היבואן "קובע" (לא באמת), מחיר מומלץ לצרכן.
כל חנות / רשת / סוחר קונה מהיבואן במחיר שונה כי לא כולם "שווים".
ולכל חנות / רשת / סוחר יש עלויות (הוצאות) שונות.
לכן גובה ההנחה או ריווחיות המינימום של כל גוף כזה היא שונה.
ולכן פלוני יכול לתת x הנחה ואלמוני יכול לתת x+y הנחה.
"סודיות מחירים" בבלאק פריידי
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
keyser
הנה כתבת משהו שלא ידעתי ואני כנראה חי עם ידע מוטעה.
הסברת:
הנה כתבת משהו שלא ידעתי ואני כנראה חי עם ידע מוטעה.
הסברת:
אם כך, מי קבע שמחיר הטלויזיה שוואלה פירסם הוא 13330 ש"ח לפני ההנחה הגדולה שהוא נותן? אתר ווואלה?איך קבעת שהיבואן מתמחר את המוצר גבוה מדי ביחס למחירו, ומטשטש את יכולת הצרכן לדעת? איך היבואן הפך להיות בכלל צד בעניין? אנחנו לא מתמחרים את מחירו......
מוטי
keyser
מההסבר שלך אני מבין ש "מחיר מומלץ לצרכן" זאת המצאה של הסוחרים.
ומה עושים הסוחרים? מנפחים את מחיר המוצר ונותנים הנחה נדיבה על המחיר שהם המציאו. אם זה התהליך, זה מחזק את הטענה שללקוח אין מושג מהו המחיר שהסוחר יעצור בו.
מישהו מתפלא שהצרכן מתמקח?
לפי תאור התהליכים, אי אפשר שלא להגיע למסקנה שאחוז האחריות של הסוחרים על הפיכת תהליך הקניה בחנות לתהליך דומה לקניה בשוק, גבוה בהרבה מאחוז האחריות של שאר המשתתפים בתהליך.
מההסבר שלך אני מבין ש "מחיר מומלץ לצרכן" זאת המצאה של הסוחרים.
ומה עושים הסוחרים? מנפחים את מחיר המוצר ונותנים הנחה נדיבה על המחיר שהם המציאו. אם זה התהליך, זה מחזק את הטענה שללקוח אין מושג מהו המחיר שהסוחר יעצור בו.
מישהו מתפלא שהצרכן מתמקח?
לפי תאור התהליכים, אי אפשר שלא להגיע למסקנה שאחוז האחריות של הסוחרים על הפיכת תהליך הקניה בחנות לתהליך דומה לקניה בשוק, גבוה בהרבה מאחוז האחריות של שאר המשתתפים בתהליך.
מוטי
·keyser כתב:מוטי, זו זכותך לחשוב שרק היבואנים והסוחרים אשמים. זה בסדר גמור. אבל זה לא אומר שאתה צודק.
בסוף, בשורה התחתונה, כשוואלה שופס באו והכניסו יד לכיס (והפסידו הרבה מאוד מיליונים במהלך הזה לנסות ולחנך שוק), והציגו מחירים שאף אחד לא יכול היה להתמודד איתם, הצרכן החליט ללכת לחנויות ולהמשיך לנהל מו"מ עוד ועוד עד זוב דם.
האם לגיטימי שהלקוח ימשיך ויחתור ויחפש מחיר יותר זול - בוודאי!
אבל ברגע שאתה מצהיר במפורש שאתה בכל מקרה תמשיך לחפש תמיד מחיר יותר טוב, אל תתפלא שהסוחרים ימצאו את הדרך לגרום לך לקנות אצלם בסוף, בדרך שהם רואים לנכון ולא בדרך שאתה רואה לנכון.
כשאתם כותבים "שהחנות תציג את המחיר הכי טוב שהיא *יכולה*" , תגדיר למה הכוונה?
יש מסך oled שעולה לסוחר (נניח) 9,200 ש"ח. באיזה מחיר הוא אמור להציג אותו? מה המחיר הטוב ביותר שהוא "יכול" , בהינתן זה שהוא צריך לפרנס משפחה בסוף החודש?
זה מסוג הדיונים שאני קורא להם "דיון infinity" , זה דיון שאין לו סוף.
בכל מקרה, אם אתה רואה איזושהי שיטה מאוזנת שתיתן את המחיר הזול ביותר ללקוח, ותצליח להשאיר איכשהו בחיים את היבואנים והסוחרים, אני מזמין אותך או כל אחד אחר לכוס קפה וארוחת בוקר. מבטיח שאנחנו חברה עם ביצים שיכולה להיות אמיצה מספיק כדי לנסות להניע שינוי (וכבר ניסינו).
כמובן בהינתן מגבלות החוק......
מצטרף כעובד יבואן אחר בתחום החשמל,
ראשית תחרות היא חשובה וטובה לצרכן אבל צריך לזכור שבסוף יום צריך גם לשלם משכורות לאנשים , תחום החשמל מפרנס לא מעט אנשים והירידה ברווחיות גורמת לירידה באיכות כח האדם בענף כי המשכורות ירדו דרסטית של העובדים בענף .
בסופו של דבר כמו שנאמר כי הקולגה שלי תחרות פראית מביאה למצבים שסוחרים מפרסמים מחירי הפסד ואז באים לבקש השלמת רווחיות וכשלא מרויחים מספיק על מוצר מסוים אז כלקוח לא בטוח שתקבל המלצה טובה ואמינה. בסופו של יום המוכר והחנון צריכים להתפרנס.
לסוחר כלפעמים לא כלכלי למכור מוצר מסוים טוב ככל שיהיה.
לך תסביר ללקוח שמפרסמים רק במטרה להעביר אותך..
לקוח ברוב המקרים לא מקבל את ההסבר גם שמראים לו באתר היבואן שאתה לא עובד עם אותו סוחר.
- keyser
- עוסק בתחום
- הודעות: 15222
- הצטרף: נובמבר 2005
- שם מלא: מני דהן
- מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
- נתן תודות: 43 פעמים
- קיבל תודות: 266 פעמים
הנה, אני מסכים איתך על חלק גדול מהדברים שכתבת.motico כתב:keyser
מההסבר שלך אני מבין ש "מחיר מומלץ לצרכן" זאת המצאה של הסוחרים.
ומה עושים הסוחרים? מנפחים את מחיר המוצר ונותנים הנחה נדיבה על המחיר שהם המציאו. אם זה התהליך, זה מחזק את הטענה שללקוח אין מושג מהו המחיר שהסוחר יעצור בו.
מישהו מתפלא שהצרכן מתמקח?
לפי תאור התהליכים, אי אפשר שלא להגיע למסקנה שאחוז האחריות של הסוחרים על הפיכת תהליך הקניה בחנות לתהליך דומה לקניה בשוק, גבוה בהרבה מאחוז האחריות של שאר המשתתפים בתהליך....
גם היבואן (שוב, לפחות זה שאני יכול לכתוב בשמו) מפרסם מעת לעת מחיר מומלץ לצרכן, בעיקר בעת מבצעים של מחירים אגרסיביים (ואז המטרה היא לעשות את הפעולה ההפוכה ממה שציינת באחת ההודעות הקודמות, המטרה היא שיהיה מחיר נמוך ואגרסיבי, ולא מחיר גבוה ומטושטש), אבל פה זה נגמר. החנויות יכולות להחליט להקשיב להמלצה או למכור במחירים אחרים. ב-100 אחוז מהמקרים הם מוכרים במחירים אחרים. ליבואן אסור להתערב בזה. למשל בבלאק פריידיי האחרון פרסמנו מחיר מומלץ של 9,990 ש"ח לטלוויזיית אולד C9, בפועל רוב החנויות מכרו בפחות מזה וגם פרסמו בפחות מזה. באתרי הסחר חלקם בחרו להציג את המחיר הזה ולאט לאט הורידו בהתאם לכוחות השוק, או לחליפין פרסמו מכרז/ מכירה עם הגשת הצעות. חלק מהאתרים, שהאתר שלהם בנוי טכנית ועיצובית על כך שהם מציגים גם מחיר קודם, פירסמו מחיר קודם גבוה יותר, כמו שציינת שראית בוואלה, היה את זה גם באתרים אחרים (רק שכל אחד המציא איזה מחיר קודם שבא לו).
כיוון ששמת זרקור רק על חלק מהדברים שלי, אז אני חוזר ומדגיש - אני לא מתפלא שהצרכן מתמקח. במבנה השוק הקיים - אני לא רואה דרך אחרת, ואני מבין את זה לגמרי.
אני רק טוען שיש צרכנים שהפכו אובססיביים לעניין הזה של המיקוח (בפרטי אני יכול לתת לך דוגמאות רבות והזויות).
אני גם טוען שבמידה ויבוא מישהו וינסה לשנות את זה, גם הצרכן הישראלי יצטרך לשנות את הרגליו כדי שזה יצליח.
עם וואלה שופס שבאמת עשו הכל במשך שנה וחצי כדי לנסות לחנך את השוק למחירים סופיים ונמוכים, זה לא הצליח.
כנראה שבקרוב תהיה הזדמנות נוספת, גדולה יותר, עם אמזון.
אני גם טוען שמבנה השוק מאוד מורכב כרגע, וגם הרגולציה מורכבת, ולכן טענתי שמאוד קשה לי לראות את השינוי קורה כל כך מהר. זה ממש מורכב.
אם אמזון יעשו מהלך מעניין ומושקע ויצליחו איכשהו לקבל רוח גבית מהיצרנים/ יבואנים, ייתכן ויצליחו לשנות משהו, רק שכדי שזה יקרה, לא יהיה מנוס ממספר לא קטן של סגירת חנויות ופשיטות רגל של עסקים רבים כדי לרווח מעט את השוק, מה שבאופן ישיר יביא גם לקריסת חלק מהיבואנים.
יהיה מעניין כאן בשנים הקרובות...
keyser
הכותב (אני) הוא לא סוחר אבל ברור לו שיש צורך בהרבה מיומנות וידע כדי לשרוד בעסק.
כמו שכתבת, אמזון חברה שמובילה אותנו לתהליך מכירה כמו שאנחנו (אתה ואני) רוצים לראות. כל המכירות באינטרנט (בארץ ובחו"ל) לא מאפשרות ויכוח. גם בחנויות כמו KSP, IVORY וכו' אין אפשרות לויכוח.
במקומות כאלו, אין אפשרות לויכוח על המחיר כי אין עם מי להתווכח.
הייתי בספרד ונכנסתי לחנות כדי לקנות מזוודה. ראיתי משהו נחמד ופניתי למוכרת בשאלה על המחיר. אחרי שקיבלתי מחיר ביקשתי הנחה . המוכרת אמרה ש"הפדרונה" לא נמצאת ולכן היא לא יכולה לשנות את המחיר. נכנסתי לבעיה נפשית. האם זה נורמלי לקנות בספרד בלי להתווכח על המחיר? מה עושים, משלמים את המחיר המבוקש?
כשיש לך עם מי להתדיין אתה מתווכח איתו על המחיר. כשאין אחד כזה אתה מתווכח עם עצמך.
הכותב (אני) הוא לא סוחר אבל ברור לו שיש צורך בהרבה מיומנות וידע כדי לשרוד בעסק.
כמו שכתבת, אמזון חברה שמובילה אותנו לתהליך מכירה כמו שאנחנו (אתה ואני) רוצים לראות. כל המכירות באינטרנט (בארץ ובחו"ל) לא מאפשרות ויכוח. גם בחנויות כמו KSP, IVORY וכו' אין אפשרות לויכוח.
במקומות כאלו, אין אפשרות לויכוח על המחיר כי אין עם מי להתווכח.
הייתי בספרד ונכנסתי לחנות כדי לקנות מזוודה. ראיתי משהו נחמד ופניתי למוכרת בשאלה על המחיר. אחרי שקיבלתי מחיר ביקשתי הנחה . המוכרת אמרה ש"הפדרונה" לא נמצאת ולכן היא לא יכולה לשנות את המחיר. נכנסתי לבעיה נפשית. האם זה נורמלי לקנות בספרד בלי להתווכח על המחיר? מה עושים, משלמים את המחיר המבוקש?
כשיש לך עם מי להתדיין אתה מתווכח איתו על המחיר. כשאין אחד כזה אתה מתווכח עם עצמך.
מוטי