אני רק חייב לפרגן לך על העקביות והמסע האמיתי (רדיפה) אחרי השלמות.
אני הייתי מתייאש כבר במודל הקרטון הראשון (ומשאיר אותו עם הסאונד שלו)
"המסעונים" שלי לשדרוג הסראונד: התחדשתי #1, התחדשתי #2, והתחדשתי שוב.. #3 !!
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
@gal-cohen
כן, זה מתגלגל כזה...
אתה יודע איך זה, דומינו. נוגע פה, מזיז שם. קיבלת אצבע - רצית את כל היד וכו'.
אחת ל... מתעורר לי היצר לשנות / לשדרג משהו. בקדימה - אין כבר מה לגעת.
אבל אני נהנה מהתהליך - זה מה שהכי חשוב.
כן, זה מתגלגל כזה...
אתה יודע איך זה, דומינו. נוגע פה, מזיז שם. קיבלת אצבע - רצית את כל היד וכו'.
אחת ל... מתעורר לי היצר לשנות / לשדרג משהו. בקדימה - אין כבר מה לגעת.
אבל אני נהנה מהתהליך - זה מה שהכי חשוב.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
הגעתי אתמול בלילה לעשות כיול מחדש, אחרי שפתחתי עוד טיפה את הבמה מקדימה, פתחתי זוויות מעבר לנקודת ההאזנה וכנ"ל גם בסראונד.
עשינו, הגדרנו, הכל טוב.
במעמד זה, אני חייב לשאול את השאלה הבאה:
מי זה המטומטם הזה שקבע שצריך לעשות TOE IN לבמה מקדימה ?! ועל בסיס מה הוא החליט את זה ?!
עכשיו (אחרי כמה שנים...), אני עם הרמקולים מקדימה פתוחים כמעט לחלוטין וללא TOE IN.
וואו, איך הבמה של הסאונד נפתחה עוד יותר פתאום ממה שהייתה. אני יושב לי בדיוק באמצע, מאזין סטריאו בלבד, מי צריך את הסנטר בכלל ???
איזה תענוג !! כיף חיים נהנה מכל רגע. תודה למי שהציע את זה באחד השרשורים, אני כבר לא זוכר מי...
תוך כדי, אני מזרים קצת מיוטיוב. מקבל המלצה לקטע הבא. מזרים אותו לרסיבר:
עכשיו החלק ההזוי: אני במצב פיור דיירקט (יענו רק רמקולים ימין / שמאל עובדים, ואין שום עיבוד של הרסיבר לסאונד).
אני בדיוק באמצע נקודת ההאזנה.
מקבל חווית סראונד מובהקת, מטורפת מכל הכיוונים, כולל מלמעלה.
שם עוד פעם את הקטע, בודק שאף רמקול לא עובד פרט לזוג מקדימה והתוצאה - סראונד עוטף, לא מובן לי איך בדיוק ולמה ?
איך משידור מסכן ב-BT, מיוטיוב שמחזיק רק 2 ערוצים, אני מצליח לקבל משהו ריאליסטי כ"כ.
אשמח שתבדקו גם אצלכם אם מרגישים אותו דבר. זה הקטע הראשון שנתקלתי בו שנותן סאונד "טוב" של 360.
כמובן שאם אני מפעיל עליו עיבוד DSP של ניוראל X, אז בכלל חוויה - אבל פה ברור לי למה זה קורה.
לא מצליח להבין למה בפיור + רק 2 ערוצים, אני עדיין מצליח לקבל תוצאה מעל המצופה.
עשינו, הגדרנו, הכל טוב.
במעמד זה, אני חייב לשאול את השאלה הבאה:
מי זה המטומטם הזה שקבע שצריך לעשות TOE IN לבמה מקדימה ?! ועל בסיס מה הוא החליט את זה ?!
עכשיו (אחרי כמה שנים...), אני עם הרמקולים מקדימה פתוחים כמעט לחלוטין וללא TOE IN.
וואו, איך הבמה של הסאונד נפתחה עוד יותר פתאום ממה שהייתה. אני יושב לי בדיוק באמצע, מאזין סטריאו בלבד, מי צריך את הסנטר בכלל ???
איזה תענוג !! כיף חיים נהנה מכל רגע. תודה למי שהציע את זה באחד השרשורים, אני כבר לא זוכר מי...
תוך כדי, אני מזרים קצת מיוטיוב. מקבל המלצה לקטע הבא. מזרים אותו לרסיבר:
עכשיו החלק ההזוי: אני במצב פיור דיירקט (יענו רק רמקולים ימין / שמאל עובדים, ואין שום עיבוד של הרסיבר לסאונד).
אני בדיוק באמצע נקודת ההאזנה.
מקבל חווית סראונד מובהקת, מטורפת מכל הכיוונים, כולל מלמעלה.
שם עוד פעם את הקטע, בודק שאף רמקול לא עובד פרט לזוג מקדימה והתוצאה - סראונד עוטף, לא מובן לי איך בדיוק ולמה ?
איך משידור מסכן ב-BT, מיוטיוב שמחזיק רק 2 ערוצים, אני מצליח לקבל משהו ריאליסטי כ"כ.
אשמח שתבדקו גם אצלכם אם מרגישים אותו דבר. זה הקטע הראשון שנתקלתי בו שנותן סאונד "טוב" של 360.
כמובן שאם אני מפעיל עליו עיבוד DSP של ניוראל X, אז בכלל חוויה - אבל פה ברור לי למה זה קורה.
לא מצליח להבין למה בפיור + רק 2 ערוצים, אני עדיין מצליח לקבל תוצאה מעל המצופה.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- FastandFurious
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4756
- הצטרף: ספטמבר 2015
- מיקום: In sweet spot
- נתן תודות: 901 פעמים
- קיבל תודות: 550 פעמים
היי אבי, לא יענה על כל השאלה, רק אתייחס לבמה של הסאונד..
אין חוקים ושהרמקול צריך להיות בדיוק עם הכיון של הטויטר לאוזן, זה בבלט, אולי בחדר מסודר אקוסטית עם מערכת כיול מעולה או בלי כל זה יהיה נכון,
החלל מחזיר המון באס והחזרים של צלילים גבוהים וכו, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להשתדל לעשות משולש שווה צלעות ככול הניתן, ומשם לבדוק
איך נשמע הרמקול תוך כדי משחק והטעיה, אין חוקים במיוחד שהחדר לא מסודר
זה יכול להיות מצב שרמקול שמאל מופנה עם טויטר לכיון הכתף שלך, ורמקול ימין עם טויטר לכיון שעוקף את כל מבנה הגוף שלך, לפני שמכיילים רמקולים, בודקים איפה הם נשמעים הכי טוב בחלל האזנה..
אין חוקים ושהרמקול צריך להיות בדיוק עם הכיון של הטויטר לאוזן, זה בבלט, אולי בחדר מסודר אקוסטית עם מערכת כיול מעולה או בלי כל זה יהיה נכון,
החלל מחזיר המון באס והחזרים של צלילים גבוהים וכו, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להשתדל לעשות משולש שווה צלעות ככול הניתן, ומשם לבדוק
איך נשמע הרמקול תוך כדי משחק והטעיה, אין חוקים במיוחד שהחדר לא מסודר
זה יכול להיות מצב שרמקול שמאל מופנה עם טויטר לכיון הכתף שלך, ורמקול ימין עם טויטר לכיון שעוקף את כל מבנה הגוף שלך, לפני שמכיילים רמקולים, בודקים איפה הם נשמעים הכי טוב בחלל האזנה..
Denon X4800H
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83
·avihuli כתב:הגעתי אתמול בלילה לעשות כיול מחדש, אחרי שפתחתי עוד טיפה את הבמה מקדימה, פתחתי זוויות מעבר לנקודת ההאזנה וכנ"ל גם בסראונד.
עשינו, הגדרנו, הכל טוב.
במעמד זה, אני חייב לשאול את השאלה הבאה:
מי זה המטומטם הזה שקבע שצריך לעשות TOE IN לבמה מקדימה ?! ועל בסיס מה הוא החליט את זה ?!
עכשיו (אחרי כמה שנים...), אני עם הרמקולים מקדימה פתוחים כמעט לחלוטין וללא TOE IN.
וואו, איך הבמה של הסאונד נפתחה עוד יותר פתאום ממה שהייתה. אני יושב לי בדיוק באמצע, מאזין סטריאו בלבד, מי צריך את הסנטר בכלל ???
איזה תענוג !! כיף חיים נהנה מכל רגע. תודה למי שהציע את זה באחד השרשורים, אני כבר לא זוכר מי...
תוך כדי, אני מזרים קצת מיוטיוב. מקבל המלצה לקטע הבא. מזרים אותו לרסיבר:
עכשיו החלק ההזוי: אני במצב פיור דיירקט (יענו רק רמקולים ימין / שמאל עובדים, ואין שום עיבוד של הרסיבר לסאונד).
אני בדיוק באמצע נקודת ההאזנה.
מקבל חווית סראונד מובהקת, מטורפת מכל הכיוונים, כולל מלמעלה.
שם עוד פעם את הקטע, בודק שאף רמקול לא עובד פרט לזוג מקדימה והתוצאה - סראונד עוטף, לא מובן לי איך בדיוק ולמה ?
איך משידור מסכן ב-BT, מיוטיוב שמחזיק רק 2 ערוצים, אני מצליח לקבל משהו ריאליסטי כ"כ.
אשמח שתבדקו גם אצלכם אם מרגישים אותו דבר. זה הקטע הראשון שנתקלתי בו שנותן סאונד "טוב" של 360.
כמובן שאם אני מפעיל עליו עיבוד DSP של ניוראל X, אז בכלל חוויה - אבל פה ברור לי למה זה קורה.
לא מצליח להבין למה בפיור + רק 2 ערוצים, אני עדיין מצליח לקבל תוצאה מעל המצופה....
צליל שהוקלט עם הפרש פאזה של 180 מעלות בין שני ערוצי סטריאו ישמע כאילו מגיעה מאחור גם עי שני רמקולים בתנאי שאתה יושב במרכז הבמה. אם תחת אותם תנאים עוצמת הצליל תונחת ב 6 דצי בל באחד הערוצים, הצליל ישמע מגיע מהצד האחורי המהופך להנחתה. מפענחי דולי ו DTS מנצלים את התכונה הנל לפיענוח מטריצי.
לגבי הזווית ההטיה של הרמקולים. אין חוקיות קבועה! כמה להטות כלפי המרכז אם בכלל, תלוי בחדר וברמקולים, בעיקר באינטראקציה. המלצה שלי, תתחיל ממיקום הרמקולים קרוב לקיר ללא כל הטיה. כך את האלבום AMUZED TO DEATH של רוגר ואטרס ימח שמו ושם זכרו. כאשר הרמקולים לא מוטים תנגן את רצועה 2 עם הפתיחה בה שומעים כלב נובח מצד ימין. תחזור על הקטע בלופים ותבקש משני אנשים שיתחילו להטות את הרמקולים כלפי המרכז בכל פעם במעלה אחת. ברכע שהכלב ישמע ממש מעבר לקיר הימני כיאו אצל השכנים, עד כדי שאתה כבר בטוח שהוא לא מגיע מהרמקולים, הגעת להטיה האופטימאלית. זה על רגל אחת. כיול יותר מדוייק יהיה תהליך הרבה יותר ארוך שגם יכלול הרחקה של המרקולים הדרגה מהקיר האחורי ומהקירות הצדדיים, וגם הטיה שונה של כל רמקול. זה תהליך מאד ארוך עם המון חזרות וממש מתיש. יש ספר שנמכר ב 50$ שמסביר את התהליך באופן ססטמתי שמקצר משמעותית את הצעדים להגעה למיקום האופטימאלי.
אפשר לרכוש אותו מכאן:
http://www.myspeakersetup.com/product/t ... tup-guide/
יש עותק פיראטי שלו מסתובב, אבל אני לא מוצא אותו יותר. פעם הורדתי אותו, אבל לא זוכר איך שמרתי את הקובץ לצערי...
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
אבי היקר
ראשית, גם אני ניסיתי בעבר TOE IN, וזה לא הרגיש לי נכון מכל הסיבות.
ויש כאלו שזה מרגיש להם נכון, אז כל אחד והטעם שלו.
לגבי הסראונד המובהק שאתה מקבל גם ללא הסנטר, אני חושב שזה בעיקר נובע מהעובדה שיש לך קירבה בין רמקול ימין, לסנטר ולרמקול שמאל.
וברגע שניטרלת את הסנטר, הבלטת את המרחקים בין הרמקולים ואתה מבחין היטב בין ימין לשמאל כעת.
זו לדעתי בדיוק הסיבה מדוע יש כאן לא מעט משתמשים שביטלו את הסנטר לחלוטין, כי זה מעצים להם את הבמה וההפרדה, ומרגיש להם כמה הסנטר מיותר.
וזו הסיבה גם שאני כל שנתיים בערך מזיז עוד ועוד את הרמקולים הקדמיים הצידה ומרחיק אותם, הם כבר מזמן לא תלויים מעל המזנון כמו שההנהלה היתה רוצה שיהיו, ואני אף שוקל לנסות לעבוד ללא סנטר, עדיין לא ניסיתי וזה מעניין אותי מאוד.
ראשית, גם אני ניסיתי בעבר TOE IN, וזה לא הרגיש לי נכון מכל הסיבות.
ויש כאלו שזה מרגיש להם נכון, אז כל אחד והטעם שלו.
לגבי הסראונד המובהק שאתה מקבל גם ללא הסנטר, אני חושב שזה בעיקר נובע מהעובדה שיש לך קירבה בין רמקול ימין, לסנטר ולרמקול שמאל.
וברגע שניטרלת את הסנטר, הבלטת את המרחקים בין הרמקולים ואתה מבחין היטב בין ימין לשמאל כעת.
זו לדעתי בדיוק הסיבה מדוע יש כאן לא מעט משתמשים שביטלו את הסנטר לחלוטין, כי זה מעצים להם את הבמה וההפרדה, ומרגיש להם כמה הסנטר מיותר.
וזו הסיבה גם שאני כל שנתיים בערך מזיז עוד ועוד את הרמקולים הקדמיים הצידה ומרחיק אותם, הם כבר מזמן לא תלויים מעל המזנון כמו שההנהלה היתה רוצה שיהיו, ואני אף שוקל לנסות לעבוד ללא סנטר, עדיין לא ניסיתי וזה מעניין אותי מאוד.
- freedom_il
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2159
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 80 פעמים
- קיבל תודות: 196 פעמים
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
תודה לכולם על התשובות...
שרשור כ"כ ישן שמי שייקרא שוב מתחילתו עד סופו יוכל להבין כמה לא הבנתי בהתחלה, עד למה שאני יודע היום (ואני בטוח שיש עוד מלא מה ללמוד).
ואני עדיין בתוך התהליך עד שאמצא את הרמקולים שמתאימים לי לחיזוק ושדרוג הבמה האחורית.
גלי - הורדת את הקיו מהקיר ? הם על סטנדים עכשיו ?
ספציפית לקטע שצירפתי מיוטיוב, אני אשמח אם תוכלו לבדוק גם אצלכם אם אתם מקבלים את אותה תופעה כמו שקורית אצלי.
מדגיש, זה לא סראונד, אלא משהו עוטף והרמוני 360 כולל מלמעלה, ורק מהזוג הקדמי במצב פיור.
ממש התמוגגתי אתמול, נכנסה בי שוב רוח ההתלהבות מהסטאפ שלי כמו ילד קטן, חחח...
שרשור כ"כ ישן שמי שייקרא שוב מתחילתו עד סופו יוכל להבין כמה לא הבנתי בהתחלה, עד למה שאני יודע היום (ואני בטוח שיש עוד מלא מה ללמוד).
ואני עדיין בתוך התהליך עד שאמצא את הרמקולים שמתאימים לי לחיזוק ושדרוג הבמה האחורית.
גלי - הורדת את הקיו מהקיר ? הם על סטנדים עכשיו ?
ספציפית לקטע שצירפתי מיוטיוב, אני אשמח אם תוכלו לבדוק גם אצלכם אם אתם מקבלים את אותה תופעה כמו שקורית אצלי.
מדגיש, זה לא סראונד, אלא משהו עוטף והרמוני 360 כולל מלמעלה, ורק מהזוג הקדמי במצב פיור.
ממש התמוגגתי אתמול, נכנסה בי שוב רוח ההתלהבות מהסטאפ שלי כמו ילד קטן, חחח...
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6746
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 307 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
@avihuli
אני מניח שכל ההמלצות האלה התחילו ממישהו שבדק וראה שזה עובד טוב עבורו. אחרים ניסו וזה הפך לנורמה.
כמו קרוס ב 80 הרץ.. זה תמיד טוב לכולם? לא בהכרח (זאת רק דוגמא אנשים.... לא להתחיל עכשיו ויכוח על קרוסים )
toe in זה חלק מהנושא הכללי של מיקום רמקולים, אני מבין את ההיגיון בזה. בדרך כלל זה חשוב יותר למאזיני מוזיקה, כי הזוית אליהם מבטיחה (לפחות בתיאוריה) שהם לא יאבדו צלילים והכל יגיע אליהם בתזמון הנכון. כך אני מעריך לפחות, זה הגיוני בעיניי למרות שאני לא פועל כך.
ראיתי את ההודעה החדשה שלך בנושא מאוחר בערב אחרי שחזרנו מביקור אצל קרובים. במקרה היה שם סידור זמני של סטיראו, מדפיים קטנים עם שם לא מוכר מחוברים לרסיבר סטיראו קנווד+אקולייזר די ישן של רוטל. הסלון לא גדול ממש, ובעייתי מכל בחינה.
קחו את כל זה, עם העובדה שאין שום RC משום סוג שהוא. ואהבתי את התוצאה. זה לא היה מושלם אבל היה כיף לשמוע. בתנאים האלה זה הצליח לתת פאנטום טוב בסרט שראו שם, והצליל מילא את החדר. וגם מוזיקה נשמעה ממש טוב.
גרם לי לחשוב לעצמי עד כמה אנחנו מנתחים יותר מדי ומתווכחים איזה RC הכי טוב, וכמה כסף הולך על ציוד יקר ואז שומעים משהו בסיסי שפשוט נשמע טוב ונותן הרגשה טובה.
אני מניח שכל ההמלצות האלה התחילו ממישהו שבדק וראה שזה עובד טוב עבורו. אחרים ניסו וזה הפך לנורמה.
כמו קרוס ב 80 הרץ.. זה תמיד טוב לכולם? לא בהכרח (זאת רק דוגמא אנשים.... לא להתחיל עכשיו ויכוח על קרוסים )
toe in זה חלק מהנושא הכללי של מיקום רמקולים, אני מבין את ההיגיון בזה. בדרך כלל זה חשוב יותר למאזיני מוזיקה, כי הזוית אליהם מבטיחה (לפחות בתיאוריה) שהם לא יאבדו צלילים והכל יגיע אליהם בתזמון הנכון. כך אני מעריך לפחות, זה הגיוני בעיניי למרות שאני לא פועל כך.
ראיתי את ההודעה החדשה שלך בנושא מאוחר בערב אחרי שחזרנו מביקור אצל קרובים. במקרה היה שם סידור זמני של סטיראו, מדפיים קטנים עם שם לא מוכר מחוברים לרסיבר סטיראו קנווד+אקולייזר די ישן של רוטל. הסלון לא גדול ממש, ובעייתי מכל בחינה.
קחו את כל זה, עם העובדה שאין שום RC משום סוג שהוא. ואהבתי את התוצאה. זה לא היה מושלם אבל היה כיף לשמוע. בתנאים האלה זה הצליח לתת פאנטום טוב בסרט שראו שם, והצליל מילא את החדר. וגם מוזיקה נשמעה ממש טוב.
גרם לי לחשוב לעצמי עד כמה אנחנו מנתחים יותר מדי ומתווכחים איזה RC הכי טוב, וכמה כסף הולך על ציוד יקר ואז שומעים משהו בסיסי שפשוט נשמע טוב ונותן הרגשה טובה.
·shlomibbb כתב:אני לא מבין משהו בסיסי. כל יוטיוב מלא בדמואים וטסטים לכל פורמטי הסראונד. חדשים יותר או פחות. כשאני מנגן אותם אני שומע בסטריאו. איפה אני טועה? למה לא שומע בסראונד?...
ברור, כי ביוטיוב אין תמיכה באודיו רב ערוצי. מה שכןציש ביוטיוב זה המון טמבלים שחושבים שאם הם מעלים קליפ הדגמה ל DTS שבאמת מקודד ל DTS, אז הם מקבלים DTS או אטמוס. אבל בפועל יוטיוב מקודד הכל מחדש וממיר את האודיו ל 2.0. מה שכן השתנה לאחרונה, שלא היה בעבר, עכשיו יוטיוב מבצע קידוד מטריצי נכון. פעם אם ההית מעלה קליפ עם פס קול 5.1 אז יוטיוב היה ממזג את ערוצי הסראונד לקדמיים כמו שהם, ואז פענוח של דולבי לא היה עובד נכון. לאחרונה הקידוד נעשה נכון עם הזזות המופע, ולכן כמו בקליפ של AVIULI שם, זה נשמע טוב ב DTS NEURAL או DSU.
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6746
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 307 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
קודם כל אפשר להוריד את הדמואים האלה באיכות מעולה וסראונד מלא .shlomibbb כתב:אני לא מבין משהו בסיסי. כל יוטיוב מלא בדמואים וטסטים לכל פורמטי הסראונד. חדשים יותר או פחות. כשאני מנגן אותם אני שומע בסטריאו. איפה אני טועה? למה לא שומע בסראונד?...
בכל מקרה, אם יש לך דנון אז תלחץ על מצבי הסאונד בשלט למטה ובתפריט תבחר dolby surround
זה לא יהיה מושלם אבל זה ישמע נחמד.
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
שלום חברים, היה קצת שקט לאחרונה מהשרשור של ההגברות החיצוניות אז חזרנו לשרשור לעיל...
והפעם, בשביל לעשות LONG STORY SHORT - התחדשתי / השתדרגתי. יששששששששששש.............. !!!!!!!!!!!!
תקציר האירועים: רציתי הרבה הזמן להחליף את הסראונד האחורי שלי - סטליט פולק אודיו בי פולארי RM8.
המהלך לא יצא לפועל כי לא הצלחתי למצוא רמקול שעומד בדרישות: סטליט מעוצב שיורד עד 80-90 הרץ.
השגעת להחלפה נוצרה עקב השדרוג של הקדמיים גבוהים (שמשמים גם כאטמוסים) של ה- SVS ELEVATION שפתאום נתנו לי במה בשרנית יותר מהמצב עם הרמקולים הקודמים.
הסראונד שלי הם פוקאל ליטל בירד עצבניים, שיורדים ל-89 הרץ ע"פ הנייר היבש של היצרן ולא רציתי להחליף אותם בגלל ה-WOW שהם נותנים לי בבמה האחורית. מצד שני לא רציתי לשים רמקול סראונד אחורי שיהיה יותר חזק מהם (כדוגמאת האולטרה סראונד SVS שנורא מדגדג לי עליו והוא בול מתאים לקיר האחורי, אבל הגודל - אוי).
ואז בימים האחרונים נפלה לי התובנה - בוא נשדרג את הסראונד הקיימים ואז יירד מחסום של הסראונד האחורי.
ואם אני כ"כ מרוצה מהליטל בירד (שאגב ייצורם הופסק מסיבה ממש לא מובנת ע"י פוקאל לפני כמה שנים), בוא נחפש את האח הגדול שלהם.
הפוקאל BIRD !!
רמקול סטליט, מעוצב, הכי גדול שאני מכיר, ניתן להתקנה בכל הכיוונים, עם תעלה לכבל נסתר, דרייבר בגודל של 5.5 אינצ' ויורד עד 70 הרץ לפי היצרן.
דף היצרן: https://www.focal.com/sites/www.focal.f ... talog2.pdf
פתחתי הודעת חיפוש בלוחות כי אין להשיג חדשים וגם לא מתצוגה בחנויות.
זרמתי על יד שנייה. באדיבותו של שלומי @Mad ששלח לי פרסום שראה בקבוצת פייסבוק שמסתבר שאותו בחור העלה אותם גם פה למכירה לפני כמה שנים ואף הגבתי לו בו...
הבחור מכר סט קומפלט של 5.1 שכולל: 3 בירדים, 2 ליטל בירד וסאב.
אכלתי לו את הראש חצי שבוע עד שהוא הסכים למכור לי רק זוג בירדים, אתמול בלילה הוא הסכים, היום בבוקר אספתי אותם ממנו.
חיברתי עכשיו לוודא שהכל תקין ואכן הכל תקין.
פירקתי את הליטל בירד ומיקמתי במקומם על אחד מהחורים הקיימים את בסיסי הטוליפ של הבירדים.
מחר נקדח, נמקם, נאריך קצת את הכבל ונסגור סיפור.
שידרגתי את עצמי בסטליט לפנים שהוא יותר בכיוון המדפי...
השדרוג הזה בוודאות ייתן עוד נפח לבמה האחורית.
עכשיו השאלה האם למקם את הליטל בירד כסראונד אחורי ואז יש לי במה קדמית מלאה של SVS ואחורית מלאה של פוקאל או להמשיך לחפש.
אני אשן על זה כמה ימים לפני שאקבל החלטה.
בגדול רציתי סראונד אחורי בשחור, אבל גם הלבן מתלבש יפה על הקיר.
אנחנו ממש בישורת האחרונה של כל הסטאפ.
והפעם, בשביל לעשות LONG STORY SHORT - התחדשתי / השתדרגתי. יששששששששששש.............. !!!!!!!!!!!!
תקציר האירועים: רציתי הרבה הזמן להחליף את הסראונד האחורי שלי - סטליט פולק אודיו בי פולארי RM8.
המהלך לא יצא לפועל כי לא הצלחתי למצוא רמקול שעומד בדרישות: סטליט מעוצב שיורד עד 80-90 הרץ.
השגעת להחלפה נוצרה עקב השדרוג של הקדמיים גבוהים (שמשמים גם כאטמוסים) של ה- SVS ELEVATION שפתאום נתנו לי במה בשרנית יותר מהמצב עם הרמקולים הקודמים.
הסראונד שלי הם פוקאל ליטל בירד עצבניים, שיורדים ל-89 הרץ ע"פ הנייר היבש של היצרן ולא רציתי להחליף אותם בגלל ה-WOW שהם נותנים לי בבמה האחורית. מצד שני לא רציתי לשים רמקול סראונד אחורי שיהיה יותר חזק מהם (כדוגמאת האולטרה סראונד SVS שנורא מדגדג לי עליו והוא בול מתאים לקיר האחורי, אבל הגודל - אוי).
ואז בימים האחרונים נפלה לי התובנה - בוא נשדרג את הסראונד הקיימים ואז יירד מחסום של הסראונד האחורי.
ואם אני כ"כ מרוצה מהליטל בירד (שאגב ייצורם הופסק מסיבה ממש לא מובנת ע"י פוקאל לפני כמה שנים), בוא נחפש את האח הגדול שלהם.
הפוקאל BIRD !!
רמקול סטליט, מעוצב, הכי גדול שאני מכיר, ניתן להתקנה בכל הכיוונים, עם תעלה לכבל נסתר, דרייבר בגודל של 5.5 אינצ' ויורד עד 70 הרץ לפי היצרן.
דף היצרן: https://www.focal.com/sites/www.focal.f ... talog2.pdf
פתחתי הודעת חיפוש בלוחות כי אין להשיג חדשים וגם לא מתצוגה בחנויות.
זרמתי על יד שנייה. באדיבותו של שלומי @Mad ששלח לי פרסום שראה בקבוצת פייסבוק שמסתבר שאותו בחור העלה אותם גם פה למכירה לפני כמה שנים ואף הגבתי לו בו...
הבחור מכר סט קומפלט של 5.1 שכולל: 3 בירדים, 2 ליטל בירד וסאב.
אכלתי לו את הראש חצי שבוע עד שהוא הסכים למכור לי רק זוג בירדים, אתמול בלילה הוא הסכים, היום בבוקר אספתי אותם ממנו.
חיברתי עכשיו לוודא שהכל תקין ואכן הכל תקין.
פירקתי את הליטל בירד ומיקמתי במקומם על אחד מהחורים הקיימים את בסיסי הטוליפ של הבירדים.
מחר נקדח, נמקם, נאריך קצת את הכבל ונסגור סיפור.
שידרגתי את עצמי בסטליט לפנים שהוא יותר בכיוון המדפי...
השדרוג הזה בוודאות ייתן עוד נפח לבמה האחורית.
עכשיו השאלה האם למקם את הליטל בירד כסראונד אחורי ואז יש לי במה קדמית מלאה של SVS ואחורית מלאה של פוקאל או להמשיך לחפש.
אני אשן על זה כמה ימים לפני שאקבל החלטה.
בגדול רציתי סראונד אחורי בשחור, אבל גם הלבן מתלבש יפה על הקיר.
אנחנו ממש בישורת האחרונה של כל הסטאפ.
-
- בבדקה מול האולטרה, תראו איזה גודל הרמקול הזה !!
-
- הבסיס החדש, הסתמכתי על המדידות הקודמות ככה שהיה מאוד קל לסמן היכן החורים החדשים צריכים להיקדח
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress