בעיות חוזרות בקו SIP של בזק בינלאומי - אולי מישהו מבין בזה לעומק

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
oferlap (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 357
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

בעיות חוזרות בקו SIP של בזק בינלאומי - אולי מישהו מבין בזה לעומק

נושא שלא נקרא #1 

מתאם שיחות ותיק מסוג MP-202, מחובר אצלי כמובן *אחרי* הראוטר הפרטי, כי יש דברים חשובים יותר מטלפון קוי מצ'וקמק.
עד לא מזמן, הראוטר היה TP Link Archer VR600 עם אופציה עלומה בשם SIP Passthrough ו- DMZ, והקו עבד כמעט תמיד יפה מאד, באמינות כמעט שקולה לשל קו בזק, למעט T.38 (פקס) שפשוט אף פעם לא עבד.
כעת הראוטר הוא Draytek Vigor 2862L, יותר עשיר באפשרויות, יותר מסובך לקינפוג, ו... הקו עושה מדי פעם בעיות, עד כדי כך שזה ממש רולטה להוציא ולהכניס ממנו שיחות תקינות. אבל- T.38 הפעם כן עובד.

עשיתי Mirror Port ועקבתי אחרי התקשורת למתאם וממנו. הבעיות שקורות מדי פעם:
1) בתגובה ל- Request: INVITE (בקשת חיוג) מהמתאם, השרת, שכתובתו הקבועה היא voipsip.bezeqint.net, עונה 403 Forbidden. זה נוטה לקרות בעיקר כשמבצעים חיוג בדקות שאחרי Restart לראוטר. כשזה קורה, נשמע צליל חיוג לכאורה תקין, אבל בסיום החיוג מתקבל צליל שגיאה, וגם לא ניתן לקבל שיחות. אני חושב שזה בדרך כלל מסתדר מעצמו אחרי זמן מה, אבל נסיונות חיוג חוזרים למספרים *שונים*, נוטים ללא ספק לסיים את השלב הזה מהר יותר.

2) בתגובה ל- Request: REGISTER מהמתאם, השרת עונה 401 Unauthorized,
אבל בנסיון שני שנעשה אוטומטית, השרת מסכים: Status: 200 OK (4 bindings). אלא שגם במצב הזה, לא תמיד ניתן לקבל שיחות, לא תמיד הטלפון מצלצל, למרות שהפורטים הרלוונטיים פתוחים ואני רואה את המתאם מקבל בינתיים פה ושם כל מיני פינגים מרשתות לא קשורות בחו"ל, וזורק אותם עם Host unreachable (אני עוד לא בטוח מה אפשר לחסום ממנו ומה לא, קודם שיעבוד כמו שצריך).

3) לאחר שהרישום עבר, בתגובה לחיוג (Request: INVITE), השרת לפעמים עונה Status: 100 Trying ואז מסרב עם 401 Unauthorized. בנסיון נוסףי, השרת דווקא מסכים לחייג: Status: 200 OK (2 bindings).אבל גם אז הטלפון לא בהכרח מצלצל כשנכנסות שיחות.

4) לאחר שהחיוג החוצה הצליח ונוצרה שיחה, לפעמים אין סאונד לאף צד. בצד שלי אני רואה חבילות RTP נשלחות החוצה מהמתאם אל הכתובת הנכונה של אותו שרת SIP, באיזשהו פורט גבוה אקראי, אך הצד השני לשיחה לא שומע כלום בטלפון, והשרת לא משיב בתקשורת משלו, או לא מגיעה לפורט של המתאם.

fLy
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1797
הצטרף: אפריל 2009
מיקום: רמת השרון
נתן תודות: 491 פעמים
קיבל תודות: 334 פעמים

נושא שלא נקרא #2 


sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מה שאתה חווה, זו תוצאה של מימוש עקום של NAT שקיים לרוב בנתבים ביתיים. בחלקם ניתן לבחור את שיטת מימוש שלו. למשל כמו Full Cone NAT או את Symmetric NAT ואחרים. ככלל, פרוטוקול SIP לא סובל את NAT גם בחלק של sip signaling וגם בחלק של sip media. לרוב פיתרון ההיגיוני, הוא בזה שעד ציוד קצה ( IPHPONE או עד ל ATA FXS ) יהיה קיים ערוץ VPN כזה שמקשר את ציוד קצה לרשת הפרטית של המרכזייה. אופציות אחרות הם SIP Proxy בנתב שמבצע את NAT ושנותן ללקוח SIP להירשם בצורה תקינה. אופצייה פחות מומלצת היא שימוש ב STUN Server של ספק טלפונייה שלך. זו אפשרות שמאפשרת את sip nat traversal ברמה מסיימת. ועוד אפשרות היא שימוש בנתב סביר יותר, כמו ב PFSense , ששאלת עליו כאן לפני זמן מה.

oferlap (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 357
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

...
·

תודה על התגובות, אכן כבר גיגלתי בנוגע לפיצ'ר הזה וראיתי שיש - ובצדק - קונצנזוס לבטל אותו. הבעיות שתיארתי הופיעו אצלי כשהוא כבר מבוטל, אחרת מתקבל 403 Forbidden ורק בנס אפשר להוציא בכלל איזו שיחה.
טיפ למי שרוצה לבצע את זה כמו שצריך: בניגוד למה שרשום שם בקישור, לא מספיק לבטל רק את ה- Checkbox הראשי (Enable ALG), זה לא באמת מבטל, גם לא אחרי REstart לראוטר. מוכרחים לבטל קודם בנפרד את הפיצ'ר עבור כל אחד מהפרוטוקולים SIP ו- RSTP, לבצע restart ורק אז לבטל את Enable ALG.


sys_admin:
לגבי VPN, אני לא בטוח במילים עדינות, שבזק בינלאומי מאפשרת להתחבר לרשת הפרטית של המרכזייה עם VPN, זה בטח משהו שאפשר לשאול את התמיכה וכמו שאני מכיר אותם, הסיכוי שידעו לענות הוא בדיוק אפס. אבל אם הבנתי אותך נכון, אפשר גם לנסות להגדיר חיבור VPN קבוע כלשהו דרך ספק כמו NORDVPN, ולהגדיר את כל התקשורת מהמתאם החוצה ואליו פנימה להיות מנותבת דרך החיבור VPN הזה? (הראוטר תומך באפשרות כזו).

כנ"ל לגבי STUN Server, אני לא יודע על האופציה הזו בטלפוניה של בזק בינלאומי. אין לי כמובן שום שליטה על מתאם השיחות, זו קופסה שחורה שאין לי דרך לנהל אותה, אני רק יכול לעקוב אחרי התקשורות שהוא מבצע ומקבל.

SIp Proxy אין לי בראוטר הזה.

בסופו של דבר נראה לי שפתרתי את הבעיה. הלכתי בכיוון שנתת שהבעיה היא ב- NAT, ומצאתי בראוטר אפשרות להגדיר Route Policies. הגדרתי שם לתת עדיפות עליונה לתקשורת ממתאם השיחות אל השרת של המרכזיה וממנו למתאם (האפשרויות הן בין 0 ל- 250 וברירת המחדל היא 150), הגדרתי גם דרך איזה חיבור WAN זה מוכרח להתבצע (כי הנתב מתמרן בעקרון בין חיבור VDSL לסלולרי) - ונכון לעכשיו, אחרי המון נסיונות מוצלחים נראה שהכל עובד ללא שום שגיאות.
אני עדיין לא מבין למה ההגדרות של Qos שחשבתי שאמורות לבצע בדיוק את אותה פעולה של מתן עדיפות והקטנת Latency למינימום , לא עזרו כמעט בכלל.

amdr1
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 641
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 51 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

תשתית הוט או בזק?

oferlap (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 357
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

@amdr1
·
תשתית כפולה: VDSL2 של בזק (ספק בזק בינלאומי) ו- LTE של גולן טלקום. אבל ה- LTE לא רלוונטי לטלפוניה בגלל ה-NAT הכפול שכל חברות הסלולר נותנות, וכנראה גם מעוד סיבות כמו jitter גבוה ופינגים גבוהים. ייתכן שהבעיות נבעו מנסיון של הראוטר לתמרן את התקשורת בחלקה לפעמים דרך ה-LTE, ואז החבילות החוזרות משרת הטלפוניה פשוט הלכו לאיבוד. אני צריך לבצע עוד כמה נסיונות כדי לוודא שזה באמת היה זה (ולא עדיפות נמוכה מדי של התקשורת, למרות שכן הגדרתי QoS בדיוק לפי ההמלצות שראיתי).
אם זו אכן הבעיה, מוזר שלא נתקלתי בשום דבר כזה בחיפוש בגוגל, אולי קונפיגורציה כמו אצלי של Load Balance בשילוב עם טלפוניה מיושנת זה לא משהו שרבים מדי עושים.

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

oferlap כתב:
...
...
·

תודה על התגובות, אכן כבר גיגלתי בנוגע לפיצ'ר הזה וראיתי שיש - ובצדק - קונצנזוס לבטל אותו. הבעיות שתיארתי הופיעו אצלי כשהוא כבר מבוטל, אחרת מתקבל 403 Forbidden ורק בנס אפשר להוציא בכלל איזו שיחה.
טיפ למי שרוצה לבצע את זה כמו שצריך: בניגוד למה שרשום שם בקישור, לא מספיק לבטל רק את ה- Checkbox הראשי (Enable ALG), זה לא באמת מבטל, גם לא אחרי REstart לראוטר. מוכרחים לבטל קודם בנפרד את הפיצ'ר עבור כל אחד מהפרוטוקולים SIP ו- RSTP, לבצע restart ורק אז לבטל את Enable ALG.


sys_admin:
לגבי VPN, אני לא בטוח במילים עדינות, שבזק בינלאומי מאפשרת להתחבר לרשת הפרטית של המרכזייה עם VPN, זה בטח משהו שאפשר לשאול את התמיכה וכמו שאני מכיר אותם, הסיכוי שידעו לענות הוא בדיוק אפס. אבל אם הבנתי אותך נכון, אפשר גם לנסות להגדיר חיבור VPN קבוע כלשהו דרך ספק כמו NORDVPN, ולהגדיר את כל התקשורת מהמתאם החוצה ואליו פנימה להיות מנותבת דרך החיבור VPN הזה? (הראוטר תומך באפשרות כזו).

כנ"ל לגבי STUN Server, אני לא יודע על האופציה הזו בטלפוניה של בזק בינלאומי. אין לי כמובן שום שליטה על מתאם השיחות, זו קופסה שחורה שאין לי דרך לנהל אותה, אני רק יכול לעקוב אחרי התקשורות שהוא מבצע ומקבל.

SIp Proxy אין לי בראוטר הזה.

בסופו של דבר נראה לי שפתרתי את הבעיה. הלכתי בכיוון שנתת שהבעיה היא ב- NAT, ומצאתי בראוטר אפשרות להגדיר Route Policies. הגדרתי שם לתת עדיפות עליונה לתקשורת ממתאם השיחות אל השרת של המרכזיה וממנו למתאם (האפשרויות הן בין 0 ל- 250 וברירת המחדל היא 150), הגדרתי גם דרך איזה חיבור WAN זה מוכרח להתבצע (כי הנתב מתמרן בעקרון בין חיבור VDSL לסלולרי) - ונכון לעכשיו, אחרי המון נסיונות מוצלחים נראה שהכל עובד ללא שום שגיאות.
אני עדיין לא מבין למה ההגדרות של Qos שחשבתי שאמורות לבצע בדיוק את אותה פעולה של מתן עדיפות והקטנת Latency למינימום , לא עזרו כמעט בכלל.
...
·
רעיון של VPN הוא בזה, שהמתאם יהיה נגיש ישירות למרכזייה ובאותה הרשת הפנימית. ובשביל זה VPN צריך להיות של ספק הטלפונייה ( של בזק בינתאומי במקרה שלך ) ובגלל זה שימוש ב VPN חיצונה לא עוזר לנושא. כמובן שהשימוש ב VPN בין מתאם FXS לבין המרכזיה נותן גם את האפשרות גם של אבטחת מידע והשיחות SIP לא מתבצעות על גבי רשת ציבורית וכדבר שגלוי לכל, אלה בצורה מוצפנת. כל ספק טלפונייה היגיוני מעוניין בזה, כי זה גם נותן לו גישה לממשק ניהול של ATA וגם מונע את הבעיות של NAT. מיותר לציין שבזק בינלאומי או ספקי טלפונייה ישראלים אחרים לא נכללים בקטגורייה זו של ספקים היגיוניים, לפחות לא במה שקשור בהתנהלות מול הלקוחות הביתיים.
בכל מקרה, במצב שהמתאם כרגע נמצא מאחורי NAT של נתב ביתי לא ניתן יהיה לסמוך על זה כעל קו טלפון שמקבל שיחות בצורה עקבית. זה בגלל שיכולות להיות גם בעיות שלקוח SIP פשוט מאבד את הרישום בשרת SIP ובשלב זה השיחות לא יגיעו ליעדן. אופצייה אחרת לפתרון, שבשימוש בכמה עשורים אחרונים בחו''ל בהקשר זה, היא שימוש בפרוטוקול IPv6 , כך פותרים את הבעיה של NAT בין הלקוח SIP לבין המתג ( המרכזייה ). אבל גם פתרון זה לא זמין בדרך כלל ללקוחות ביתיים בישראל בגלל שגם לא מסופקת כישוריות כזו להם, גם לא ניתן טווח כתובתות נדרש לזה וגם המתאמים שמחולקים להם בכלל לא תומכים בצורה תקינה ב IPv6 . בכלל ניתוב ישיר בין לקוח למרכזייה ב SIP נדרש גם לזה שלא יתבצע sip re-invite, שהוא אחד הסיבות לירידת איכות השיחה, לעומס על המרכזייה ולשיחות שלא מגיעות בצורה אקראית ליעדן ברשת זו.
אפשרות נוספת לפתרון היא, אם בזק בינלאומי היו נותנים לך עוד 4 כתובות IPv4 חוקיות כך היית יכול ליצור רשת DMZ פנימית עם כתובת חוקית שניתן לשייח למתאם ובא לציון גואל. זה בקצרה האפשרויות שעמודות לפניך.

amdr1
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 641
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 51 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

עוד פתרון שיעבוד ב100%
עברה לתשתית הוט ללא חייגן-
עם זו בכלל רלוונטי.
שם מקבלים עד 3 כתובות ipv4 בלי שום בעיה ועלות נוספת.
ומשגם טוב שהקופסה המזדאינת הזות בכזות טופולוגיה נימצת מחוץ לרשת ביתית.

oferlap (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 357
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

sys_admin כתב:
...
...
·
אם בזק בינלאומי היו נותנים לך עוד 4 כתובות IPv4 חוקיות כך היית יכול ליצור רשת DMZ פנימית עם כתובת חוקית שניתן לשייח למתאם ובא לציון גואל. זה בקצרה האפשרויות שעמודות לפניך.
...
·

כרגע נראה שהכל עובד כמו שמעולם לא עבד - הוצאתי והכנסתי עשרות שיחות ופקסים, בלי שום בעיה. מכאן ואילך זה רק מקצה שיפורים.
לגבי כתובות נוספות מהספק, יש משתמשים ביתיים שקיבלו דבר כזה בתשתית הזו? בכל אופן, כבר עכשיו המתאם נמצא בתוך רשת DMZ פנימית שהיא Subnet של 10.0.10.0/31, אבל הראוטר יכול באופן עקרוני לחייג בעצמו לכל VPN חיצוני, ולשייך את הכתובת החוקית שמגיעה משם למתאם (במקום ה- NAT שהוא מבצע כרגע לרשת הזאת). אפשר להגדיר את זה כך, ואז תהיה למתאם כתובת חוקית ללא NAT, השאלה אם זה כדאי מאיזו בחינה בהינתן שכרגע העסק כבר עובד. הראוטר הזה על פי היצרן הוא מספיק חזק כדי לעמוד בו זמנית בעשרות חיבורי VPN מוצפנים, כך שמהבחינה הזו אין מה לדאוג, מצד שני, השיחה לא יוצאת מוצפנת מהמתאם - אני יכול להאזין לה בקלות עם Wireshark. אני מניח שדרך VPN חיצוני זה יעבור הרבה יותר תחנות בדרך שיכולות להאזין, מאשר כרגע, כשאני מחובר מכתובת של בזק בינלאומי וגם המרכזייה נמצאת באחת הכתובות שלהם.

amdr1 כתב: ומשגם טוב שהקופסה המזדאינת הזות בכזות טופולוגיה נימצת מחוץ לרשת ביתית.
...
·
גם עכשיו אין לה גישה לתת רשתות אחרות בבית.
לגבי תשתית HOT - אם הסיבים לא יגיעו אלי בשנים הקרובות, אז אולי לא תהיה ברירה אלא לסתום את האף ולעבור ל- 500/10 מגה של HOT.

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

@oferlap
·
דבר ראשון, אם כרגע כבר הכל עובד תקין ועקבי מבחינת קבלה והוצאת שיחות ומבחינת שמיעה דו-צדדית תקינה בכל השיחות, אז זה בסדר ולא צריך לשנות יותר כלום. אבל צריך לקחת בחשבון שאם תזהה שיש בעיה שלא רואים אותה בכל שיחה, אלה מופיע לסרוגין, אז תצטרך להתמודד איתה באחת מן הדרכים שציינתי לפני זה.
בקשר לכתובתות נוספות למשתמשים הביתיים, לא מדובר על זה שיש מיהוא מהם שמקבל את השירות זה בחינם, אלה שמדובר על שירות של CIDR /30 של כתובתות חוקיות מנותבות שמשלמים עליהם ואחרי זה ניתן להשתמש בהם הרשת הביתית הפנימית.
בקשר ל DMZ. כל הרעיון של DMZ, הוא בזה שמדובר על תת רשת עם כתובות חוקיות שמחוברת כרשת משנה מאחורי הנתב ולא מתבצע עלייה NAT. על רשת זו מחברים התקנים שלא סובלים את מנגנון NAT. מה שהגדרת כרגע כ DMZ עם כתובות פנימיות, אין לזה שום קשר לתפיסה של DMZ.
בקשר ל VPN, אם מי שיוצר את החיבור VPN זה הנתב, אז זה כבר צריך להיות VPN Site to Site , אחרת אין לזה שום משמעות, כי המתאם שיחות עוד הפעם נמצא מאחורי NAT. בשביל שיעבוד VPN לרשת פנימית של ספק ה SIP, ואם כתבות VPN בודדת נדרש שאת החיבור VPN זה יבצע המתאם שיחות בעצמו. כך זה עובד בכל הספקי SIP בכל העולם וכך משיגים את הרמת האבטחת מידע הנדרשת את הגישה ישירה בין softswitch ללקוח SIP וגם ניתן לבצע provisioning תקני להתקן FXS.
בקשר לשיחה שיוצאת כרגע מהמתאם שלך. בצורה כפי שזה קיים לך כרגע, ללא שהיא עוברת בתוך ערוץ VPN מוצפן עד לרשת של מרכזייה, אז מן הסתם שלא רק אתה מתוך הרשת הפנימית שלך, אלה שכל אחד שנמצע בכל צומת בדרך יכול בקלות גם להאזין, גם להיתערב בה, גם לבצע שינויים בחיוג וגם לעשות דברים נחמדים אחרים. זו בידיוק הסיבה לזה שכך לא מתנהלים בשום מקום בעולם, אלה רק בישראל.

egol
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 2
הצטרף: אוקטובר 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

קו SIP

נושא שלא נקרא #11 

שלום,
אני מעוניין גם בחיבור SIP, ראיתי שמדובר פה על קו SIP מבזק בינלאומי.
אני לא מצליח לדבר עם מישהו שיודע מה זה שם.
איך מגיעים לזה?
תודה,
איל

MrYair
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3677
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 345 פעמים

Re: קו SIP

נושא שלא נקרא #12 

egol כתב:שלום,
אני מעוניין גם בחיבור SIP, ראיתי שמדובר פה על קו SIP מבזק בינלאומי.
אני לא מצליח לדבר עם מישהו שיודע מה זה שם.
איך מגיעים לזה?
תודה,
איל
...
כי לא הסברת את עצמך בגלל זה לא הבינו על מה אתה מדבר
כי מכירות ללקוחות פרטיים אין להם מושג במוצרים עסקיים.

תגיד להם שאתה רוצה קו נייח אז יבינו אותך
SIP זה פרוטוקול ולא קו.

egol
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 2
הצטרף: אוקטובר 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

Re: קו SIP

נושא שלא נקרא #13 

@MrYair
אוקי, תודה, אנסה את זה מחר.
הם מספקים לי מתאם? אני יכול להשתמש בטלפון SIP שלי?

oferlap (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 357
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

Re: בעיות חוזרות בקו SIP של בזק בינלאומי - אולי מישהו מבין בזה לעומק

נושא שלא נקרא #14 

כעבור 3 שנים........
כבר הבנתי שיכולות להיות בעיות בתקשורת בין המתאם לבין שרת הטלפוניה של הספק - בדרך כלל כתופעת לוואי של NAT ו/או הגדרות Firewall או עדיפויות ניתוב וכו'.
עכשיו אני מנסה להבין, למה בעיות קורות לי *תמיד* מול מספרי טלפון מסויימים, ו*אף פעם* לא עם אחרים?

למשל:
1. כל ניסוי שאני עושה בשליחה או קבלת פקס מול השירות האינטרנטי MyFax.co.il (קידומת 077, ז"א קוים של הוט?) - תמיד מצליח. בגלל זה חשבתי בעבר, שיש לי יכולת פקס תקינה לחלוטין, אם וכאשר אצטרך.
2. כל ניסוי של שליחת פקס מהבית למכשיר בעבודה (כמעט 100% שזה קו בזק) - מצליח. בכיוון ההפוך - תמיד נכשל. שומעים צפצופי משא ומתן להתחברות אבל איכשהו זה לא מצליח.
3. כל חיוג מקו סלולרי של סלקום אל הפקס בבית - הצפצוף הראשון קוטע מייד את האודיו לשני הכיוונים. גם אחרי שהפקס מתנתק, אי אפשר להרים את השפופרת ולנהל שיחה. אם הפקס לא ענה מלכתחילה - אין אף פעם בעיה לנהל שיחות.
4. כל חיוג מקו סלולרי של פלאפון אל הפקס בבית - שומעים תמיד את הצפצופים, ואחרי שהפקס יורד מהקו אפשר תמיד לעבור לנהל שיחה קולית.

הבעיות לא קורות עם שיחות רגילות, רק עם פקסים, שזה לא שירות שאני צריך לעיתים קרובות - לכן לקח לי כמה שנים להבין שיש כזו תלות בלתי צפויה בזהותו של הצד השני.

מה שאני מנסה להבין - האם התופעות האלו נובעות מבעיות תקשורת שאולי אני יכול לפתור, כלומר בין המתאם לשרת הטלפוניה? או שזה מה שאפשר לצפות לגבי כל הקוים שעובדים דרך האינטרנט וזה מה יש?

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

Re: בעיות חוזרות בקו SIP של בזק בינלאומי - אולי מישהו מבין בזה לעומק

נושא שלא נקרא #15 

15/11/2022 8:43  
oferlap כתב:
מה שאני מנסה להבין - האם התופעות האלו נובעות מבעיות תקשורת שאולי אני יכול לפתור, כלומר בין המתאם לשרת הטלפוניה? או שזה מה שאפשר לצפות לגבי כל הקוים שעובדים דרך האינטרנט וזה מה יש?
...
התופעות האלו באמת נובעות מבעיות תקשורת ומהגדרות לא נכונות, שיכולות להיות בין מתאם לשרת הטלפון, בתוך המתאים או בשרת הטלפוניה.
בקווי SIP שהכל הוגדר בהם נכון אין כלל שום בעיות מסוג זה. דבר ראשון אתה צריך לבדוק איך אתה בכלל מעביר את הפקסים בקו SIP שיש לך. האם זה על גבי T.38, האם זה מעל קודק G.711 ? מה ההגדרות של המנגנות שאתה משתמש בו? האם השרת טלפוניה בכלל תומך בתצורה שבחרת ובהגדרות שלה שהגדרת? את הסיבה של ניתוק או חוסר התחלה של שליחת פקס ניתן לראות גם ביומן אירועים של שרת טלפוניה וגם ב ATA שאתה משתמש בו, כמובן, אם הוא מסוג סביר כלשהו. אתה גם יכול לבדוק את המהירות שליחה של פקס שמוגדרת במכשיר פקס שלך ולנסות להוריד אותה למינימום לצורך הבדיקה.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”