@movieman
·
לדעתי, הבעיה העיקרית על הכביש היא ש99% מהאוכלוסיה זכאית להוציא רישיון נהיגה, וזאת כמעט ללא שום קריטריון מקצועי...נסעת לאט ובזהירות, החנית ברוורס, בבקשה הרישיון שלך.
איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
1. התשתיות בארץ יחסית טובות, והן לא תירוץ לתאונות.movieman כתב:ישנם 2 בעיות גדולות ועיקריות בארץ:
1. בעיית תשתיות - גורם מס' 1 לדעתי לתאונות דרכים
2. מנטליות/נורמליזציה שהתגבשה בארץ.
אני למשל - לא מבין מדוע הרבה אנשים לא מאותתים לפני פנייה / לא מאותתים כלל .... פשוט חותכים לנתיב הצמוד וזהו.
ברור שיש צורך באכיפה מוגברת - אבל מדובר כאן על רכב/כלי שיכול להרוג - ועל כל נהג מוטלת אחריות - שלעיתים מוזנחת....
תעשה פעם טיול ביער השחור, לדוגמה, ותשוה תשתיות לתשתית בארץ.
כבישים דו סטריים ברוחב 3 מטר, ללא סימון, ללא שוליים (צד אחד הר, צד שני תהום - אין מעקה בטיחות).
יש מפרצי המתנה, ומסתדרים יופי עם זה.
אחד החוקים הראשונים בלימידי נהיגה:
הכביש לא מאפשר נסיעה מהירה? סע בהתאם.סע בהתאם לתנאי הדרך...
2. המנטליות התגבשה בהתאם לרמת האכיפה.
הישראלי מבין טוב מאוד:
כל מה שלא נאכף - מותר.
ויהיה בסדר.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@Amir64
·
תשתית טובה לא נמדדת באם הכביש מסומן ואם רחב מספיק.
תשתית נמדדת גם (ובעיקר) בהתאמה שלה להיקף הנסועה.
נהגתי הרבה ביער השחור, עם קרוואן, התשתית שם לא פחות ממדהימה.
שלשום ראיתי ניידת מזנקת אחרי קטנוען ליד מחלף רוקח (לכיוון דרום) במרדף הזוי על השוליים, כשמשמאלם שלושה נתיבים עמוסים ועומדים. הניידת נעצרה בשיפשוף מאסיבי של קיר הביטחון, הקטנוען נעלם לתוך סבך המכוניות.
אתמול ראיתי התנגשות חזיתית - אדיוט ש"גנב" רמזור, ואדיוט שנכנס בו הגיע לצומת במהירות מופרזת לצפיפות שהיתה.
אתמול היה ניסיון התנקשות בי, ברכב שיצא בפנייה ימינה בקשת גדולה כל כך שעצר לרוורס ותיקון, וכל זה בלי לתת לי זכות קדימה. מאחר וראיתי מרחוק את חוסר הריכוז בנהיגה של ה*** ידעתי שזה הולך לקרות והאטתי בזמן.
היום בבוקר נהג בפורשה שחורה ניסה לזרוק אותי מהכביש, כי מהוא בג׳יפ פאר וככה בא לו, ובערב ראיתי רכב מתגלגל ממש שני נתיבים משמאלי בתוך החניון שנפתח על כביש 2 לידי וינגייט.
ואני חזרתי לרכב על אופנוע רק לפני שבועיים...
רוב התאונות נגרמות מכך שאנשים מטומטמים, אבל, מאחר ואין (וגם לא יהיה) מבחן אינטיליגנציה בדרך לרשיון נהיגה, רצוי להתאים את התשתית לצרכי הנסועה.
בכל מה שתיארתי, קרה בצפיפות לא הגיונית על כבישים לא מותאמים לצרכים, בגלל נהגים לא מרוכזים בנהיגה ונוהגים לא מותאם למצב הפקקים החדש.
תוסיף גם 200 שוטרים על הכבישים האלה, לא יעזור, כי הם יעמדו עם כולם בחניוני כביש 2, איילונג ו4. הם רק יגדילו את הפקק ב200 כלי רכב.
הם יוכלו להפעיל כלי אכיפה רק במקרה שעבירת התנועה עוברת דרכם...
·
תשתית טובה לא נמדדת באם הכביש מסומן ואם רחב מספיק.
תשתית נמדדת גם (ובעיקר) בהתאמה שלה להיקף הנסועה.
נהגתי הרבה ביער השחור, עם קרוואן, התשתית שם לא פחות ממדהימה.
שלשום ראיתי ניידת מזנקת אחרי קטנוען ליד מחלף רוקח (לכיוון דרום) במרדף הזוי על השוליים, כשמשמאלם שלושה נתיבים עמוסים ועומדים. הניידת נעצרה בשיפשוף מאסיבי של קיר הביטחון, הקטנוען נעלם לתוך סבך המכוניות.
אתמול ראיתי התנגשות חזיתית - אדיוט ש"גנב" רמזור, ואדיוט שנכנס בו הגיע לצומת במהירות מופרזת לצפיפות שהיתה.
אתמול היה ניסיון התנקשות בי, ברכב שיצא בפנייה ימינה בקשת גדולה כל כך שעצר לרוורס ותיקון, וכל זה בלי לתת לי זכות קדימה. מאחר וראיתי מרחוק את חוסר הריכוז בנהיגה של ה*** ידעתי שזה הולך לקרות והאטתי בזמן.
היום בבוקר נהג בפורשה שחורה ניסה לזרוק אותי מהכביש, כי מהוא בג׳יפ פאר וככה בא לו, ובערב ראיתי רכב מתגלגל ממש שני נתיבים משמאלי בתוך החניון שנפתח על כביש 2 לידי וינגייט.
ואני חזרתי לרכב על אופנוע רק לפני שבועיים...
רוב התאונות נגרמות מכך שאנשים מטומטמים, אבל, מאחר ואין (וגם לא יהיה) מבחן אינטיליגנציה בדרך לרשיון נהיגה, רצוי להתאים את התשתית לצרכי הנסועה.
בכל מה שתיארתי, קרה בצפיפות לא הגיונית על כבישים לא מותאמים לצרכים, בגלל נהגים לא מרוכזים בנהיגה ונוהגים לא מותאם למצב הפקקים החדש.
תוסיף גם 200 שוטרים על הכבישים האלה, לא יעזור, כי הם יעמדו עם כולם בחניוני כביש 2, איילונג ו4. הם רק יגדילו את הפקק ב200 כלי רכב.
הם יוכלו להפעיל כלי אכיפה רק במקרה שעבירת התנועה עוברת דרכם...
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
תרשו לי להיות מעט מחוץ לקונסנזוס ולומר דבר מה בזכות הנהג הישראלי
אכן תרבות הנהיגה בארץ לא מהטובות בעולם
אכן יש המון דברים מקוממים בכביש
אכן יש המון מה לשפר
אבל
אני נוהג בארץ כבר 40 שנה ואני מרגיש שיש שיפור מתמיד בהתנהגות של הישראלים על הכביש
אם לפני 30 שנה היינו שומעים צפירות של מכוניות כבדרך קבע היום לשמוע מכונית צופרת זו תופעה מאוד נדירה.
הזמן עושה את שלו ותרבות הנהיגה שלנו משתפרת כל הזמן
אני רואה את הדור הצעיר נוהג ואני רואה התנהגות שונה לחלוטין מההתנהגות של הדור שלי שהיינו בגילם
אז אני חושב שצריך גם לראות את הצדדים הפחות שליליים ואסתכן ואומר אף חיוביים בתרבות הנהיגה של הנהג הישראלי
דווקא הנהגים המקצועיים (מוניות אוטובוסים ומשאיות) מתנהגים בבריונות על הכביש. המובילים במעבר באור אדום ברמזור, תמיד שאני רואה רכב עובר בצהוב כהה ואדום מלא זה או משאית או אוטובוס או מונית. עליהם לפי דעתי יש לשים לב על ידי קופסאות שחורות חכמות ברכבים שלהם שיתריעו למשטרה בזמן אמת על ביצוע עברת תנועה
אכן תרבות הנהיגה בארץ לא מהטובות בעולם
אכן יש המון דברים מקוממים בכביש
אכן יש המון מה לשפר
אבל
אני נוהג בארץ כבר 40 שנה ואני מרגיש שיש שיפור מתמיד בהתנהגות של הישראלים על הכביש
אם לפני 30 שנה היינו שומעים צפירות של מכוניות כבדרך קבע היום לשמוע מכונית צופרת זו תופעה מאוד נדירה.
הזמן עושה את שלו ותרבות הנהיגה שלנו משתפרת כל הזמן
אני רואה את הדור הצעיר נוהג ואני רואה התנהגות שונה לחלוטין מההתנהגות של הדור שלי שהיינו בגילם
אז אני חושב שצריך גם לראות את הצדדים הפחות שליליים ואסתכן ואומר אף חיוביים בתרבות הנהיגה של הנהג הישראלי
דווקא הנהגים המקצועיים (מוניות אוטובוסים ומשאיות) מתנהגים בבריונות על הכביש. המובילים במעבר באור אדום ברמזור, תמיד שאני רואה רכב עובר בצהוב כהה ואדום מלא זה או משאית או אוטובוס או מונית. עליהם לפי דעתי יש לשים לב על ידי קופסאות שחורות חכמות ברכבים שלהם שיתריעו למשטרה בזמן אמת על ביצוע עברת תנועה
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@ufffnick
עם קראוון כנראה לא ירדת מהכבישים הראשיים יותר. הם באמת מתוחזקים יפה, כשלפעמים יש שלט "כביש משובש עוד..." ואתה נוסע ונוסע ולא מבין איפה היה השיבוש.
יש כבישים צרים בין החוות, ולא מתוחזקים כמו הראשיים יותר.
שלא לדבר על תנאי ראות לקויים מאוד. גשם\שלג\ערפל.
כבישים באיזור saint peter, למשל.
נכון שהצפיפות לא הגיונית בארץ, ויש לה 2 סיבות עיקריות.
1. היעדר תחבורה ציבורית יעילה
2. מדינת ליסינג, בה כל פקידה ומנקה בחברה מקבלת רכב ליסינג. (סליחה על השימוש בנקבה)
כמובן שמטרת המדינה במדיניות שיצרה את 2 הבעיות הללו היא הכנסות ממיסוי רכב, מכל הסוגים.
מרדף עם אופנוע מראה על חוסר הבנה בסיסי של השוטר ומפקדיו על איך צריכה להתבצע אכיפה.
במיוחד בעומסים בארץ, שבהם נהגים נוטים לנסוע בנתיב השמאלי, ולחתוך את כל הנתיבים ימינה ברגע האחרון כשהם צריכים לצאת ביציאה הקרובה, ניתן לפתור זאת ב- 2 דרכים שונות.
1. פעם אחת, לפני הרבה שנים, ראיתי שוטר שעומד על אי התנועה באיילון דרום בלה-גוארדייה, ומסמן לכל מי שמנסה להדחף ימינה ברגע האחרון, להמשיך ישר לכיוון ירושלים.
בלי דוחות, בלי קנסות. עונש משמעותי, כי אין ברירה לנהג אלא לעשות סיבוב גדול בהרבה משתכנן.
2. מה הבעיה לאשר למשטרה להשתמש במצלמות בקרת התנועה שקיימות בכבישים שונים, על מנת לתת דוחות לעבריינים?
עבירות מהירות אי אפשר, אבל עבירות של בריונות בוודאי אפשר להרשיע על סמך צילומי מצלמות אילו.
עוד דבר שגורם לעומסים ולעצבים זה תזמון לקוי של רמזורים.
ביציאה מנס ציונה לכיוון באר יעקב, יש 3 רמזורים קרובים אחד לשני.
בימי שישי יוצא לי לנסוע שם, וזה ממש מתסכל.
מספר שניות לאחר שאתה מקבל ירוק ברמזור הראשון, הרמזור השני הופך לאדום.
גם אם אתה עומד ראשון ברמזור הראשון, אתה לא יכול להספיק לעבור בירוק ברמזור השני.
(טוב, עם אופנוע זה כן אפשרי)
ואותו דבר בדיוק קורה גם בין הרמזור השני לשלישי.
אין שום סיבה שזה יהיה כך, כי בכבישים המתחברים לכביש המדובר, ברמזורים הנדונים אין רמזורים כלל, ואי אפשר לטעון שיש גל ירוק בכיוון אחר, ואין ברירה.
אז מה עושים הנהגים?
נוסעים מהר כלל האפשר בכביש עירוני, כדי לנסות ולהספיק לפני האדום ברמזור הבא, ולרוב לא מצליחים, וגם לא יכולים להספיק לעצור, אז עוברים באדום.
עם קראוון כנראה לא ירדת מהכבישים הראשיים יותר. הם באמת מתוחזקים יפה, כשלפעמים יש שלט "כביש משובש עוד..." ואתה נוסע ונוסע ולא מבין איפה היה השיבוש.
יש כבישים צרים בין החוות, ולא מתוחזקים כמו הראשיים יותר.
שלא לדבר על תנאי ראות לקויים מאוד. גשם\שלג\ערפל.
כבישים באיזור saint peter, למשל.
נכון שהצפיפות לא הגיונית בארץ, ויש לה 2 סיבות עיקריות.
1. היעדר תחבורה ציבורית יעילה
2. מדינת ליסינג, בה כל פקידה ומנקה בחברה מקבלת רכב ליסינג. (סליחה על השימוש בנקבה)
כמובן שמטרת המדינה במדיניות שיצרה את 2 הבעיות הללו היא הכנסות ממיסוי רכב, מכל הסוגים.
מרדף עם אופנוע מראה על חוסר הבנה בסיסי של השוטר ומפקדיו על איך צריכה להתבצע אכיפה.
במיוחד בעומסים בארץ, שבהם נהגים נוטים לנסוע בנתיב השמאלי, ולחתוך את כל הנתיבים ימינה ברגע האחרון כשהם צריכים לצאת ביציאה הקרובה, ניתן לפתור זאת ב- 2 דרכים שונות.
1. פעם אחת, לפני הרבה שנים, ראיתי שוטר שעומד על אי התנועה באיילון דרום בלה-גוארדייה, ומסמן לכל מי שמנסה להדחף ימינה ברגע האחרון, להמשיך ישר לכיוון ירושלים.
בלי דוחות, בלי קנסות. עונש משמעותי, כי אין ברירה לנהג אלא לעשות סיבוב גדול בהרבה משתכנן.
2. מה הבעיה לאשר למשטרה להשתמש במצלמות בקרת התנועה שקיימות בכבישים שונים, על מנת לתת דוחות לעבריינים?
עבירות מהירות אי אפשר, אבל עבירות של בריונות בוודאי אפשר להרשיע על סמך צילומי מצלמות אילו.
עוד דבר שגורם לעומסים ולעצבים זה תזמון לקוי של רמזורים.
ביציאה מנס ציונה לכיוון באר יעקב, יש 3 רמזורים קרובים אחד לשני.
בימי שישי יוצא לי לנסוע שם, וזה ממש מתסכל.
מספר שניות לאחר שאתה מקבל ירוק ברמזור הראשון, הרמזור השני הופך לאדום.
גם אם אתה עומד ראשון ברמזור הראשון, אתה לא יכול להספיק לעבור בירוק ברמזור השני.
(טוב, עם אופנוע זה כן אפשרי)
ואותו דבר בדיוק קורה גם בין הרמזור השני לשלישי.
אין שום סיבה שזה יהיה כך, כי בכבישים המתחברים לכביש המדובר, ברמזורים הנדונים אין רמזורים כלל, ואי אפשר לטעון שיש גל ירוק בכיוון אחר, ואין ברירה.
אז מה עושים הנהגים?
נוסעים מהר כלל האפשר בכביש עירוני, כדי לנסות ולהספיק לפני האדום ברמזור הבא, ולרוב לא מצליחים, וגם לא יכולים להספיק לעצור, אז עוברים באדום.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@Amir64
·
הליסינג זו תוצאה של תחבורה ציבורית גרועה.
להגיע מהשרון ללב תל אביב, עדיף לאכול שעתיים פקקים באוטו, מאשר הסיוט של 2.5-3 שעות אל הרכבת באוטובוס, רכבת, אוטובוס ליעד (30-40 דקות על דו גלגלי).
ביום שתחבורה ציבורית תהיה יעילה, אנשים יוותרו על רכב שני בקלות.
מצלמות בקרת תנועה לא מוציאות תמונה ברזולוציה שמאפשרת קריאת מספר, הזווית רחבה מידי כדי... לבקרת את התנועה.
עברנו מרחובות לשרון לפני יותר משנה, ואם לומר בכנות, לא ידעתי כמה חמור מצב הפקקים עד המעבר.
מה שקורה ברחובות-נס ציונה-ראשלצ, זה טיול על route 66, לעומת חניון איילון, שהבוקר על איילון דרום חנו ממחלף שבעת הכוכבים עד צאת הנשמה,,,
לפחות רוקח. אנשים יושבים בקופסאות שלהם יותר מ4 שעות ביום. זה הזוי אפילו במחשבה על הכנסות למדינה, שכל אחד ממשתכני איילונג בבוקר יכל לתרום לתלג ב75% מהזמן הזה ליום, עוד 3 שעות יומיות לתלג.
זה פשוט בזבוז טהור.
(וזה לפני שנכניס לתמונה את הזיהום, וההוצאות הבריאותיות בטווח הארוך)
·
דווקא כן נדדנו באזורי החוות, אפילו השתכנו באחת, אוטרכית לחלוטין, כולל ייצור עצמי של דלק ביולוגי לייצור חשמל לחווה (בנוסף לפאנלים סולאריים), היה ממש מרתק (והיא לא תיירותית בכלל, שוחחנו במקרה בזמן תדלוק).
יש כבישים צרים בין החוות, ולא מתוחזקים כמו הראשיים יותר.
שלא לדבר על תנאי ראות לקויים מאוד. גשם\שלג\ערפל.
כבישים באיזור saint peter, למשל...
הליסינג זו תוצאה של תחבורה ציבורית גרועה.
להגיע מהשרון ללב תל אביב, עדיף לאכול שעתיים פקקים באוטו, מאשר הסיוט של 2.5-3 שעות אל הרכבת באוטובוס, רכבת, אוטובוס ליעד (30-40 דקות על דו גלגלי).
ביום שתחבורה ציבורית תהיה יעילה, אנשים יוותרו על רכב שני בקלות.
מצלמות בקרת תנועה לא מוציאות תמונה ברזולוציה שמאפשרת קריאת מספר, הזווית רחבה מידי כדי... לבקרת את התנועה.
עברנו מרחובות לשרון לפני יותר משנה, ואם לומר בכנות, לא ידעתי כמה חמור מצב הפקקים עד המעבר.
מה שקורה ברחובות-נס ציונה-ראשלצ, זה טיול על route 66, לעומת חניון איילון, שהבוקר על איילון דרום חנו ממחלף שבעת הכוכבים עד צאת הנשמה,,,
לפחות רוקח. אנשים יושבים בקופסאות שלהם יותר מ4 שעות ביום. זה הזוי אפילו במחשבה על הכנסות למדינה, שכל אחד ממשתכני איילונג בבוקר יכל לתרום לתלג ב75% מהזמן הזה ליום, עוד 3 שעות יומיות לתלג.
זה פשוט בזבוז טהור.
(וזה לפני שנכניס לתמונה את הזיהום, וההוצאות הבריאותיות בטווח הארוך)
הבעיה היא 100 אחוז בעיית תרבות. יש חלק גדול מהאוכלוסיה שמחנך את ילדיו לשים את טובתם בראש סולם העדיפויות, על חשבון האחר. זה בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים.
תחשבו על עמידה בתור. יש תמיד את ***אותם*** האנשים שמנסים לגנוב, שמנסים להדחף.
ראיתי תורים ארוכים יותר, בצרפת, בגרמניה, בארצות הברית ובעוד מקומות. אנשים פשוט חונכו לעמוד בתור.
אותו דבר על הכביש. אנשים מעדיפים את הצרכים שלהם על פני צרכי האחר. זה חינוך מהבית, זה לא שום דבר אחר. זה רק זה.
זו בעיה תרבותית, בעיה של תרבויות. צריך לאיית לכם את זה?
תחשבו על עמידה בתור. יש תמיד את ***אותם*** האנשים שמנסים לגנוב, שמנסים להדחף.
ראיתי תורים ארוכים יותר, בצרפת, בגרמניה, בארצות הברית ובעוד מקומות. אנשים פשוט חונכו לעמוד בתור.
אותו דבר על הכביש. אנשים מעדיפים את הצרכים שלהם על פני צרכי האחר. זה חינוך מהבית, זה לא שום דבר אחר. זה רק זה.
זו בעיה תרבותית, בעיה של תרבויות. צריך לאיית לכם את זה?
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@nir11
·
זו טהרנות על גבול הציניות.
כולם, ממש כולם דואגים קודם כל לעצמם, כולם ממש כולם מונעים מהצורך ההישרדותי הבסיסי של האגו. זה פרק א' בפסיכולוגיה.
יודע מה? זה גם פרק א' בהתנהגות בע"ח בפרק יונקים.
הצורך החברתי מגיע מאותו מקום בדיוק, בשביל לקבל את מה שהאינדיבידואל מצפה לקבל מהחברה בה הוא חי, מתוך הנחה שזה משפר משמעותית את סיפוק הצרכים שלו כיחיד.
תסביר לי מה בעיה תרבותית באירוע שקרה לי לפני 10 דקות:
כביש פתוח (קטע נדיר שבין שפיים לבין הצטלבות 20 עם 531), אין נפש חיה בשני המסלולים, רק אני משייט בנתיב הימנים במהירות חוקית לחלוטין.
משמאלי מגיח ג׳יפ במהירות מופרזת, חותך אותי תוך כדי בלימה במרחק של פחות מ2 מטרים וכמעט ודוחק אותי מהכביש אל מעקה הבטיחות.
אין פקק, אין תור, אין רמזור לגנוב, כלום.
(התשובה פשוטה, היתה שיחה מאוד חשובה ועירנית בדיבורית, לא שמה לב שזה המחלף שלה לרדת, לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)
עריכה -
אם מישהו נתקל באמאזון במבצע על אלת בייסבול מאלומיניום, אשמח לקישור.
אני בטוח שאם בכל פעם כדוגמא הזו, יישבר חלון לרכב החותך, עקומת הלמידה והעירנות של הנהג תשתפר דרסטית.
·
זו טהרנות על גבול הציניות.
כולם, ממש כולם דואגים קודם כל לעצמם, כולם ממש כולם מונעים מהצורך ההישרדותי הבסיסי של האגו. זה פרק א' בפסיכולוגיה.
יודע מה? זה גם פרק א' בהתנהגות בע"ח בפרק יונקים.
הצורך החברתי מגיע מאותו מקום בדיוק, בשביל לקבל את מה שהאינדיבידואל מצפה לקבל מהחברה בה הוא חי, מתוך הנחה שזה משפר משמעותית את סיפוק הצרכים שלו כיחיד.
תסביר לי מה בעיה תרבותית באירוע שקרה לי לפני 10 דקות:
כביש פתוח (קטע נדיר שבין שפיים לבין הצטלבות 20 עם 531), אין נפש חיה בשני המסלולים, רק אני משייט בנתיב הימנים במהירות חוקית לחלוטין.
משמאלי מגיח ג׳יפ במהירות מופרזת, חותך אותי תוך כדי בלימה במרחק של פחות מ2 מטרים וכמעט ודוחק אותי מהכביש אל מעקה הבטיחות.
אין פקק, אין תור, אין רמזור לגנוב, כלום.
(התשובה פשוטה, היתה שיחה מאוד חשובה ועירנית בדיבורית, לא שמה לב שזה המחלף שלה לרדת, לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)
עריכה -
אם מישהו נתקל באמאזון במבצע על אלת בייסבול מאלומיניום, אשמח לקישור.
אני בטוח שאם בכל פעם כדוגמא הזו, יישבר חלון לרכב החותך, עקומת הלמידה והעירנות של הנהג תשתפר דרסטית.
- toxin
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8962
- הצטרף: אוקטובר 2008
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 688 פעמים
ufffnick, בני אדם הם אגואיסטים מטבעם וזה לא ישתנה. מה שכן, זה לא חייב לבוא על חשבון סיכון אנשים אחרים מסביב, חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות וזה בדיוק מה שקורה בחברה הישראלית. אנשים ממשיכים להביא דוגמאות על התנהגות גרועה בכביש כשבבירור הבעיה היא הרבה יותר גדולה. אני שוב חוזר על עצמי, אכיפה של החוק היא חובה בכל מדינה מתוקנת וזה משהו שצריך לשים דגש עליו בישראל אבל זה לא יפתור את הבעיה כל עוד אין חינוך לתרבות.
"
לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)
"
איי רסט מיי קייס.
היא בכלל לא רואה אותך. אתה לא קיים. האחר לא קיים.
ולגבי מה שכתבת בהתחלה, זה בדיוק מותר האדם מהבהמה. אנחנו מוותרים על האנוכיות המיידית שלנו מתוך הבנה שבטווח הארוך זה ישתלם לנו ונקבל בחזרה מהחברה. חלק מבני האדם לא הולכים בדרך הזאת. לא סתם אנחנו קוראים להם בשמות גנאי כמו 'חיות'.
לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)
"
איי רסט מיי קייס.
היא בכלל לא רואה אותך. אתה לא קיים. האחר לא קיים.
ולגבי מה שכתבת בהתחלה, זה בדיוק מותר האדם מהבהמה. אנחנו מוותרים על האנוכיות המיידית שלנו מתוך הבנה שבטווח הארוך זה ישתלם לנו ונקבל בחזרה מהחברה. חלק מבני האדם לא הולכים בדרך הזאת. לא סתם אנחנו קוראים להם בשמות גנאי כמו 'חיות'.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@toxin
·
אתה מוזמן להביא הצעה איך לאכוף את החוק, כשהצורך הראשוני לכך היא נוכחות שוטר ליד האירוע, כשרוב הזמן כולם עומדים יחד באותו הכביש (גם השוטרים).
האירוע האחרון שתיארתי, לכאורה לא נעברה שום עבירה, שוטר לא היה יכול לעשות דבר מלבד "להעיר הערה".
חוסר התחשבות זה לא ייחודי לישראל, וזה בטח שלא חדש ויכול להבטיח לך שזה גם לא גרוע יותר מבעבר. עכשיו, כשצפוף יותר, זה הרבה יותר מעיק ביומיום ומשפיע בעוצמה גבוה יותר על איכות החיים.
נכון, צריך לחנך (כפתרון לטווח הארוך), אבל ום חינוך שבעולם לא יחפה על טימטום, לא יחפה על מערכת החלטות שגוייה, לא ישנה בכלל את הסיכונים המיותרים שאנשים יוצרים בכביש.
בארה"ב היתה בעיה קשה באמצע המלניום הקודם, המון תאונות בגלל רכב שמבצע פניית פרסה במחלפים, בגלל שירד במחלף הלא נכון. דבר שגרם לעומס מיותר במחלפים ואף המון תאונות עם הרכבים שמגיעים מהצד השני.
איך פתרו את זה?
בנו נתיב פרסה במחלפים המועדים לפורענות, נתיב שיורד מצד אחד, ומשתלב מצד שני מבלי להצטלב עם התנועה, כי שום חינוך שבעולם לא יעזור לפתור מגבלה אנושית בסיסית בלהעריך את המרחב המאפשר פנייה, את תזמון הרכב שמגיע ממול ואת השונות בסיכון שנהגים מוכנים לקחת בפעולה.
רוצים לפתור בעיה בכביש?
להחזיר אחריות לנהג זה מטומטם במידה שווה לרמת הטימטום של הנהג שמייצר סיטואציה לתאונה. עבריינות לא נעשת מחוסר מודעות, להיפך, מתוך מודעות מלא לסיכון שנלקח.
הנהג הממוצע יעדיף לקנות ג׳יפ לתחושת ביטחון במקרה של תאונה, מה שמגביר את הסיכונים שהוא מוכן לקחת על הכביש.
ככל שצפוף יותר, ככה הסיכויים לפגיעה סביבתית גדלה.
הנהג מטומטם וחסר אחריות, ככה היום ו... ככה תמיד היה.
לכן, עדיף לפתור את הבעיה עצמה, תחבורה ציבורית מזעזעת ותשתית לא מותאמת לנסועה.
·
אתה מוזמן להביא הצעה איך לאכוף את החוק, כשהצורך הראשוני לכך היא נוכחות שוטר ליד האירוע, כשרוב הזמן כולם עומדים יחד באותו הכביש (גם השוטרים).
האירוע האחרון שתיארתי, לכאורה לא נעברה שום עבירה, שוטר לא היה יכול לעשות דבר מלבד "להעיר הערה".
זה נקרא אוקסימורון.בני אדם הם אגואיסטים מטבעם וזה לא ישתנה. מה שכן, זה לא חייב לבוא על חשבון סיכון אנשים אחרים מסביב, חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות וזה בדיוק מה שקורה בחברה הישראלית...
חוסר התחשבות זה לא ייחודי לישראל, וזה בטח שלא חדש ויכול להבטיח לך שזה גם לא גרוע יותר מבעבר. עכשיו, כשצפוף יותר, זה הרבה יותר מעיק ביומיום ומשפיע בעוצמה גבוה יותר על איכות החיים.
נכון, צריך לחנך (כפתרון לטווח הארוך), אבל ום חינוך שבעולם לא יחפה על טימטום, לא יחפה על מערכת החלטות שגוייה, לא ישנה בכלל את הסיכונים המיותרים שאנשים יוצרים בכביש.
בארה"ב היתה בעיה קשה באמצע המלניום הקודם, המון תאונות בגלל רכב שמבצע פניית פרסה במחלפים, בגלל שירד במחלף הלא נכון. דבר שגרם לעומס מיותר במחלפים ואף המון תאונות עם הרכבים שמגיעים מהצד השני.
איך פתרו את זה?
בנו נתיב פרסה במחלפים המועדים לפורענות, נתיב שיורד מצד אחד, ומשתלב מצד שני מבלי להצטלב עם התנועה, כי שום חינוך שבעולם לא יעזור לפתור מגבלה אנושית בסיסית בלהעריך את המרחב המאפשר פנייה, את תזמון הרכב שמגיע ממול ואת השונות בסיכון שנהגים מוכנים לקחת בפעולה.
רוצים לפתור בעיה בכביש?
להחזיר אחריות לנהג זה מטומטם במידה שווה לרמת הטימטום של הנהג שמייצר סיטואציה לתאונה. עבריינות לא נעשת מחוסר מודעות, להיפך, מתוך מודעות מלא לסיכון שנלקח.
הנהג הממוצע יעדיף לקנות ג׳יפ לתחושת ביטחון במקרה של תאונה, מה שמגביר את הסיכונים שהוא מוכן לקחת על הכביש.
ככל שצפוף יותר, ככה הסיכויים לפגיעה סביבתית גדלה.
הנהג מטומטם וחסר אחריות, ככה היום ו... ככה תמיד היה.
לכן, עדיף לפתור את הבעיה עצמה, תחבורה ציבורית מזעזעת ותשתית לא מותאמת לנסועה.
- shlomis1zzz
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
לא קראתי את השירשור ,ממש בקצרה ריפרפתי.
אז אני אענה : הבעיה היא שאין ענישה שמרתיעה.
גם בפלילים : יש עורכי דין שמוציאים את העבריינים על לא עוול בכפם , למרות שאנסו ילדות , רצחו אנשים , שדדו זקנים , הרגו על הכביש ומה לא...
יש עיסקת טיעון שהאשם יוצא לאחר חצי שנה בכלא.ם ענישה שמרתיעה: תוך שנה אנשים יתיישרו .
מי שרוצה לקרוא עוד על כך מוזמן להיכנס לכאן ולקרוא הודעה 13 שאני כתבתי :
https://www.hometheater.co.il/modules.p ... sc&start=0
אז אני אענה : הבעיה היא שאין ענישה שמרתיעה.
גם בפלילים : יש עורכי דין שמוציאים את העבריינים על לא עוול בכפם , למרות שאנסו ילדות , רצחו אנשים , שדדו זקנים , הרגו על הכביש ומה לא...
יש עיסקת טיעון שהאשם יוצא לאחר חצי שנה בכלא.ם ענישה שמרתיעה: תוך שנה אנשים יתיישרו .
מי שרוצה לקרוא עוד על כך מוזמן להיכנס לכאן ולקרוא הודעה 13 שאני כתבתי :
https://www.hometheater.co.il/modules.p ... sc&start=0
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
בוודאי שנעברה עבירה אם הרגשת סכנה בהתנהגות הגברת, כפי שתיארת.ufffnick כתב:@toxin
האירוע האחרון שתיארתי, לכאורה לא נעברה שום עבירה, שוטר לא היה יכול לעשות דבר מלבד "להעיר הערה"....
1. סעיף 21 (ג):
2. סעיף 62 (2)לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.
תקנה זו היא תקנה כללית על כל היבטיה וניתנת לפרשנות רחבה. מטרתה של התקנה היא לתת פתרונות להתנהגויות המסכנות חיים אשר המחוקק אינו יכול לצפות אותן מראש. נהיגה בחוסר זהירות יכולה להישאר בגדר עבירה ויכול לגרום גם לתאונה....
3. סעיף 42נהיגה ברכב בקלות ראש או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה". נהג צפוי להיות מואשם בעבירה זו, באם נהיגתו מבטאת רשלנות בצורה מודעת ומכוונת. מצבים בהם נהג עובר בצורה לא אחראית בין נתיבים, עובר באור אדום, מתעלם מהוראות התנועה וכדומה...
במקרה שתיארת שוטר יכול לתת דו"ח על כל אחד מהסעיפים, ועל כולם ביחד.נוהג רכב המתכוון לפנות ימינה, לא יפנה אלא כשהוא נמצא עד כמה שאפשר סמוך לשפה הימנית של הכביש ואין בצדו הימני רכב אחר בתנועה, ויפנה ימינה פניה חדה, זולת אם סומן אחרת על פני הכביש....