הוסיף

בנוסך אני רוצה להגיד לך תודה רבה רבה על התשובה שלך

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

אם חשבת על מערכת פתוחה כמו openHAB אז העלויות הן כאלה:

חומרה:
כל Rapberry Pi או מחשב דומה, נגיד סכום עגול של 400 ש"ח
בקר ל Z-Wave שמתחבר למחשב הנ"ל, נעגל שוב ל 200 ש"ח כולל משלוח מחו"ל

תוכנה
במקרה של ה Pi צריך רק להוריד את openHABIAN שכולל את מערכת ההפעלה + openHAB. אם רוצים להריץ על מערכת הפעלה שונה אז מדובר בעלות של אותה מערכת הפעלה.

אביזרי קצה
מחיר של מודול שמחברים מאחורי מפסק הוא בסביבות 200 ש"ח + משלוח. אפשר כמובן לעשות את מה שעשיתי וזה החלפת המפסקים עצמם ואצלי העלות הייתה כ 100 ש"ח לכל מפסק מגע עם Z-Wave.

חיישני דלתות וחלונות עולים בין 100 ל 200 ש"ח. תלוי מה קונים וממי. זה גם בערך המחיר לחיישני טמפרטורה, לחות, אור או תנועה.

בסיכום העלות היא לא ברכיבים או ב "תשתית". מה שעולה פה כסף זה העבודה שלך ואם החלטת שמערכת בית חכם זה לא תחביב עבורך אז השקעת המון זמן פרטי בדבר שלא ממש מעניין אותך ללמוד זו הוצאה אדירה שקשה להצדיק אותה.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

dr0r
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1685
הצטרף: נובמבר 2018
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 256 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@a_eyal

מה שניסיתי לומר זה שאלחוטי ≠ WiFi. הפרוטוקולים Z-Wave ו-ZigBee הם אלחוטיים, אבל נפרדים לחלוטין, בדיוק כמו Bluetooth. שימוש בהם דורש Hub שיש לו אנטנה מתאימה, ומחובר לראוטר דרך WiFi או Ethernet.
יש מוצרי מדף כמו Samsung Smartthings (עולה $70 בארה״ב, או £80 בבריטניה, ו-€90 בגרמניה, לא כולל משלוח), Vera Plus, Zipato ועוד, ואפשר לבנות מערכת לבד על openHAB או Home Assistant, על בסיס Raspberry Pi, בתלות ביכולת הטכנית והזמן הפנוי שיש לך בשביל זה. שים לב, ש-Z-Wave פועל בתדר אחר בארה״ב, באירופה ובישראל (כאמור, זה ממש לא WiFi), אז גם ה-Hub וגם הרכיבים צריכים להרכש באותו איזור.

החיישנים של שיאומי מבוססי ZigBee, שהוא בתדר אחיד בכל העולם. הם הרבה יותר זולים מהאלטרנטיבות מבוססות Z-Wave. מה שכן, תצטרך לוודא שה-Hub שלך יודע לדבר ב-ZigBee, או שאפשר להרחיב אותו לתמוך בזה - או להתממשק דרך ה-Gateway של שיואמי.

בעניין קו 0 - דווקא זו לא צריכה להיות בעיה, כי בבנייה חדשה שמים את נק׳ הביקורת מאחורי המפסקים. מה שכן, יכול להיות ממש צפוף שם, ברמה שקשה עד בלתי אפשרי לדחוס פנימה גם מודול שליטה. בכל מקרה תן לחשמלאי להתקין את המודולים - גם לפי החוק.

שליטה על מערכת אודיו - זה כבר הרבה יותר מסובך, אם המכשור אינו תומך בשליטה מרחוק בעצמו. יש כל מיני פתרונות מבוססי IR יותר ופחות יקרים, שאף אחד מהם לא מושלם, כמו Broadlink Mini3, Logitech Harmony Hub ועוד.

כפי ש @Catskinner אמר, זה השקעה מאוד גדולה בזמן שלך. אם אתה לא בטוח שאתה רוצה להיכנס לזה, יש חברות שיבנו לך את כל המערכת, בתדרים ישראלים ועם תמיכה. כמובן שזה יעלה בהתאם.

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #6 

@Catskinner

היי ותודה על התגובה.
אתחיל בזה ואומר שאני חדש בזה. ואין לי את הידע. בהתחשב בזה שיש לי עד יוני 20 לכנס לבית . אלמד עוד קצת .
מה שכן לא אקנה עכשיו את המודלים והציוד כי עד אז יצאו לפחות עוד 2 גירסאות של הדברים, אם זה מודלים או הקונטרולר עצמו.
אחרת הייתי קונה עכשיו.

עכשיו נסעתי לדירה ליראות מה קורה שם. לשמחתי. {או שלא} הקירות שלי מצופים גבס. כך שלא יהיה לי בעיה להשחיל מודלים לקיר או להגדיל את הקופסאות.
מה שכן יש לי גם בכל חדר צינור שדרכו אפשר להשחיל כבל אינטרנט.
בנוסף סביב חודש 3/20 אתחיל לקנות החלקים. שכן לדעתי כבר היהו גרסאות חדשות

כמובן שאלך על מערכת פתוחה . כדי לא להיות תלוי בחברות מסוימות
שדיברתה על אביזרי קצה. מה איזה מפסקים היו לך ולמה החלפתה אותם בשביל לחסוך בעלויות ?

אני צריך חיישן אחד של דלת מרכזית . בשביל שהאור ידלק לבד בעת כניסה לבית.

איך הולך החיישני אור. לכל חדר אני צריך חיישן? הבנתי שחיישנים עולים סביב ה17-50 שקלים.

בעיקרון שיגיע הרגע אני מתכוון לקחת מפה מישהו ולשלם לו שיגדיר לי את המערכת אחרי שאני אתרים את כל המודלים ואת כל המפסקים.
לקחת חברה שתעשה את זה אני שוב מגיע לנקודה שהיא תעשה לי מערכת שלה סגורה. וזה יעלה לי יותר.

תודה רבה לך על התגובה (Y)

·

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #7 

@dr0r
·
היי ותודה שוב.
הבנתי שאני צריך Hub ואני מתכוון ליקנות משהו מומלץ ++ ואולי אפילו ראוטר יותר חזק שיודע לעבוד ביחד
אין לי ידע טכני לזה. מודה וביגלל זה אני פה, לשאוב מידע, להזמין חלקים, להתקין אותם, ואז למצוא מפה מישהו שבתורה לתשלום יגדיר לי את המערכת

לא הייתי רוצה לתת לחברה לעשות את זה כי כמו שאמרתה זה יעלה לי בהתאם, לדעתי לתת למישהו פה להגדיר לי מערכת
אחרי שאני אתקין, יהיה לי יותר טוב..
אני איש טכני בעל ידיים.
חוץ מהגדרות של המערכת אחרי שהיא מורכבת. לא אצטרך כלום ...



השאלה היא יותר גדולה כמו שאמרתי ליפני זה..
לדעתי לא כדאי להתחיל להזמין חלקים מעכשיו, שכן בעוד שנה כבר יצאו גירסאות ומודלים ומפסקים הרבה יותר טובים
לא?


תודה

dr0r
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1685
הצטרף: נובמבר 2018
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 256 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

@a_eyal
·
תמיד יוצאים רכיבים טובים יותר, בטח בעולם הזה, שמתפתח מאוד מהר בשנים האחרונות. אבל זה לא שיש הבדל של שמים וארץ בין הדגם של השנה וזה של שנה שעברה, ובאותה מידה אפשר לעולם לא להחליף טלפון סלולארי, כי בשנה הבאה ייצא טלפון יותר טוב...
השאלה היא מתי החשמלאי שלך יוכל להתקין את הרכיבים. לצוות אותם ל-hub אתה יכול בעצמך, זה ממש פשוט. החלק המורכב יותר הוא לגרום להם לעבוד נכון, כאשר יש צורך בקונפיגורציה לא סטנדרטית, וכמובן הגדרת תרחישים.
את החיישנים של שיאומי קצת יותר קשה להגדיר, אבל זה בכל מקרה עניין נפרד מהחיווט החשמלי.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תשתית WIFI יציבה זה דבר חשוב מאין כמוהו בלי קשר לבית חכם או לא בית חכם.

יש כאמור תשתיות אלחוטיות אחרות שעובדות יותר טוב מ-WIFI. מה שחשוב שתיקח משהו דו כיווני.

בחזרה ל-Wifi. אני עם בית סטנדרטי ישראלי למדי. בניה כבדה (ממ"ד, בלוקים וכו') ושתי קומות. שום דבר לא עבד כמו שצריך והיו הרבה חורים למרות שהיו לי בשלב מסויים 3 רשתות שהיו אמורות בקלות לכסות את הכל (עם חיבור קוי בינהן).

בסוף נשברתי והחלפתי הכל ברשת Mesh פשוטה. מאז אין שום בעיות כיסוי, כולל בממ"ד. קצב הנתונים מהיר וזה עובד מעולה. יש כמה חברות שמוכרות יחידות בארץ, ממליץ שתפזר אותן באופן חכם בבית - זה יעשה לך פלאות (לא התרשמתי שהיקרות יותר יציבות יותר ממערכות Mesh פשוטות כמו -DECO שרכשתי אלי). חבילה של 3 יחידות עלתה לי בזמנו כ-1000 ש"ח (לא זוכר במדויק).

dr0r
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1685
הצטרף: נובמבר 2018
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 256 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

@oferlaor
·
מסכים לגמרי, זה רק קצת אוף טופיק. :wink:
אני משתמש ב-Google WiFi. עובדים ב-Mesh, נראים טוב והתקנה ממש קלילה, כולל אפשרות לקשר ביניהם בעזרת Ethernet. הבעיה היחידה שאי אפשר לקנות אותם בארץ, כי משרד התקשורת (כמובן) לא שחרר את כל הטווח של 5GHz. באמאזון שלישיה עולה $240-$250, אבל צריך להביא אותם בייבוא אישי.

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #11 

@dr0r
·
היי בוקר טוב.
מסכים איתך שתמיד יוצאים דברים יותר טובים :)
אבל מעכשיו לעוד שנה וקצת לך תידע איך העולם ישתנה
למרות שזה ממש בוער לי באצבעות להזמין . אבל מצד שני שאין טעם שזה ישב בפינה עד לעוד שנה
אין לי חשמלאי שיעשה את זה, לי יש ידיים טכניות ואני מבין קצת בעבודה.
מה שאין לי ידע זה לקנפג את המערכת.
בעיקרון אני מתקין את המערכת לפי מה שהתייעץ ואלמד פה.
חשבתי דווקא ללכת על שיומי כי החיישנים שלהם יותר זולים ושמעתי שיותר אמינים
יש לך משהו אחר להציע לי

תודה רבה ויום טוב

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #12 

@oferlaor
·
לגמריי, תשתית יציבה זה משהו חשוב.
איזה תשתיות יש יותר טוב חוץ מקווי שיש לי גם אפשרות להעביר את זה כי ראיתי שיש לי צינורות השחלה לכל חדר

וואוו זה הפחד שלי. שזה יעבוד לא כמו שצריך. ההבדל בנינו זה שאני דירה 5 חדרים. אתה 2 קומות בלוקים
אצלי הקירות מצופים גבס:)

מה זאת אומרת רשת Mesh?

תודה

a_eyal (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 170
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #13 

dr0r כתב:@oferlaor
·
מסכים לגמרי, זה רק קצת אוף טופיק. :wink:
אני משתמש ב-Google WiFi. עובדים ב-Mesh, נראים טוב והתקנה ממש קלילה, כולל אפשרות לקשר ביניהם בעזרת Ethernet. הבעיה היחידה שאי אפשר לקנות אותם בארץ, כי משרד התקשורת (כמובן) לא שחרר את כל הטווח של 5GHz. באמאזון שלישיה עולה $240-$250, אבל צריך להביא אותם בייבוא אישי.


לא זה כבר כבד עליי להתחיל לעשות ייבוא ואישורים :lol: אני אנסה לעשות את הכי טוב במה שיש ואפשר לעשות פה בלי יותר מידיי פרוצדורה
ושוב אני הולך לעשות משהו בסיסי לא הולך להשתגע:)



תודה
יום טוב בנתיים
...
·

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

רשת Mesh זו שיטה שבה יש מספר משדרים/מקלטים המתקשרים ביניהם כך שכל נקודה מודעת מי הנקודות השכנות שדרכם היא יכולה לנתב את התקשורת. שיטה זו מייתרת את הצורך בחיבור ישיר לרכזת היות וניתן לנתב את התקשורת לאותה נקודה מרכזית גם דרך הנקודות השכנות.

משתמשים בשיטת תקשורת זו בכמה פרוטוקולים ובעיקר באלו שבהם מתבצע שידור בעוצמה נמוכה כמו ב Z-Wave או Zigbee. בשנים האחרונות יש יישום גם ב Wifi מה שמאפשר כיסוי רחב ואמין יותר במבנים רב קומתיים או בשטחים רחבים עם מכשולים שיצרו בעבר נקודות מתות שהצריכו פריסה של מאריכי טווך או דילוג בין רשתות.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

a_eyal כתב:@oferlaor
·
לגמריי, תשתית יציבה זה משהו חשוב.
איזה תשתיות יש יותר טוב חוץ מקווי שיש לי גם אפשרות להעביר את זה כי ראיתי שיש לי צינורות השחלה לכל חדר
...
אם יש לך צינורות השחלה מוכנים בדירה אז אני ממש לא מבין למה אתה מתעקש על רשת אלחוטית. תעביר רשת קווית בבית - זו התשתית הכי יציבה שתקבל, ובעלות נמוכה מהפתרונות ללא השחלה שהציעו לך פה.
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

שלח תגובה

חזור אל “עוזרות קוליות, שליטה ובקרה”