איפה זה כתוב, באתר רשמי, מסמך רשמי.
כל מה שכתבת בפוסט הראשון.
לא פירוש ולא להגיע לבית משפט....ולא כתבה ב ynet.
שבעסקת מכר מרחוק... אחרי חיבור המוצר לחשמל ....חוק ה 14 יום ביטול עסקה חל על זה.
למשל פה זה לא כתוב
באתר המועצה הישראלית לצרכנות
http://www.consumers.org.il/category/group-1
מה שכן כתוב :
3. מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני
לא נעשה שימוש לא נפגמו. פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש.
חיברת לחשמל החוק 14 יום לא חל עליך.
אין התניה לרכישה מחנות פיזית ואו בעסקת מכר כמו בכלי נגינה למשל. משמע זה אותו דבר.
תזכורת - רכישה באינטרנט ניתנת לביטול גם אם השתמשתם במוצר
- Shasoosh (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1705
- הצטרף: יוני 2007
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
·זאת עסקה רגילה, לא מכר מרחוק. וזה בדיוק העניין. במכר מרחוק אין את ההתניה של מכשיר שעבר שימוש או חובר לחשמל.b2k כתב:איפה זה כתוב, באתר רשמי, מסמך רשמי.
כל מה שכתבת בפוסט הראשון.
לא פירוש ולא להגיע לבית משפט....ולא כתבה ב ynet.
שבעסקת מכר מרחוק... אחרי חיבור המוצר לחשמל ....חוק ה 14 יום ביטול עסקה חל על זה.
למשל פה זה לא כתוב
באתר המועצה הישראלית לצרכנות
http://www.consumers.org.il/category/group-1
מה שכן כתוב :
3. מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני
לא נעשה שימוש לא נפגמו. פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש.
חיברת לחשמל החוק 14 יום לא חל עליך.
אין התניה לרכישה מחנות פיזית ואו בעסקת מכר כמו בכלי נגינה למשל. משמע זה אותו דבר....
אתם מוזמנים לעבור על הסימולטור הזה לביטול עסקה ולראות את ההבדלים.
http://www.consumers.org.il/category/ca ... l-was-made
נערך לאחרונה על ידי Shasoosh ב 16/12/2017 12:20, נערך פעם 1 בסך הכל.
טוב קראתי קצת.
אכן לא ראיתי התניה של חיבור לחשמל במכר מרחוק.
אבל מה שראיתי
ממאמר שנכתב ע"י המדריך נכתב בסיוע פורטל משפטי - אינדקס עורכי דין ומידע משפטי
אני מבין שהמוכר במכר מרחוק צריך לקבל את המוצר ורשאי לגבות עד 100 שקל דמי ביטול,
גם אם חובר לחשמל.
אבל המוכר עדיין יכול לתבוע את הקונה....על ירידת הערך של המוצר (פחת).
וזה עדיין לא סוף הסיפור.
חשוב להביא את הנקודה הזאת גם בפוסט הראשי
=============
https://www.wisebuy.co.il/article.aspx? ... #section_2
עסקת מכר מרחוק היא עסקה שנעשית ללא נוכחות משותפת של הצדדים. מדובר בדרך כלל בעסקה באמצעות האינטרנט או הטלפון. במקרה כזה לא תמיד יש לצרכן הזדמנות נאותה לבחון את המוצר שרכש ועל כן הוקנו לו זכויות מיוחדות.
הצרכן רשאי לבטל עסקה שבוצעה מרחוק מכל סיבה שהיא, בהודעה בכתב – בדואר, באמצעות פקס או בדואר אלקטרוני – עד 14 יום מיום קבלת המוצר. הצרכן זכאי לקבל את התשלום במלואו או בניכוי דמי ביטול, תלוי בסיבת הביטול:
ביטול עסקה עקב פגם או אי התאמה: במקרה כזה על המוכר להחזיר לצרכן את כספו בתוך 14 יום מיום קבלת ההודעה. כאן לא חלים דמי ביטול, ואם הצרכן כבר קיבל את המוצר, על המוכר לבוא ולאספו מהמקום שבו נמסר.
ביטול העסקה מכל סיבה אחרת: גם במקרה זה על המוכר להחזיר לצרכן, תוך 14 יום מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששילם הצרכן, ובמידה שמדובר בתשלומים לבטל את יתר החיובים. במקרה זה המוכר רשאי לגבות דמי ביטול בשיעור של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקל, לפי הנמוך מביניהם. אם הצרכן כבר קיבל את המוצר, עליו להחזירו למוכר במקום עסקו.
בשני המקרים המוכר רשאי לתבוע מהצרכן לשלם לו את נזקו אם ערך המוצר פחת בשל הרעה משמעותית במצבו.
==========
אכן לא ראיתי התניה של חיבור לחשמל במכר מרחוק.
אבל מה שראיתי
ממאמר שנכתב ע"י המדריך נכתב בסיוע פורטל משפטי - אינדקס עורכי דין ומידע משפטי
אני מבין שהמוכר במכר מרחוק צריך לקבל את המוצר ורשאי לגבות עד 100 שקל דמי ביטול,
גם אם חובר לחשמל.
אבל המוכר עדיין יכול לתבוע את הקונה....על ירידת הערך של המוצר (פחת).
וזה עדיין לא סוף הסיפור.
חשוב להביא את הנקודה הזאת גם בפוסט הראשי
=============
https://www.wisebuy.co.il/article.aspx? ... #section_2
עסקת מכר מרחוק היא עסקה שנעשית ללא נוכחות משותפת של הצדדים. מדובר בדרך כלל בעסקה באמצעות האינטרנט או הטלפון. במקרה כזה לא תמיד יש לצרכן הזדמנות נאותה לבחון את המוצר שרכש ועל כן הוקנו לו זכויות מיוחדות.
הצרכן רשאי לבטל עסקה שבוצעה מרחוק מכל סיבה שהיא, בהודעה בכתב – בדואר, באמצעות פקס או בדואר אלקטרוני – עד 14 יום מיום קבלת המוצר. הצרכן זכאי לקבל את התשלום במלואו או בניכוי דמי ביטול, תלוי בסיבת הביטול:
ביטול עסקה עקב פגם או אי התאמה: במקרה כזה על המוכר להחזיר לצרכן את כספו בתוך 14 יום מיום קבלת ההודעה. כאן לא חלים דמי ביטול, ואם הצרכן כבר קיבל את המוצר, על המוכר לבוא ולאספו מהמקום שבו נמסר.
ביטול העסקה מכל סיבה אחרת: גם במקרה זה על המוכר להחזיר לצרכן, תוך 14 יום מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששילם הצרכן, ובמידה שמדובר בתשלומים לבטל את יתר החיובים. במקרה זה המוכר רשאי לגבות דמי ביטול בשיעור של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקל, לפי הנמוך מביניהם. אם הצרכן כבר קיבל את המוצר, עליו להחזירו למוכר במקום עסקו.
בשני המקרים המוכר רשאי לתבוע מהצרכן לשלם לו את נזקו אם ערך המוצר פחת בשל הרעה משמעותית במצבו.
==========
נערך לאחרונה על ידי b2k ב 16/12/2017 12:32, נערך פעם 1 בסך הכל.
·Shasoosh כתב:אם ערך המוצר פחת עקב הרעה משמעותית במצבו.
הרי החוק מאפשר ללקוח לחבר את המוצר לחשמל ולהשתמש בו. אני אשמח לראות חברה שהלכה עם זה לבית המשפט וטענה שזה גרם להרעה משמעותית במוצר. זה שימוש סביר, לא יותר מזה....
פתיחת מחשב,
הגדרת הווינדוס לשפה שלך.
אולי גם התקנת תוכנות...
גלישה בדפדפן.
אולי מחיקת קבצים.
זה מחשב שעבר שינוי.
עכשיו אתה לא יכול לארוז אותו ולמכור אותו כחדש. אתה גם כמוכר לא יוכל לדעת אם למחשב לא נגרם נזק אחר.
אתה צריך לקחת אותו למעבדה שיחזירו אותו למצבו ההתחלתי לעשות מחיקה של כל התוכן בדיסק,
והכנסת מערכת הפעלה חדשה שתתן לך את האפשרויות מחדש כמו שיצא מהמפעל.
לעשות בדיקה של תפקוד המחשב ואז למכור אותו כמחודש...
זאת לא הרעה משמעותית???
זה לא עבודה שהמוכר צריך לשלם עליה?
Shasoosh
אתה טוחן מים.
המוכר יכול לתבוע אותו על כל מה שכתבתי.
עלות שעות הבדיקה הכוללת + עלות התקנת הווינדוס מחדש
ואם ימכור אותו כמחודש אז גם עלות הפחת.
על זה אתה לא יכול להתווכח.
יעשה, או לא זה כבר שיקול שלו.
אתה לא יכול להגיד שהוא בטוח לא ייתבע.
יכול להיות שלדעת המוכר יכול להיות שיש פה הרעה משמעותית והוצאה כספית כדי להחזיר את המחשב לקדמותו. לדעתך לא. בסדר.
אתה טוחן מים.
המוכר יכול לתבוע אותו על כל מה שכתבתי.
עלות שעות הבדיקה הכוללת + עלות התקנת הווינדוס מחדש
ואם ימכור אותו כמחודש אז גם עלות הפחת.
על זה אתה לא יכול להתווכח.
יעשה, או לא זה כבר שיקול שלו.
אתה לא יכול להגיד שהוא בטוח לא ייתבע.
יכול להיות שלדעת המוכר יכול להיות שיש פה הרעה משמעותית והוצאה כספית כדי להחזיר את המחשב לקדמותו. לדעתך לא. בסדר.
- Shasoosh (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1705
- הצטרף: יוני 2007
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
·המוכר יכול הכל. במשפט הוא יפסיד. אני לא מצאתי פס״ד שאפילו מתקרב למשהו בסגנון.b2k כתב:Shasoosh
אתה טוחן מים.
המוכר יכול לתבוע אותו על כל מה שכתבתי.
עלות שעות הבדיקה הכוללת + עלות התקנת הווינדוס מחדש
ואם ימכור אותו כמחודש אז גם עלות הפחת.
על זה אתה לא יכול להתווכח.
יעשה, או לא זה כבר שיקול שלו.
אתה לא יכול להגיד שהוא בטוח לא ייתבע.
יכול להיות שלדעת המוכר יכול להיות שיש פה הרעה משמעותית והוצאה כספית כדי להחזיר את המחשב לקדמותו. לדעתך לא. בסדר....
- Shasoosh (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1705
- הצטרף: יוני 2007
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
עדכון קצר, תיקון לחוק, שנכנס לתוקף בתאריך 26.11.17 , מאפשר לבטל עסקאות מכר מרחוק בעל פה או בדרך אחרת המתאימה לצרכן.
ובנוסף:
חבל שיותר אנשים לא מודעים לחוק. אולי חנויות היו מתנהלות קצת אחרת ומפסיקות להערים קשיים כשלקוח רוצה להחזיר מוצר.
ובנוסף:
https://www.chamber.org.il/newslobby/articles/79290/בעסקאות שנעשות באמצעות האינטרנט יש להתקין קישור ייעודי לביטול העסקה:
לעניין עסקה שניתן להתקשר לגביה עם צרכן באינטרנט ייצור עוסק בדף הראשי של אתר האינטרנט שלו קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול שימוקם באופן בולט וברור....
חבל שיותר אנשים לא מודעים לחוק. אולי חנויות היו מתנהלות קצת אחרת ומפסיקות להערים קשיים כשלקוח רוצה להחזיר מוצר.