·RanMoyal כתב:זה משפט המפתח ויקטור.......
העובדה שיש מערכות כיול שהן משמעותיות טובות יותר מ- ARC (והקשבתי גם לגירסה החדשה שלהם, אל מול הישנה) ואני יכול לחשוב על 3 מערכות כאלה, זה לא בהכרח אומר שהן יתפקדו טוב יותר אצלך.
נזרקים כאן הרבה דברים בשירשור, לרבות איזכור של פילטרים דיגיטלים הקיימים במערכות שונות, מבלי להבין את המשמעויות של אותם פילטרים ואת היכולות של המשתמש הממוצע לגשת ולהתעסק באותם פילטרים, אלא סתם מתוך קריאה באיזה שרשור. זה בהחלט לא דבר טריוויאלי.
הרעיון הוא לבחון את המערכות הללו באותו חלל, באותו פרק זמן, עם אותה אלקטרוניקה, עם אותו תוכן והקפדה על אותו ווליום ולא, אין כל ערך "למסקנות" הנטענות, אלא מדובר בסתם עוד חוויה.
רן...
מבחינת R&D, לא חושב שיש מתחרה לחברה שכל עיסוקה זה מערכות כיול כמו DIRAC. למשתמש אין ממש צורך להתעסק עם פילטרים. אצלי אני פשוט הורדתי את הפילטרים המומלצים מאתר NAD, אחד עבור המרקולים והשני עבור הסאבים, וללא שום שינוי בעקומות, התוצאות בדיוק לטעמי. הדגשה של הבאסים ומעט ריסון של הגבוהים. ב NAD אצלי יש 6 סלוטים פנויים לטעינת פילטרי DIRAC שונים. אני כרגע עובד על פילטרים לפי סגנון מוסיקה. למשל מוסיקת רוק קצת לוקה בחסר בתחום הנמוך בהשוואה לבלוז או ג'אז. זה פיצ'ר מאד נוח. אני לא יכול לחכות לגרסת BASS MANAGMENT שאמורה לצאת בסוף השנה לפי מה ש DIRAC הבטיחו. מקווה שיהיה שיפור מורגש שיצדיק את ה 400 דולר שאני הולך להוציא על זה.
בתמונה זה רשימת החברות שעושות שימוש ב DIRAC LIVE במוצרים שלהם. אני מאמין שיום אחד, דנון, או לפחות מרנץ ינטשו את אודיסי לטובת DIRAC. מבחינתי אם ימהה יעשו את זה, זה יהיה מושלם, כי אני מאד אוהב את הסאונד ומצבי ה DSP של ימהה, אבל דיי מאוכזב ממערכת הכיול שלהם, שהם מתעקשים להמשיך איתה.
דנון ומרנץ (שהם אותה חברת אם) יכולים למשך להציע אודיסי XT32 ברסיברי הכניסה שלהם, ולהציע DIRAC ברסיברי הי אנד שלהם, גם אם בצורת אפשרות שדרוג בתשלום. אין בעיה שאותו פרוססור יאפשר תמיכה גם באודיסי וגם בדיראק, רק לא באותו הזמן. עבור דיראק רק צריך מעבד DSP חזק ויותר זכרון פנימי, כי להבדיל מאודיסי שמבססת על פילטרי IIR , דיראק משלבת IIR עם FIR וזה מצריך כוח עיבוד חזק בגלל השהיה גבוהה באות.
מעניין יהיה לדעת איך DIRAC בהשוואה ל ROOMPERFECT או המערכת של TRINOV שגם היא נמכרת בשוק המקצועי לאולפנים.