יש עוד מישהו שמכיר את הבעיה במאווררי תקרה מודרניים של סטאר
- m31 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 676
- הצטרף: יוני 2014
- נתן תודות: 265 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
יש עוד מישהו שמכיר את הבעיה במאווררי תקרה מודרניים של סטאר
בהם התקלה שהם מקרטעים עד שמתחילים לזוז קבוע? (עושים ימינה שמאלה כמה וכמה פעמים)
במאוורר יש מנוע BLDC זה מנוע DC תלת פאזי (כן זו לא טעות) שפועל ללא מברשות מגע כמו מנעוי DC ישנים. זה גם נקרא מנוע PMSM שזה אומר מנוע סינכרוני בעל מגנט קבוע ברוטור. שלושת סלילי הפאזות מוזנות ממתח בכל פעם 2 מתוך 3 שמתחלפות בהתאם למיקום הרוטור להבטחת סיבוב ומומנט רציף. בכדי לסובב את המנוע על הבקר לדעת היכן נמצאים הקטבים של הרוטור (המגנט) ולשם כך ישנו מקודד מסתובב מבוסס חיישני אפקט HALL. בתחילת ההנעה החיישנים מוציאים 3 ערכי מתח אקראיים (לוגיים) בהתאם למיקום הרוטור. על מנת שהבקר ידע את מיקומם המדויק הוא מפעיל מתחים לפי סדר, האחד יכול לגרום לסיבוב CW והאחר לסיבוב CCW ולכן הוא געתית קצת מתמעמע. לאחר 2 שינויי קודי חיישן רציפים, הבקר כבר הספיק ללמוד את מיקום הרוטור ותהליך הבקרה הופך למסודר.
בעבודה שלי יוצא לי לתכנת ולעבוד עם בקרי BLDC למנועים מאד גדולים. הבקרים של של חברת TI.
BrushLess DC
נראה לי שזה קצת יותר הסבר ממה שביקשת, אבל מקווה שעזרתי.
בעבודה שלי יוצא לי לתכנת ולעבוד עם בקרי BLDC למנועים מאד גדולים. הבקרים של של חברת TI.
BrushLess DC
נראה לי שזה קצת יותר הסבר ממה שביקשת, אבל מקווה שעזרתי.
- tomer953
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5295
- הצטרף: מרץ 2010
- שם מלא: tomer953
- נתן תודות: 242 פעמים
- קיבל תודות: 1452 פעמים
·Gad007 כתב:במאוורר יש מנוע BLDC זה מנוע DC תלת פאזי (כן זו לא טעות) שפועל ללא מברשות מגע כמו מנעוי DC ישנים. זה גם נקרא מנוע PMSM שזה אומר מנוע סינכרוני בעל מגנט קבוע ברוטור. שלושת סלילי הפאזות מוזנות ממתח בכל פעם 2 מתוך 3 שמתחלפות בהתאם למיקום הרוטור להבטחת סיבוב ומומנט רציף. בכדי לסובב את המנוע על הבקר לדעת היכן נמצאים הקטבים של הרוטור (המגנט) ולשם כך ישנו מקודד מסתובב מבוסס חיישני אפקט HALL. בתחילת ההנעה החיישנים מוציאים 3 ערכי מתח אקראיים (לוגיים) בהתאם למיקום הרוטור. על מנת שהבקר ידע את מיקומם המדויק הוא מפעיל מתחים לפי סדר, האחד יכול לגרום לסיבוב CW והאחר לסיבוב CCW ולכן הוא געתית קצת מתמעמע. לאחר 2 שינויי קודי חיישן רציפים, הבקר כבר הספיק ללמוד את מיקום הרוטור ותהליך הבקרה הופך למסודר.
בעבודה שלי יוצא לי לתכנת ולעבוד עם בקרי BLDC למנועים מאד גדולים. הבקרים של של חברת TI.
BrushLess DC
נראה לי שזה קצת יותר הסבר ממה שביקשת, אבל מקווה שעזרתי....
מגניב ממש, העשרת לי את הידע וגם ראיתי סרטון יפה ביוטיוב שממחיש את העניין
@tomer953
·
דווקא הסרטון הזה במקרה (שמתייחס למנוע של מאוורר מחשב) מתאר בדיוק את המנוע של מאוורר תקרה. מנוע בו הרוטור נמצא בחלק החיצוני נקרא OUTRUNNER. זה המצב במאווררי תקרה ובמנועים של רחפנים (שם בכדי לאפשר קירור טוב יותר).
המנועים בהם אני עוסק אם INRUNNERS שזה אומר כמו במאוורר רגיל, מה שמסתובב זה הציר במרכז. אבל הרעיות דומה. יחס מומנט מרבי למסה במנוע BLDC גבוה פי 4 לערך מזה במנוע DC רגיל. מנוע BLDC במאווררי תקרה גם מפחיל פליטת EMI לציוד אלקטרוני. אגב מה הדגם של מאוורר התקרה הזה? לי יש אחד ישן שכנראה מבוסס על מנוע AC כי הוא מתחיל להסתובב מיידית כמעט.
·
דווקא הסרטון הזה במקרה (שמתייחס למנוע של מאוורר מחשב) מתאר בדיוק את המנוע של מאוורר תקרה. מנוע בו הרוטור נמצא בחלק החיצוני נקרא OUTRUNNER. זה המצב במאווררי תקרה ובמנועים של רחפנים (שם בכדי לאפשר קירור טוב יותר).
המנועים בהם אני עוסק אם INRUNNERS שזה אומר כמו במאוורר רגיל, מה שמסתובב זה הציר במרכז. אבל הרעיות דומה. יחס מומנט מרבי למסה במנוע BLDC גבוה פי 4 לערך מזה במנוע DC רגיל. מנוע BLDC במאווררי תקרה גם מפחיל פליטת EMI לציוד אלקטרוני. אגב מה הדגם של מאוורר התקרה הזה? לי יש אחד ישן שכנראה מבוסס על מנוע AC כי הוא מתחיל להסתובב מיידית כמעט.