@EyeKey
·המרת מטבע כפולה מפאונד לדולר ומדולר לפאונד. שערי ההמרה של אמזון גרועים במיוחד.
שאלת אמזון והחזר מיסים - האם אקבל החזר?
·עם כל הכבוד, אתה כנראה לא מכיר את התהליך.shuali כתב:תגידו נראה לכם באמת שאמאזון מתעסקים בשטויות האלו? יש להם עמיל מכס לוקאלי בשם UPS שעושים הכל בשבילם.
עמיל המכס מגיע למוכס עם 1000 תעודות משלוח ומשלם את מה שנדרש לפי הצהרת השולח.
במידה ושמים לב לטעות לא ישולם מס , במידה ולא שמים לב הם משלמים כפי שאמזון הצהיר. לפעמים המוכס יכול להיות שמוק ולדרוש שחרור פרטני בהתאם למצב רוח שלו או הערת לקוח במחשב (לפי תז), ואז הבדיקה קפדנית ויכולים אפילו לקבוע שקיים גרעון ואז אמאזון יצטרכו להוסיף כסף (על חשבונם כמובן).
בסוף כל חודש UPS מעבירים חשבונית חודשית מרוכזת לאמאזון, ובמידה ויש הפרשים לטובת הלקוח יזכו אותו בהתאם (באופן אוטומטי, לא יושב מישהו ועושה החזרים בצורה ידנית)....
לא הולכים למוכס עם שום טפסים.
90%+ מהשיחרורים מהמכס נעשים אלקטרונית מהעמיל למול מערכות המכס. וכל זאת, אפילו לפני שהמוצרים נוחתים בארץ.
מערכת המכס מחזירה את הסכום לתשלום (0, או אחרת) או שיש להעביר ל INSPECTION כלומר טיפול ידני.
כל התהליך מבוסס על כך שעמילי המכס מבצעים סיווג למוצר עפי מה שמועבר להם אלקטרונית מהסניף השולח (שהוא מקבל/מקליד מהספק).
מהסתכלות על ה INVOICES של אמזון, יש חלוקה ברורה של המוצרים ועלות השילוח. ככה גם החוקים הבינלאומיים קובעים.
ולכן, אמור להגיע זיכוי במידה והמוצר פחות מ 75$. אמזון פשוט הולכים על ה SAFE SIDE או שהם לא יודעים לחשב נכונה (הרי ראינו את זה בעבר כבר...)
זה בדיוק מה שהתכוונתי... לא התכוונתי שהעמיל מגיע עם 1000 טפסים פיזית ועובר אחד אחד עם המוכס הרי אם זה היה ככה, המצב היה גרוע פי 10 מעכשיו. בדיקה פיזית של ניירת זה בשחרור פרטני שדורש בדיקה פיזית של המוצר, או מוצר שנשלח בדואר רגיל ונעצר לביקורת.
החבילות מאמזון עוברות שחרור קולקטיבי שכשמו כן הוא, שחרור המוני של מספר פריטים.
הרי התעודות משלוח עוברות במכס לפני שהחבילות מגיעות פיזית לארץ, כבר אז יודעים מראש איזה חבילה תעוקב ואיזה תדרש לתש"ר.
דרך אגב, גם לאמאזון יש המון טעויות בחישובי המס שהם גובים. לפעמים גובים רק 17% במקום תוספת של מכס \ מס קניה.
ודרך אגב2 , אח שלי עובד במכס מטעם משרד התקשורת (רכז רישוי בניהול ספקטרום ורישוי תדרים, זה שחותם על האישורים לרחפנים שלכם שנתקעים), אז אני יודע מעולה איך זה עובד
החבילות מאמזון עוברות שחרור קולקטיבי שכשמו כן הוא, שחרור המוני של מספר פריטים.
הרי התעודות משלוח עוברות במכס לפני שהחבילות מגיעות פיזית לארץ, כבר אז יודעים מראש איזה חבילה תעוקב ואיזה תדרש לתש"ר.
דרך אגב, גם לאמאזון יש המון טעויות בחישובי המס שהם גובים. לפעמים גובים רק 17% במקום תוספת של מכס \ מס קניה.
ודרך אגב2 , אח שלי עובד במכס מטעם משרד התקשורת (רכז רישוי בניהול ספקטרום ורישוי תדרים, זה שחותם על האישורים לרחפנים שלכם שנתקעים), אז אני יודע מעולה איך זה עובד
- rotman24 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1084
- הצטרף: פברואר 2008
- נתן תודות: 66 פעמים
- קיבל תודות: 57 פעמים
אז עדכון :
קיבלתי אתמול משלוח מאמזון איטליה (יצא שהוא הגיע ראשון) , המשלוח הספציפי הזה הגיע עם UPS ולא iparcel וחשוב לציין שמשום מה יצא מאנגליה למרות שהוזמן מאיטליה (רלוונטי להמשך).
על החבילה עצמה לא היה שום תיעוד לשווי התכולה , כמו כן בשטר המשלוח שאמזון מצרפים לחבילה לא היה מצוין שווי.
פניתי ל UPS עם מספר המעקב ושאלתי האם היה תשלום מיסים כלשהו על החבילה הנ"ל , התשובה שקיבלתי :
עבור המשלוח הנ"ל אכן היו עלויות שחרור.
עלויות השחרור הועברו לתשלום השולח בחו"ל ( צורת התשלום שהשולח בחר).
את עלויות המדויקות אינני רואה אבל הסעיפים בעליהם בדרך כלל משלמים:
עלות שחרור מהמכס
מע"מ
רשומון יבוא
ואז התעקשתי ששווי המוצר שהזמנתי הוא 56 יורו והוא פחות מ $75 . אז שלחה לי הנציגה את החשבון שצורך לחבילה (רצ"ב הסיכום שלו)
ושם רשום בפירוש ששווי התכולה 56 יורו , שווי המשלוח הוא 16.75 יורו והשווי הכולל הוא 72.82 יורו.
בנימוק שקיבלתי מהנציגה נרשם ששווי החבילה הינו 72.82 לירות שטרלינג (הטעות במקור) ולכן השווי גבוה מ $75 ולכן חלו מיסים על החבילה.
כמובן ששלחתי לה ציטוט מהסעיף הרלוונטי מהמדריך לייבוא אישי : "ערך כולל של עד 75$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין."
וקיבלתי ממנה בחזרה ציטוט אחר : " ערך כולל של עד 75$ -500$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין."
רשמתי לה בהמשך שניתן לראות בבירור שבמקרה הנ"ל שווי המשלוח חושב בנפרד מערך הטובין ולכן הסעיף הרלוונטי הוא זה שמדבר על ערך נמוך מ $75.
ובנוסף לכל זה , רשום שם בבירור שכל הסכומים הנ"ל הם ביורו ולכן היא טעתה בתשובתה ולא מדובר על ליש"ט.
השלבים הבאים שלי (את שלב מספר 1 רשמתי לנציגה) הם :
1) פניה לפניות הציבור במשרד האוצר ובקשת הבהרה לנושא.
2) באם ההבהרה שאקבל תואמת את דעתנו לגבי חישוב ערך התכולה , אפנה למועצה לצרכנות ואבקש מהם לברר אפשרות של בירור היקף התופעה ותביעה יצוגית.
3) במקביל לפניה למועצה לצרכנות , אפנה לכל העיתונים הכלכליים (אתחיל עם גלובס) ואנסה לגרום להם לפרסם את המקרה ואת שיטת המצליח.
אמשיך לעדכן פה ככל שיתקדמו הדברים.
אם למישהו יש דרך יותר מהירה לקבל הבהרות ולא בצינורות הרשמיים שבטח יקחו מלא זמן , אשמח אם יצור איתי קשר בפרטי.
תודה
קיבלתי אתמול משלוח מאמזון איטליה (יצא שהוא הגיע ראשון) , המשלוח הספציפי הזה הגיע עם UPS ולא iparcel וחשוב לציין שמשום מה יצא מאנגליה למרות שהוזמן מאיטליה (רלוונטי להמשך).
על החבילה עצמה לא היה שום תיעוד לשווי התכולה , כמו כן בשטר המשלוח שאמזון מצרפים לחבילה לא היה מצוין שווי.
פניתי ל UPS עם מספר המעקב ושאלתי האם היה תשלום מיסים כלשהו על החבילה הנ"ל , התשובה שקיבלתי :
עבור המשלוח הנ"ל אכן היו עלויות שחרור.
עלויות השחרור הועברו לתשלום השולח בחו"ל ( צורת התשלום שהשולח בחר).
את עלויות המדויקות אינני רואה אבל הסעיפים בעליהם בדרך כלל משלמים:
עלות שחרור מהמכס
מע"מ
רשומון יבוא
ואז התעקשתי ששווי המוצר שהזמנתי הוא 56 יורו והוא פחות מ $75 . אז שלחה לי הנציגה את החשבון שצורך לחבילה (רצ"ב הסיכום שלו)
ושם רשום בפירוש ששווי התכולה 56 יורו , שווי המשלוח הוא 16.75 יורו והשווי הכולל הוא 72.82 יורו.
בנימוק שקיבלתי מהנציגה נרשם ששווי החבילה הינו 72.82 לירות שטרלינג (הטעות במקור) ולכן השווי גבוה מ $75 ולכן חלו מיסים על החבילה.
כמובן ששלחתי לה ציטוט מהסעיף הרלוונטי מהמדריך לייבוא אישי : "ערך כולל של עד 75$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין."
וקיבלתי ממנה בחזרה ציטוט אחר : " ערך כולל של עד 75$ -500$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין."
רשמתי לה בהמשך שניתן לראות בבירור שבמקרה הנ"ל שווי המשלוח חושב בנפרד מערך הטובין ולכן הסעיף הרלוונטי הוא זה שמדבר על ערך נמוך מ $75.
ובנוסף לכל זה , רשום שם בבירור שכל הסכומים הנ"ל הם ביורו ולכן היא טעתה בתשובתה ולא מדובר על ליש"ט.
השלבים הבאים שלי (את שלב מספר 1 רשמתי לנציגה) הם :
1) פניה לפניות הציבור במשרד האוצר ובקשת הבהרה לנושא.
2) באם ההבהרה שאקבל תואמת את דעתנו לגבי חישוב ערך התכולה , אפנה למועצה לצרכנות ואבקש מהם לברר אפשרות של בירור היקף התופעה ותביעה יצוגית.
3) במקביל לפניה למועצה לצרכנות , אפנה לכל העיתונים הכלכליים (אתחיל עם גלובס) ואנסה לגרום להם לפרסם את המקרה ואת שיטת המצליח.
אמשיך לעדכן פה ככל שיתקדמו הדברים.
אם למישהו יש דרך יותר מהירה לקבל הבהרות ולא בצינורות הרשמיים שבטח יקחו מלא זמן , אשמח אם יצור איתי קשר בפרטי.
תודה