מכיוון שקראתי את תקנון האחריות באתר Five Senses אליו החנות הפנתה בעת הודעתי על התקלה, ואף את תקנון JetBlack Espresso אומר חד משמעית כי הם שינו את התקנון אצלם לאחר שהעלתי דרישות וטיעונים לכך שישאו בעלויות.dubik כתב:@TsurTriger
·אני מסכים ולוקח בחזרה את הדברים לגבי התנהלות מפוקפקת.
כשאני חושב על זה שוב, יכול להיות שהתקנון השתנה, אך לא ברור מתי.
סה"כ היו 3 אנשים שטענו להתנהלות "לא הוגנת" של החנות, וזה היה אולי הטיעון היחיד שהוצג שהיה הגיוני אז, יכול להיות שמיהרתי לקפוץ למסקנות. באמת מה שקובע זה מה היה התקנון בזמן הקניה, ולפי מה שנכתב, אני בספק אם מישהו באמת קרא אותו לפני שקנה.
וכן, הסטנדרט של אמזון הוא בהחלט לא הגיוני לרוב העסקים (גם לאמזון עצמה הוא לא הגיוני, אבל הם יודעים בדיוק למה הם נוהגים כך) וגם מותר לעסק לטעות ולשנות.
אני דווקא מאוד מסכים איתך, שלרובנו יש את הנטיה לנסות "לגרד" עוד קצת הנחה ועוד קצת להשיג את הדיל הכי טוב שניתן וכשיש תקלה (וזה עלול לקרות) אז ישר באים לכאן ומדברים על חווית קניה שלילית וכבר נשכחה ההנחה.
ואם זה לא מספיק, אז יש עוד כאלה שמוסיפים שמן למדורה ומכניסים את פייפאל, בלי בכלל להבין שפייפאל מגן מפני רמאויות ותקלות לא צפויות, אבל לא מגן במקרה שיש התנהלות בתום לב וחנות שמוכנה לעזור, אבל לא מוכנה להפסיד כסף.
אני אישית לא הייתי רוכש מוצר חשמלי באוסטרליה בדיוק מהסיבה שעלות המשלוח במקרה של בעיה תהפוך את העניין ללא משתלם, אבל איש-איש ושיקוליו.
בגלל זה טרחתי לכתוב על זה שאנשים "מסתנוורים" כשהם רואים מקוןם שבו אפשר לחסוך עוד קצת ולא מבינים שבסוף הרווח הזעום בא על חשבון יכולת המקום לתת שרות ושהמשלוח עולה הרבה כסף לשני הצדדים ולא רק ללקוח.
ולדעתי הדבר נכון גם ברכישות של מכונות קפה ומוצרים "אמינים".
יכולים 100 אנשים לקנות ולהיות מרוצים והבנאדם ה-101 יקנה ותהיה תקלה וכן - יכולים במקרים מסויימים לדרוש ממנו לשלוח את המוצר חזרה על חשבונו. ואני מדבר על סמך מקרה שאני מכיר....
בפעם השניה הם כבר הפנו לתקנון (המתוקן) באתר שלהם. סוג של רמיה.
כמו כן, אף אחד לא מצפה מחנות שתישא בעלות אחריות, בעלויות שילוח או בפיצוי על מוצר פגום.
לכן יש נותן שירות/יבואן רשמי מקומי - יש לו הסכם מוסדר מול היצרן ומערכת עמלות והתחשבנויות. החנות מפנה אליו והוא מטפל בכך.
החנות אמורה לתת שירות ללקוח וככל שנושאת בעלויות כתוצאה מכך, להתחשבן מול הסוכן היבואן הרשמי או מול היצרן.
שלחת מוצר פגום - תחליף אותו בלי להשית עלויות נוספות על לקוח, ותתחשבן מול היצרן או היבואן.
זה ענין בסיסי של מכירה ושירות נלווה. ולא מראיה צרה של המקרה שלי, אלא ככלל.
לא חסרים היום מוכרים/נותני שירותים. לא תעמוד בסטנדרט - לא תהיה בשוק.