מטחנת Baratza Sette 270/270W/270Wi - המלצות ורשמים

פורום מכונות קפה ידניות (לא אוטומטיות), ומטחנות קפה
AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #211 

dubik כתב:@TsurTriger
·אני מסכים ולוקח בחזרה את הדברים לגבי התנהלות מפוקפקת.
כשאני חושב על זה שוב, יכול להיות שהתקנון השתנה, אך לא ברור מתי.
סה"כ היו 3 אנשים שטענו להתנהלות "לא הוגנת" של החנות, וזה היה אולי הטיעון היחיד שהוצג שהיה הגיוני אז, יכול להיות שמיהרתי לקפוץ למסקנות. באמת מה שקובע זה מה היה התקנון בזמן הקניה, ולפי מה שנכתב, אני בספק אם מישהו באמת קרא אותו לפני שקנה.
וכן, הסטנדרט של אמזון הוא בהחלט לא הגיוני לרוב העסקים (גם לאמזון עצמה הוא לא הגיוני, אבל הם יודעים בדיוק למה הם נוהגים כך) וגם מותר לעסק לטעות ולשנות.
אני דווקא מאוד מסכים איתך, שלרובנו יש את הנטיה לנסות "לגרד" עוד קצת הנחה ועוד קצת להשיג את הדיל הכי טוב שניתן וכשיש תקלה (וזה עלול לקרות) אז ישר באים לכאן ומדברים על חווית קניה שלילית וכבר נשכחה ההנחה.
ואם זה לא מספיק, אז יש עוד כאלה שמוסיפים שמן למדורה ומכניסים את פייפאל, בלי בכלל להבין שפייפאל מגן מפני רמאויות ותקלות לא צפויות, אבל לא מגן במקרה שיש התנהלות בתום לב וחנות שמוכנה לעזור, אבל לא מוכנה להפסיד כסף.
אני אישית לא הייתי רוכש מוצר חשמלי באוסטרליה בדיוק מהסיבה שעלות המשלוח במקרה של בעיה תהפוך את העניין ללא משתלם, אבל איש-איש ושיקוליו.
בגלל זה טרחתי לכתוב על זה שאנשים "מסתנוורים" כשהם רואים מקוןם שבו אפשר לחסוך עוד קצת ולא מבינים שבסוף הרווח הזעום בא על חשבון יכולת המקום לתת שרות ושהמשלוח עולה הרבה כסף לשני הצדדים ולא רק ללקוח.

ולדעתי הדבר נכון גם ברכישות של מכונות קפה ומוצרים "אמינים".
יכולים 100 אנשים לקנות ולהיות מרוצים והבנאדם ה-101 יקנה ותהיה תקלה וכן - יכולים במקרים מסויימים לדרוש ממנו לשלוח את המוצר חזרה על חשבונו. ואני מדבר על סמך מקרה שאני מכיר.
...
מכיוון שקראתי את תקנון האחריות באתר Five Senses אליו החנות הפנתה בעת הודעתי על התקלה, ואף את תקנון JetBlack Espresso אומר חד משמעית כי הם שינו את התקנון אצלם לאחר שהעלתי דרישות וטיעונים לכך שישאו בעלויות.

בפעם השניה הם כבר הפנו לתקנון (המתוקן) באתר שלהם. סוג של רמיה.

כמו כן, אף אחד לא מצפה מחנות שתישא בעלות אחריות, בעלויות שילוח או בפיצוי על מוצר פגום.

לכן יש נותן שירות/יבואן רשמי מקומי - יש לו הסכם מוסדר מול היצרן ומערכת עמלות והתחשבנויות. החנות מפנה אליו והוא מטפל בכך.
החנות אמורה לתת שירות ללקוח וככל שנושאת בעלויות כתוצאה מכך, להתחשבן מול הסוכן היבואן הרשמי או מול היצרן.

שלחת מוצר פגום - תחליף אותו בלי להשית עלויות נוספות על לקוח, ותתחשבן מול היצרן או היבואן.

זה ענין בסיסי של מכירה ושירות נלווה. ולא מראיה צרה של המקרה שלי, אלא ככלל.

לא חסרים היום מוכרים/נותני שירותים. לא תעמוד בסטנדרט - לא תהיה בשוק.

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #212 

dimka323 כתב: האנלוגיה לבועה כזאת או אחרת היא לא נכונה כי אמזון במצב הנוכחי מייצרת רווחים עצומים.
דבר נוסף זה שאמזון היא לא לבד בקידמה של סחר גלובלי. יש עוד חברות גדולות שמתנהלות בצורה דומה ומאוד מצליחות.
בסחר הגלובלי יש מקום לריבוי חברות ותחרות. ככה זה היום וככל הנראה לא צפוי שינוי דרמטי בקרוב.
...
·האנלוגיה לבועה היא כי אמזון דורסת והורסת את כל המתחרים בגלל ההתנהלות הלא הגיונית מבחינה כלכלית שלהם וכשתהיה להם שליטה של מונופול בשוק אז המחירים לא יישארו כמו שהם.
זה לא הגיוני כמעט באותה מידה שלא הגיוני היה לבנקים בארה"ב לפני עשור לחלק משכנתאות ללקוחות כאילו זה לחמניות.
גם מבחינת שווי שוק זאת לא בועה אלא סופר בועה, כי חברה שהיא בסה"כ חברת קמעונאות ולא באמת חברת טכנולוגיה ונסחרת במכפילים של פי 25 מכמות המזומנים שלה עם שולי רווח תפעולי סופר נמוכים, זה לא שונה משום בועה אחרת.
כל הדבר הזה בא על חשבון ניצול של עובדים ורמיסה של ספקים.
ואני לא יודע על איזו תחרות אתה מדבר, אבל אמזון דורסת את כל המתחרות הגדולות שלה. אפילו ענקיות כמו וולמארט מתקשות להתחרות. ואל תתבלבל, זה לא כי יש כאן תחרות. יש כאן תחרות לא הוגנת.
זה דומה במקצת לסינים שיכולים להציף את העולם היום בכמויות בלתי נתפסות של זב ל בחסות הסכמי דואר מלפני 150 שנה, שמאפשרים להם לשלוח מוצרים במחירים מגוחכים ולא הגיוניים בעליל.
אפילו בעולם הקפה יש היום תחרות בין שתי ענקיות (אולי אני אפתח על זה שרשור נפרד), שאני לא יודע כמה אנשים מודעים לזה, אבל אני בכלל לא בטוח שבטווח הארוך זה לטובת הצרכנים.
לא כל תחרות היא תחרות בריאה, גם אם באופן זמני הצרכן נהנה ממנה (כמו במקרה של אמזון).
אבל גלשנו לנושאים פילוסופיים.

לעניין הטענות שהעליתם, תסתכלו בעצמכם בפוסטים הקודמים לפני הקניה ותגלו איך כולכם הלכתם אך ורק לפי פרמטר אחד - המחיר.
שמיניות באוויר של קניות קבוצתיות ועוד כל מיני קומבינות של לשלוח ביחד ולחוד ולכופף את ידי המוכר כדי לחסוך עוד קצת. אבל אחרי שקרתה בעיה (שיכולה לקרות עם כל מוצר) כולכם מצפים לשירות מחלקה ראשונה וכולכם יודעים לספר כמה זה חשוב ואיזה שירות זה יעשה לחנות וכו' וכו' וכו...
אז תסתכלו מה אתם רושמים....מצד אחד החנות עכשיו כביכול הפסידה כי לא נתנה לכם שרות בסטנדרט שציפיתם לו...אבל מצד שני חנויות כמו דויסמן שהיה איתה לאנשים ניסיון מצויין עם שירות נפסלה בגלל שלא עמדה בתחרות המחיר. ואפילו אמזון הגדולה שכולכם היללתם אותה נפסלה בגלל הפרש של 200 ש"ח.
אז איפה כל המילים היפות על שירות ולקוחות חוזרים? אתם בעצמכם לא ספרתם את זה ברגע שראיתם מחיר טיפה יותר זול.
ובוא נשאל משהו אחר....כמה אנשים לדעתכם מאירופה הזמינו אי פעם או יזמינו מחנות בקצה השני של העולם כי זה יחסוך להם 100 שקל? לדעתי זה רק אנחנו כישראלים...

@AdiKid, כל ההסברים שלך על התקזזויות בין יצרן ליבואן וכו' הן נכונות כאשר היבואן הוא מקומי ועלות המשלוח היא שולית. כל ההתקזזויות האלה בנויות גם על מלאי מקומי וגם על הוזלות משלוח במכולה בים ולא על דואר אוויר והוצאות ששוחקות לחנות את כל הרווח המועט שהיה לה מלכתחילה.
אפילו בראצה, שאמורה לתפיסתך להיות יצרן חזק, אמיד ועם גב כלכלי איתן לא ממש יצאו מגדרם לשאת בעלויות. ואי אפשר לומר עליהם שהם לוקים בתודעת שרות נמוכה. פשוט כשאתה קונה מוצר במדינה אחרת הכללים שציינת הם לא מובנים מאליהם. אפילו לא בעולם גלובלי (לפחות לא למי שהמשלוח אצלו הוא לא בחינם כמו אצל הסינים).
כמה רווח לדעתכם החנות הזאת הרוויחה אחרי שבראצה מרוויחים והיבואן מרוויח ועוד החנות נתנה 19% הנחה על המוצר?

הציפיה לקבל שירות היא לגיטימית ונכונה אבל כמו שצור כתב כאן כמה פעמים, תנסו לשים את עצמכם בנעלי החנות, שאולי גם עשתה טעות בתמחור ובהבנה של מה העלויות הכרוכות בלמכור למישהו בחו"ל.
אני לא אתפלא אם החנות הזאת היא בסה"כ עסק משפחתי קטן שמישהו מנסה להתפרנס ממנו, אז עם כל הכבוד למילים יפות (ונכונות) על שרות, אף עסק לא אוהב להפסיד כסף וכשזה עסק קטן, אז להפסיד זו לפעמים אפילו לא אופציה.

dimka323
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 317
הצטרף: אוגוסט 2010
מיקום: נהריה
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 44 פעמים

נושא שלא נקרא #213 

הוגן או לא הוגן, אמזון משחקת לפי החוקים.
היא חברת ענק, טיקון אבל לא מונופול.
עוד כמה שנים נראה איך ולאן זירת הסחר הגלובלי תתפתח.
לגבי מה שכתבת על עסק משפחתי אוסטרלי שמנסה לשרוד, בהתאם להתנהלות הם לא ישרדו כי אין לעסק כזה זכות קיום בשוק הגלובלי.
להבדיל מעסקים קטנים אחרים כגון coffeeitalia שמתמחים בנישה, מבינים היטב את ההתפתחות בשוק הגלובלי, משחקים לפי הכללים ולדעתי לחברות כאלה יש מקום בשוק גלובלי העתידי. לפחות בעתיד הנראה לעין.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #214 

@dubik
·
תודה רבה.
סוף סוף תגובה עם common sense של אדם שמבין קצת איך שוק מתנהל ומה זה להיות מהצד השני , שמוכר מוצרים ולא רק קונה.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #215 

@TsurTriger
·תודה צור.
ככל שאני מהרהר במקרה הזה (וגם בזכות נקודות שחידדת בצדק) הדבר הכי סביר שנראה לי שקרה כאן, זה שהחנות הזאת פעם ראשונה נתקלה בהזמנה כזאת מהקצה השני של הגלובוס, שחייבה החזרה של המוצר ועקב המרחק היה להם בלתי אפשרי לספוג את עלות המשלוח.
סה"כ מבחינת כל מה שקשור לשרות והחלפת המטחנה נראה שהם עשו בדיוק מה שמצופה מהם.

@dimka323, אני לא יודע לפי מה אתה מחליט למי יש או אין זכות קיום, אבל מאחל לך שלא תצטרך להתמודד עם מקרה של DOA עם coffeeitalia או אתרים איטלקיים כאלה או אחרים. אני ממש לא בטוח שזה היה נגמר יותר טוב כשמדובר בבעיה רצינית ולא עניין פעוט.
וגם במקרה הזה, לאחר כל מה שנאמר מצד אנשים שונים, זה נראה לי יותר טעות בהבנה של משמעות הקניה בחו"ל, שקיוויתי שמה שכתבתי יפתח לאנשים את העיניים לבחון את הכדאיות לא רק על סמך מחיר.

detailer
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1215
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 98 פעמים

נושא שלא נקרא #216 

אתם מתעלמים פה מהעובדה שהלקוח קיבל מטחנה תקולה שלא עבדה אפילו שנייה. זה לא סיפור שקורה מדי פעם על מוצר שעבד והתקלקל, מדובר פה במוצר שנשלח פגום ללקוח וזה דבר שאסור שיקרה עם חברה שמכבדת את עצמה.
אני לא הייתי מצפה מהחנות שתשלח את המוצר על חשבונה, אבל שכן תלחץ על היצרן לשלוח מטחנה חלופית על חשבונו, דבר שלא מעט דילרים עושים במקרים כאלה.

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

נושא שלא נקרא #217 

dubik כתב: אז תסתכלו מה אתם רושמים....מצד אחד החנות עכשיו כביכול הפסידה כי לא נתנה לכם שרות בסטנדרט שציפיתם לו...אבל מצד שני חנויות כמו דויסמן שהיה איתה לאנשים ניסיון מצויין עם שירות נפסלה בגלל שלא עמדה בתחרות המחיר.
...
בדיון של המכירה הקבצותית אף אחד לא הזכיר את דויסמן כספק עם שירות יוצא דופן לטובה, ואם הוא לא מכסה משלוח של לפחות כיוון אחד אז עם כל הכבוד אין לו יתרון על האוסטרלים מלבד עלות משלוח נמוכה יותר. וזה מביא אותנו לשאלה מה עדיף, לשלם upfront יותר כסף ב-100% מהמקרים, או לשלם את התוספת רק במקרה שיש תקלה (סבירות נמוכה בהרבה מ-100%). בעיני האופציה השניה הרבה יותר הגיונית. מה שיכול לעשות הבדל זה אם דויסמן מתחייב לשלם כיוון אחד. כאחד שמכיר את השירות שלו היטב אתה יכול לומר שזה המצב?
ואפילו אמזון הגדולה שכולכם היללתם אותה נפסלה בגלל הפרש של 200 ש"ח.
...
לא יודע איך הגעת לזה. אמזון בכלל לא שולחים את המטחנה לארץ. אם הם היו שולחים וההפרש היה 200 ש"ח בהחלט הייתי קונה מהם וסביר להניח שרוב הקונים האחרים היו עושים זאת גם.
ובוא נשאל משהו אחר....כמה אנשים לדעתכם מאירופה הזמינו אי פעם או יזמינו מחנות בקצה השני של העולם כי זה יחסוך להם 100 שקל? לדעתי זה רק אנחנו כישראלים...
...
סליחה, אבל אתה מאוד לא מדוייק ואפילו מניפולטיבי עם התגובות האלה. השאלה האמיתית היא כמה אנשים היו חוסכים 230 ש"ח בקניה, או משלמים אותם מראש בתקווה לחסוך אותם במשלוח יותר זול במידה וייצטרכו תיקון. במידה והמדיניות של שתי החנויות זהה (מכסים משלוח צד אחדׂ) מי שבוחר לשלם מראש פשוט עושה מהלך לא כלכלי ולא הגיוני. הסיבה היחידה היום להעדיף את דויסמן (אולי) היא שהאוסטרלים הפתיעו לרעה עם מדיניות ההחזרה שלהם. אם דויסמן מתחייב לשלם משלוח צד אחד אז שווה אולי לתת לו צ'אנס. אם לא, אז לאוסטרלים יש עדיין עדיפות. גם אחרי האפיזודה שלהם עם עדי.

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #218 

detailer כתב:אתם מתעלמים פה מהעובדה שהלקוח קיבל מטחנה תקולה שלא עבדה אפילו שנייה.
...
· זה אכן מקרה שמבחינת הלקוח נתפס עם ציפיה ל"לקיחת אחריות" יותר משמעותית מצד היצרן (לעומת קלקול), אבל בפועל נראה לי שהרבה אנשים לא מודעים לכך שיש הבדל מהותי בין חברה שיש לה מערך הפצה בארץ לבין כזאת שאין לה ושיש הבדל בין קניה במדינה אחרת לבין קניה במדינה שאתה גר בה. הטיפול וההתיחסות מאוד שונים. ראה את המקרה שהיה לי עם WD שמוצרים שלהם נמכרים בארץ ואפילו יש להם מרכז פיתוח כאן אבל לא היו מוכנים לשלוח לכאן (וזו לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה בקניה באינטרנט) והיו בעבר מקרים דומים של אנשים עם טלפונים סלולריים שלא נרכשו דרך יבואן בארץ ולא תמיד קיבלו מענה מקומי אפילו כשהיתה תקלת יצרן. בגלל זה רכישות באינטרנט (זולת אמזון או מוצרים סיניים בדולר) עלולות להתגלות לפעמים כהרפתקאה לא נעימה. כשהכל עובד חלק או הבעיה מינורית, זה בד"כ גם נפתר מהר. כשהבעיה יותר קשה והעלויות יותר גבוהות, אז לפעמים מבינים שזה לא תמיד משתלם. בגלל זה צריך לקחת את זה בחשבון לפני הקניה בייחוד ברכישות של מוצרים גדולים ויקרים.
boren כתב:בדיון של המכירה הקבצותית אף אחד לא הזכיר את דויסמן כספק עם שירות יוצא דופן לטובה, ואם הוא לא מכסה משלוח של לפחות כיוון אחד אז עם כל הכבוד אין לו יתרון על האוסטרלים מלבד עלות משלוח נמוכה יותר. וזה מביא אותנו לשאלה מה עדיף, לשלם upfront יותר כסף ב-100% מהמקרים, או לשלם את התוספת רק במקרה שיש תקלה (סבירות נמוכה בהרבה מ-100%). בעיני האופציה השניה הרבה יותר הגיונית.
...
·הוזכרו מקרים של אנשים שהיו צריכים שירות ולא היו תלונות, אלא אפילו תשבוחות לטיפול מהיר וזמן תגובה יותר טוב מאשר לפני הקניה. עניין השיקול הכספי שאתה מעלה הוא אינדיבידואלי, אבל אי אפשר מצד אחד לבוא ולומר שהעדפת לחסוך לפני הקניה ואז להתלונן שהמשלוח יקר ונאלצת לשלם אותו מכיסך. גם אני עושה סקר מחירי שוק לפני קניה ובמוצרים רגישים, אני אפילו לא בודק כמה יעלה לי באתר אוסטרלי או מקום אחר מרוחק כי אני לוקח בחשבון גם את עלות השילוח כפקטור בשיקולים. בעיני התנהלות כלכלית נבונה היא לא רק לחסוך עוד כמה שקלים, אלא גם לראות צעד אחד קדימה ולהכניס עוד דברים למערכת השיקולים.
boren כתב:לא יודע איך הגעת לזה. אמזון בכלל לא שולחים את המטחנה לארץ.
...
·מכאן
dimka323 כתב:לגבי המטחנה הנ"ל היא נמכרת גם באמזון אנגליה. בנקודת זמן שרכשתי העלות באמזון הייתה גבוהה בכ 200 ש"ח מהמחיר ששילמתי לחנות האוסטרלית
...
·
boren כתב:סליחה, אבל אתה מאוד לא מדוייק ואפילו מניפולטיבי עם התגובות האלה.
...
· ממש לא מניפולטיבי. ההחלטה של כל אחד איפה לקנות וכמה לשלם היא החלטה שלו, אבל בשורה התחתונה, אחרי כל התגובות, זה לא נראה שיש כאן בעיית שרות של החנות, אלא שהמשלוח היקר לצד השני של העולם יצר מצב לא נוח כלכלית, הן עבור המוכר והן עבור הקונה והציפיה לשרות בסגנון אמזון היא לא ריאלית.
בפורומים בחו"ל אני לא זוכר שנתקלתי בשרשורים של קניות קבוצתיות וניהול מקח וממכר מול חנויות אינטרנט (ולא חסר שם צרכנים נבונים) ובגלל זה אני נוטה לשער שאין יותר מידי אנשים מהצד שלנו של הגלובוס שרכשו שם לפניכם. לא מטיף מוסר, רק אומר שאני יודע שזה לא תמיד מוציא אותנו טוב בצד השני (במיוחד בתרבויות אנגלו-סקסיות). חומר למחשבה.

דרך אגב, באתר רשום:
About Us
Jetblack Espresso is family owned and run.
...
בעיניי, כשאני רואה משהו כזה רשום, גורם לי יותר לרצות להבין את הצד השני כמו שצור רשם כמה וכמה פעמים לעומת אתר של איזה חברה גדולה, שאז הציפיה שלי שונה, כשאני מתנהל מול איזה נציג שרות לקוחות.
יש היום נטיה בהרבה מקומות בעולם להעדיף ולעודד עסקים מקומיים וקטנים, בעיקר נוכח הגלובליזציה והקניבליזם של החברות הגדולות. זה לא שאמורה לעניין אתכם רווחתם של האוסטרלים, אבל אם הייתם מנסים להבין כמה עסק כזה צריך למכור בחודש כדי להרוויח את הדולר הראשון, אני רוצה לקוות שהתגובות היו אחרות.

קוביק
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 78
הצטרף: אפריל 2018
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 15 פעמים

נושא שלא נקרא #219 

עוקב בעניין רב אחר הדיון המעניין הן כקונה , (גם אני רכשתי את הסטה מדויסמן, והייתי שמח לא לקבל אותה תקולה) וגם בהבנת הצד השני כמוכר.
אבל לא יכול להתאפק עם המחשבה אם אני מכיר איזה עסק או בעל עסק ישראלי שהיה מחליף מוצר ששלח למישהו באוסטרליה....

ilanafri
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 429
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #220 

@dubik

"בפורומים בחו"ל אני לא זוכר שנתקלתי בשרשורים של קניות קבוצתיות וניהול מקח וממכר מול חנויות אינטרנט (ולא חסר שם צרכנים נבונים) ובגלל זה אני נוטה לשער שאין יותר מידי אנשים מהצד שלנו של הגלובוס שרכשו שם לפניכם. לא מטיף מוסר, רק אומר שאני יודע שזה לא תמיד מוציא אותנו טוב בצד השני (במיוחד בתרבויות אנגלו-סקסיות). חומר למחשבה."

פאניקה קצת מוגזמת מצידך, תסמוך עלינו שהתקשורת מול החנות נעשתה בצורה מכובדת בניגוד למה שאתה משער.
אתה מוזמן לפנות לחנות בלי שום חשש, מבטיח לך שלא השארנו שם אדמה חרוכה.
חומר למחשבה גם מצידך.

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #221 

@ilanafri
·לא יודע מאיפה לקחת פאניקה וגם לא נאמר כלום על אדמה חרוכה.
אמרתי שלא נתקלתי בפורומים בחו"ל בפוסטים של מקח וממכר מול אתרי אינטרנט (שמלכתחילה מוכרים במחיר נמוך) ושאתם כנראה הראשונים בהיסטוריה של האתר האוסטרלי להזמין ממרחק כזה.

יש מקומות בעולם שעצם השאלה (גם אם בנימוס) מביכה את הצד השני או לא מקובלת. גם בעולם גלובלי קודי ההתנהגות והנימוס הם שונים בכל מקום.
יש אפילו מקרים קיצוניים שיעדיפו שקונה שמבקש הנחה על מחיר נמוך מלכתחילה לא יקנה (בגלל שזה מצטייר כלקוח בעייתי שאחרי זה גם יחפש על מה להתלונן).
הם כמובן לא יגידו לך את זה. הבדלי תרבות.
לא אמרתי שזה המקרה שלכם, אלא אמרתי בהקשר של "המחיר כפרמטר ההחלטה העיקרי" (ואולי היחיד אצל חלק מהאנשים), שהרושם שלי הוא, שהשגת "דיל טוב" באתרים בחו"ל שונה מאצלנו בגישה ובהתנהלות ויש לאנשים כנראה עוד שיקולים מלבד מחיר (אולי אפילו מבינים שיש צד שני שצריך להתפרנס).
כל אחד רשאי לעשות עם זה מה שנראה לו.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #222 

@dubik
·

לגמרי.
תוסיף את תרבות הפאסיב אגרסיב של האוסטרליים, ולא תמיד הישראלי הממוצע יבין בין השורות את התשובה.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

ilanafri
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 429
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #223 

אני עובד בחברה בינלאומית וכל פעם שנדרשתי לשתף פעולה בפעם הראשונה עם קולגות ממדינה אחרת המעסיק שלי דאג שאקבל הדרכה בנושא התרבות של אותה מדינה כדי להימנע עד כמה שניתן מבעיות תקשורת וומצבים מביכים.
לא מצפה שחנות קטנה\גדולה תשקיע משאבים זהים בחינוך עובדיה אבל מי שבוחר לעשות עסקים עם זרים יבחין תוך כדי תהליך בסוגים שונים של אנשים שפונים אליהם.

תפסיקו לחשוב על מה עובר לצד השני בראש, הוא רוצה למכור אני רוצה לקנות ...... הכל טוב ואני לא רואה סיבה למה אני צריך להתבייש לברר אם ניתן לקבל הנחה על קנייה כמותית?! (5 מטחנות, כן?) .... כל עוד נעשה בצורה מכבדת כמובן.

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

נושא שלא נקרא #224 

קניות קבוצתיות הן לא המצאה ישראלית. ומי שלא מכיר את מאסדרופ כדאי שיתעורר משנת החורף.

https://www.massdrop.com

noam
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1424
הצטרף: מרץ 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #225 

מה ההבדל בין Baratza Sette 270Wi ל Baratza Vario?

שלח תגובה

חזור אל “מכונות קפה ידניות ומטחנות”