תזכורת - רכישה באינטרנט ניתנת לביטול גם אם השתמשתם במוצר

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

איפה זה כתוב, באתר רשמי, מסמך רשמי.
כל מה שכתבת בפוסט הראשון.
לא פירוש ולא להגיע לבית משפט....ולא כתבה ב ynet.

שבעסקת מכר מרחוק... אחרי חיבור המוצר לחשמל ....חוק ה 14 יום ביטול עסקה חל על זה.


למשל פה זה לא כתוב
באתר המועצה הישראלית לצרכנות
http://www.consumers.org.il/category/group-1

מה שכן כתוב :
3. מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני
לא נעשה שימוש לא נפגמו. פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש.

חיברת לחשמל החוק 14 יום לא חל עליך.

אין התניה לרכישה מחנות פיזית ואו בעסקת מכר כמו בכלי נגינה למשל. משמע זה אותו דבר.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

b2k כתב:איפה זה כתוב, באתר רשמי, מסמך רשמי.
כל מה שכתבת בפוסט הראשון.
לא פירוש ולא להגיע לבית משפט....ולא כתבה ב ynet.

שבעסקת מכר מרחוק... אחרי חיבור המוצר לחשמל ....חוק ה 14 יום ביטול עסקה חל על זה.


למשל פה זה לא כתוב
באתר המועצה הישראלית לצרכנות
http://www.consumers.org.il/category/group-1

מה שכן כתוב :
3. מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני
לא נעשה שימוש לא נפגמו. פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש.

חיברת לחשמל החוק 14 יום לא חל עליך.

אין התניה לרכישה מחנות פיזית ואו בעסקת מכר כמו בכלי נגינה למשל. משמע זה אותו דבר.
...
·זאת עסקה רגילה, לא מכר מרחוק. וזה בדיוק העניין. במכר מרחוק אין את ההתניה של מכשיר שעבר שימוש או חובר לחשמל.

אתם מוזמנים לעבור על הסימולטור הזה לביטול עסקה ולראות את ההבדלים.

http://www.consumers.org.il/category/ca ... l-was-made
נערך לאחרונה על ידי Shasoosh ב 16/12/2017 12:20, נערך פעם 1 בסך הכל.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

....

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

טוב קראתי קצת.
אכן לא ראיתי התניה של חיבור לחשמל במכר מרחוק.


אבל מה שראיתי
ממאמר שנכתב ע"י המדריך נכתב בסיוע פורטל משפטי - אינדקס עורכי דין ומידע משפטי


אני מבין שהמוכר במכר מרחוק צריך לקבל את המוצר ורשאי לגבות עד 100 שקל דמי ביטול,
גם אם חובר לחשמל.

אבל המוכר עדיין יכול לתבוע את הקונה....על ירידת הערך של המוצר (פחת).
וזה עדיין לא סוף הסיפור.

חשוב להביא את הנקודה הזאת גם בפוסט הראשי


=============
https://www.wisebuy.co.il/article.aspx? ... #section_2
עסקת מכר מרחוק היא עסקה שנעשית ללא נוכחות משותפת של הצדדים. מדובר בדרך כלל בעסקה באמצעות האינטרנט או הטלפון. במקרה כזה לא תמיד יש לצרכן הזדמנות נאותה לבחון את המוצר שרכש ועל כן הוקנו לו זכויות מיוחדות.

הצרכן רשאי לבטל עסקה שבוצעה מרחוק מכל סיבה שהיא, בהודעה בכתב – בדואר, באמצעות פקס או בדואר אלקטרוני – עד 14 יום מיום קבלת המוצר. הצרכן זכאי לקבל את התשלום במלואו או בניכוי דמי ביטול, תלוי בסיבת הביטול:

ביטול עסקה עקב פגם או אי התאמה: במקרה כזה על המוכר להחזיר לצרכן את כספו בתוך 14 יום מיום קבלת ההודעה. כאן לא חלים דמי ביטול, ואם הצרכן כבר קיבל את המוצר, על המוכר לבוא ולאספו מהמקום שבו נמסר.

ביטול העסקה מכל סיבה אחרת: גם במקרה זה על המוכר להחזיר לצרכן, תוך 14 יום מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששילם הצרכן, ובמידה שמדובר בתשלומים לבטל את יתר החיובים. במקרה זה המוכר רשאי לגבות דמי ביטול בשיעור של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקל, לפי הנמוך מביניהם. אם הצרכן כבר קיבל את המוצר, עליו להחזירו למוכר במקום עסקו.

בשני המקרים המוכר רשאי לתבוע מהצרכן לשלם לו את נזקו אם ערך המוצר פחת בשל הרעה משמעותית במצבו.

==========
נערך לאחרונה על ידי b2k ב 16/12/2017 12:32, נערך פעם 1 בסך הכל.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

אם ערך המוצר פחת עקב הרעה משמעותית במצבו.

הרי החוק מאפשר ללקוח לחבר את המוצר לחשמל ולהשתמש בו. אני אשמח לראות חברה שהלכה עם זה לבית המשפט וטענה שזה גרם להרעה משמעותית במוצר. זה שימוש סביר, לא יותר מזה.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

Shasoosh כתב:אם ערך המוצר פחת עקב הרעה משמעותית במצבו.

הרי החוק מאפשר ללקוח לחבר את המוצר לחשמל ולהשתמש בו. אני אשמח לראות חברה שהלכה עם זה לבית המשפט וטענה שזה גרם להרעה משמעותית במוצר. זה שימוש סביר, לא יותר מזה.
...
·

פתיחת מחשב,
הגדרת הווינדוס לשפה שלך.
אולי גם התקנת תוכנות...
גלישה בדפדפן.
אולי מחיקת קבצים.

זה מחשב שעבר שינוי.
עכשיו אתה לא יכול לארוז אותו ולמכור אותו כחדש. אתה גם כמוכר לא יוכל לדעת אם למחשב לא נגרם נזק אחר.

אתה צריך לקחת אותו למעבדה שיחזירו אותו למצבו ההתחלתי לעשות מחיקה של כל התוכן בדיסק,
והכנסת מערכת הפעלה חדשה שתתן לך את האפשרויות מחדש כמו שיצא מהמפעל.

לעשות בדיקה של תפקוד המחשב ואז למכור אותו כמחודש...

זאת לא הרעה משמעותית???
זה לא עבודה שהמוכר צריך לשלם עליה?

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

ממש לא. הרעה משמעותית זה אם הוא נפל לך על הרצפה. איך תתרשם ממנו היא לא תחבר אותו לחשמל ותגדיר את מה שצריך להגדיר?

מה שקורה איתו אחר כך לא אמור לעניין אותך.

אין הבדל בין מחשב שהגדירו לו יוזר או מדגן שקירר שבוע או מקרר שעבד 10 ימים. זה שימוש סביר ולזה החוק הזה נועד.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

Shasoosh
אתה טוחן מים.

המוכר יכול לתבוע אותו על כל מה שכתבתי.
עלות שעות הבדיקה הכוללת + עלות התקנת הווינדוס מחדש
ואם ימכור אותו כמחודש אז גם עלות הפחת.
על זה אתה לא יכול להתווכח.

יעשה, או לא זה כבר שיקול שלו.

אתה לא יכול להגיד שהוא בטוח לא ייתבע.
יכול להיות שלדעת המוכר יכול להיות שיש פה הרעה משמעותית והוצאה כספית כדי להחזיר את המחשב לקדמותו. לדעתך לא. בסדר.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

b2k כתב:Shasoosh
אתה טוחן מים.

המוכר יכול לתבוע אותו על כל מה שכתבתי.
עלות שעות הבדיקה הכוללת + עלות התקנת הווינדוס מחדש
ואם ימכור אותו כמחודש אז גם עלות הפחת.
על זה אתה לא יכול להתווכח.

יעשה, או לא זה כבר שיקול שלו.

אתה לא יכול להגיד שהוא בטוח לא ייתבע.
יכול להיות שלדעת המוכר יכול להיות שיש פה הרעה משמעותית והוצאה כספית כדי להחזיר את המחשב לקדמותו. לדעתך לא. בסדר.
...
·המוכר יכול הכל. במשפט הוא יפסיד. אני לא מצאתי פס״ד שאפילו מתקרב למשהו בסגנון.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

Shasoosh כתב:
...
...
·המוכר יכול הכל. במשפט הוא יפסיד. אני לא מצאתי פס״ד שאפילו מתקרב למשהו בסגנון.
...
·

הייתי נזהר מלקבוע עובדות,
מה יהיה במשפט. :arrow:

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

האינטרנט לרשותך, תמצא פסק דין בו חברה קיבלה הוצאות פחת על מוצר שנפתח ועבר שימוש.

אני לא מצאתי.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

Shasoosh כתב:האינטרנט לרשותך, תמצא פסק דין בו חברה קיבלה הוצאות פחת על מוצר שנפתח ועבר שימוש.

אני לא מצאתי.
...
·

אז מזה אפשר להניח שאף לא יהיה אחרת???
כל מקרה לגופו . ולמוצר.
לא יודע אם היה פסק דין בנושא מחשב.

מחשב זה לא מקרר.
שמחברים ומנתקים מהחשמל.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

בהחלט אפשר להניח. תוצאה שונה תהווה תקדים.

זה לא משנה את העובדה שלמכר מרחוק יש יתרון ברור על עסקה רגילה.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

עדכון קצר, תיקון לחוק, שנכנס לתוקף בתאריך 26.11.17 , מאפשר לבטל עסקאות מכר מרחוק בעל פה או בדרך אחרת המתאימה לצרכן.

ובנוסף:
בעסקאות שנעשות באמצעות האינטרנט יש להתקין קישור ייעודי לביטול העסקה:

לעניין עסקה שניתן להתקשר לגביה עם צרכן באינטרנט ייצור עוסק בדף הראשי של אתר האינטרנט שלו קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול שימוקם באופן בולט וברור.
...
https://www.chamber.org.il/newslobby/articles/79290/

חבל שיותר אנשים לא מודעים לחוק. אולי חנויות היו מתנהלות קצת אחרת ומפסיקות להערים קשיים כשלקוח רוצה להחזיר מוצר.

Shasoosh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1705
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

תזכורת.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”