שלום
לפני כשבועים היתה ברשותי מערכת קולנוע ביתית הכוללת
רמקולים סאטליטים מסוג JAMO s35
סאב SVS PB 2000
רסיבר פיוניר VSX 921
לפני שבועיים רכשתי זוג SVS PRIME TOWER
לפי המלצת SVS כיוונתי את הקדמיים לSMALL ועם תדר קטעון של 80Hz
משום מה אני הייתי מצפה לקבל "יותר באס" או באס יותר עמוק.
הורדתי את הגריל של ה prime tower ונראה שהוופרים לא נותנים עבודה
רק ה PB 2000 מפיק את הנמוכים גם במוזיקה וגם בסרטים.
מה אני עושה לא נכון?
יכול להיות שהרסיבר שלי חלש מדיי להניע את הרמקולים האלו?
תודה
svs prime tower
- digitalboy (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל
- הודעות: 93
- הצטרף: דצמבר 2008
- נתן תודות: 8 פעמים
- קיבל תודות: 4 פעמים
- digitalboy (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל
- הודעות: 93
- הצטרף: דצמבר 2008
- נתן תודות: 8 פעמים
- קיבל תודות: 4 פעמים
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
לפי השילוב שלך ההמלצה של svs היא לחתוך ב-40.
האם אחרי ההגדרות הרצת כיול ? תיקנתי ידנית ערכים ?
עקרונית ההמלצה הגורפת היא להגדיר קטנים וחיתוך של 80. תן לסאב לעשות את העבודה שלו. לא נראה לי יהיה לו קשה.
אבל בסוף תגדיר איך שנשמע לך הכי טוב. שים לב שאתה לא נכנס לפחנה של באס כפול או הדהודים שיכולים להישמע כיותר באס בהתחלה אבל אח"כ הסאונד לא "נקי".
האם אחרי ההגדרות הרצת כיול ? תיקנתי ידנית ערכים ?
עקרונית ההמלצה הגורפת היא להגדיר קטנים וחיתוך של 80. תן לסאב לעשות את העבודה שלו. לא נראה לי יהיה לו קשה.
אבל בסוף תגדיר איך שנשמע לך הכי טוב. שים לב שאתה לא נכנס לפחנה של באס כפול או הדהודים שיכולים להישמע כיותר באס בהתחלה אבל אח"כ הסאונד לא "נקי".
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
Re: svs prime tower
תתחדש, רמקולים ממשפחה טובה .
בתור התחלה ודא שחיברת נכון את ה + / - ברסיבר וברמקולים.
שנית, יש לך סאב מצוין, תן לו לטפל בתדרים הנמוכים, בשביל זה הוא קיים.
תבהיר מה הכוונה הוופרים לא נותנים עבודה ? אם הכל תקין הם חייבים לתפקד, כמה תפוקה הם יוציאו כבר תלוי בדברים אחרים. גם בקרוס של 80 הרץ הוופר התחתון שמטפל בתדרים הנמוכים אמור לעבוד (הוא מטפל עד 165).
ודא שבסאב עצמו הקרוס בחוגה על LFE
אם לא עשית כיול אחרי שחיברת אותם, אז תעשה.
בתור התחלה ודא שחיברת נכון את ה + / - ברסיבר וברמקולים.
שנית, יש לך סאב מצוין, תן לו לטפל בתדרים הנמוכים, בשביל זה הוא קיים.
תבהיר מה הכוונה הוופרים לא נותנים עבודה ? אם הכל תקין הם חייבים לתפקד, כמה תפוקה הם יוציאו כבר תלוי בדברים אחרים. גם בקרוס של 80 הרץ הוופר התחתון שמטפל בתדרים הנמוכים אמור לעבוד (הוא מטפל עד 165).
ודא שבסאב עצמו הקרוס בחוגה על LFE
אם לא עשית כיול אחרי שחיברת אותם, אז תעשה.
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
ציינת פעמיים את המדריך, אם תוכל לצטט משם את מה שרשום זה יכול להקל.dilbert78 כתב:
·......
זה ממש לא מה שכתוב ב manual
אבל לא משנה אין טעם להתווכח על זה...
ציטוט מ- AVSFORUM
LFE + Main will only take effect if your speakers are set to large. With that setting, your speakers will receive a full range signal, and the subwoofer will get the same signal it would get if the speakers were set to small.
This 'double bass' is enjoyable to some, overbearing to others, and potentially subject to a few interference problems depending on the physical position of your sub and speakers as well as the sub's phase setting. The general recommendation seems to be not to use it.
אופן העבודה של ניהול הבאס/סאב במערכת.
כמה נקודות מפתח (באופן כללי).
כמה נקודות מפתח (באופן כללי).
- ערוץ LFE הוא ערוץ המיועד אך ורק לסאב וופר - והוא מכיל תדרים / אינפורמציה בפוטנציאל מ-0hz עד ל--120hz - במאי פס הקול מחליט איזו אינפורמציה יועבר לערוץ זה ואיזו אינפורמציה יועבר לערוצי הרמקולים הרגילים.
- ברגע שאין סאב במערכת - ערוץ ה-LFE מועבר לרמקולים הקדמיים במערכת שהופכים להיות אוטומטיים LARG / Full Range - אין אפשרות לשנות להם את ההגדרה ולנהל עבורם את הבאס - ניתן לנהל את הבאס לסנטר ויתר הרמקולים במערכת (cross) ולנתב אותם ל-קדמיים.
- כל הרמקולים במערכת (פרט לסאב) בפסקול בעל קידוד דיגיטלי אולפני מוקלטים בפוטנציאל בין 0hz ל-20khz ומעלה.
- הסאב עיקר תפקידו - להשלים את התדרים הנמוכים במערכת - איכן שהרמקולים האחרים והסטנדרטיים במערכת מתקשים בשל גודלם/תייכנונם/איפיונם/מיקומם בחלל אינו מאפשר שחזור נקי של תדרים נמוכים, בדרכ פילטר HighPass (חיתוך והנחתת תדרים נמוכים מתחת ל-40 למשל) סביב 40hz ומטה איכן שקיים קושי אמיתי לרמקולים גם גדולים לשחזר נאמנה אינפורמציה בתחום הנ"ל - ו-פילטר HighPass מעל 40hz אשר יבוא בהתאמה למיקום הרמקול בחלל, בהתאם לתכנון הרמקול ולאופטימליות שלו, והתוצאה שלו עם שאר הרמקולים במערכת.
- תפקידו השני של הסאב הוא להעביר את הערוץ (אפקט) המוקלט עבורו ספציפית שניקרא LFE תדרי אפקט נמוכים שמתייחסים כאמור לתווך בין 0hz ל-120hz בפילטר LowPass (חיתוך והנחתת תדרים מעל 120).
- במידה וקיים סאב במערכת ובמידה והמשתמש לא מעוניין לחתוך את הקדמיים בניהול הבאס ויש עניין להשאירם Full Range, אך ישנה העדפה אישית שגם הסאב יקבל את האינפורמציה של הרמקולים הקדמיים בנוסף לרמקולים הקדמיים - יגרום לסאב להפיק תדרים שיכולים בפוטנציאל בלבד גם לטפס מעל 1Khz ואף יותר - נקודה לזכות בתכנון הסאב וופר שהוא בעצם מגיע כבר עם הנחתה קבועה CROSS מקסימאלי (כך תוכנן) - נניח CROSS ואריבלי (משתנה ע"י המשתמש) עד נניח 150hz או 200hz או אף יותר - תלוי בבסאב - שם בעצם הגבול העבודה העליון.
- השיטה הנל שדוברה לפני שמה MAIN + SUB או בשמו היותר נפוץ MAIN + LFE - ניקרא גם DUBLE BASS ועניין של העדפה אישית.
- הגדרת LPF LFE + פילטר חיתוך מקסימאלי לסאב - בהגדרת ה-LFE-LPF - נכון שה-LFE מתייחס אמנם עד 120 (LPF של הערוץ המוקלט) - קיימת הגדרה גם מעל 120 - הגדרה מעבר ל-120 כבר מתייחסת ל-מקסימום CROSS שהסאב מאפשר בפועל נניח סאבים עד 200hz - אפקטיבי בעיקר כאשר עובדים עם סאב שמקושר לסאטליטים שמתוכננים לעבוד נניח מעל 120 או 150או 200 (מספרים לדוגמא-תלוי בתכנון ה-CROSS שלהם) קביעת LFE מעל 120 בהגדרת ה-LFE - LPF דרך הרסיבר/פרוססור יתן את מקסימום תווך העבודה של הסאב בפועל. - כמובן שבשביל שהשליטה הבגדרה של מקסימום CROSS מחייבת את המשתמש לכוון את ה-CROSS בסאב למקסימום שגם כך בסהכ מומלצת (אך לא מחייבת כאמור ברוב המקרים עם סטאפ סטנדרטי של רמקולים) בכדי לאפשר לפרוססור/רסיבר שליטה מקסמיאלית ב-CROSS הסאב.
- עבור רמקולים סטנדרטיים (רצפה או מדף בעלי תווך היענות בין מתחת ל-20hz ברמקולי רצפה קיצוניים ועד ל-40/60/80 לרמקולי רצפה/מדף גדולים/בינויים ועד נניח 100-120 ברמקולי מדף קטנים יותר) - לא יהיה צורך בכלל להגדיר תחום עבודה מעל 120 בהגדרת ה-LFE (שכאמור מעבר ל-120 כבר מתייחס לתפקוד הסאב עצמו ולא לערוץ המוקלט שלו)
- ערוץ LFE כאמור נע בפוטנציאל שלו בין 0 ל-120 - רצוי בהגדרת ה-LPF-LFE לתת לו את מלא הפוטנציאל (120)
- כאשר הקדמיים מוגדרים על פילטר חיתוך HP (או small כפי שהרבה מכירים) כל הרמקולים במערכת אוטומטית מוגדרים כ-"קטנים".
- THX CALibration כניהול באס ו-THX CINEMA כמצב DSP קבוע - מכייל בכל הקשור לתחום התחתון (מגדיר את הפילטרים) באופן שונה/שווה לכל הרמקולים כאשר הוא מנתב את כל האנפורמציה regardless לאילו רמקולים קיימים במערכת ל-High Pass (חיתוך פילטר HP) של 80hz ומעלה - בפוטנציאל והשאיפה האמיתית בעבודה עם THX system בנוגע ל-אופטימליות עם THX - הרמקולים הרגילים (כולם במערכת) חייבים להיות זהים לחלוטין עם אותם הנתונים - חשוב לציין שרמקולים בעלי "תו תקן" של THX בנויים ומתוכננים לעבודה סביב ה-80 באופן מייטבי - למרות שהיענות של אותם רמקולים יכולה לעבוד היטב גם בתווך נמוך יותר.