היי
רכשתי לאחי סאבוופר מאמזון בריטניה שהגיע פגום. שלחו לי סאב חדש והתחייבתי להחזיר להם את הישן. שבדקתי עלויות החזרה התברר כי עלות המשלוח חזרה לאנגליה מאוד גבוהה - 1600 ש"ח. עליתי מולם בזמנו בצ'אט ואמרו לי שאין לי מה לדאוג ואקבל החזר מלא עבור המשלוח. עשיתי זאת, קיבלתי בינתיים את הסאב החדש ובשיחה עימם בצ'אט עכשיו הפלא ופלא הם מסרבים בתוקף להחזיר לי את עלות המשלוח בטענה שנפלה אצלהם טעות. ביקשתי מנהל והוא נתן לי את אותם תשובות.
מה עושים?
אמאזון UK מסרבים להחזיר דמי משלוח למרות שהבטיחו. עדכון - דמי המשלוח הוחזרו
נשמע כמו החלטה שגוייה של מנהל זוטר, לא הגיוני שאתה תפגע כי השירות לקוחות שלהם הטעה אותך. (בשביל לתת זיכויים בסכומים גדולים הם צריכים אישור מנהל, בשביל לתת הבטחות לא....).
בכל מקרה כרגע אני רואה שני אופציות. הראשונה היא לפנות במייל ולא בצ'אט, עם תיאור של כל הסיפור. יש יותר סיכוי שהפניה תעבור לגורם הרלוונטי. אפשר אולי לנסות גם פניה בטלפון, זה יותר טוב מפניה בצ'אט.
אם זה לא עובד, יש את המייל של מנכ"ל אמזון: jeff@amazon[dot]com
הפניות לשם עובר לצוות שמעביר את הפניות למקומות הרלוונטים באמזון ודורש תשובה.
בכל מקרה כרגע אני רואה שני אופציות. הראשונה היא לפנות במייל ולא בצ'אט, עם תיאור של כל הסיפור. יש יותר סיכוי שהפניה תעבור לגורם הרלוונטי. אפשר אולי לנסות גם פניה בטלפון, זה יותר טוב מפניה בצ'אט.
אם זה לא עובד, יש את המייל של מנכ"ל אמזון: jeff@amazon[dot]com
הפניות לשם עובר לצוות שמעביר את הפניות למקומות הרלוונטים באמזון ודורש תשובה.
אם זה שוקל מעל 20 קילו אז אי אפשר בדואר רגיל אלא רק בחברות שליחויות הפרטיות, ואז המחירים מאוד גבוהים...shraga007 כתב:1600 שקל????
לא פלא שהם מנסים להתחמק? איך שלחת?...
נערך לאחרונה על ידי EyeKey ב 24/12/2016 18:09, נערך פעם 1 בסך הכל.
- shiki (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1920
- הצטרף: פברואר 2006
- שם מלא: שלומי
- מיקום: גדרה
- נתן תודות: 257 פעמים
- קיבל תודות: 184 פעמים
ראו צ'אט ראשון בתחילת דצמבר
04:09 PM GMT Lavanya(Amazon): Good evening, Thank you for contacting Amazon.co.uk. My name is Lavanya.
am I chatting with Noam?
04:09 PM GMT noam kalif: Yes you are.
Hello Lavanya
04:09 PM GMT Lavanya: Hi Noam.
How may I help you today?
04:09 PM GMT noam kalif: I went earlier to the post office to send you back the defective woofer and it turns out that I can't send it via regular EMS because its weight (22 KG)
04:11 PM GMT Lavanya: I can certainly understand that you're having trouble returning the item via post office.
I will help you with this.
May I know if you're referring to this item:
Yamaha NSSW300 Powered Subwoofer - Black?
04:11 PM GMT noam kalif: Yes
04:12 PM GMT Lavanya: Thanks for confirming.
04:12 PM GMT noam kalif: (-:
04:13 PM GMT noam kalif: The other option is to send it is via carrier (such as UPS, DHL…) but the issue is that the cost of that kind of delivery is very very high. (between 1200 – 1500 NIS) and I don’t want to do it without cahting with you and try to unserstand if that’s ok with you or naybe you prefer to send me your own carrier or provide me with a digital return label for it. Please let me know what to do next and how would you like me to return you the defective woofer.
04:15 PM GMT Lavanya: I can certainly understand that returning the item via other carrier may cost higher.
04:16 PM GMT Lavanya: Please don't worry, you can very well return the item via any of the other carrier and once you return the item, please email us the return postage receipt to [email protected] and we will issue a full refund for the return postage.
04:17 PM GMT noam kalif: O.K thank you
04:17 PM GMT Lavanya: You're always welcome. As you're an international customer, we will not be able to create pre-paid label, this is why we ask you to return by yourself
However, please rest assured, you'll get a full refund for the return postage.
04:18 PM GMT noam kalif: Thanks again for your answers and for yor great service
*your
04:18 PM GMT Lavanya: You're always welcome.
04:19 PM GMT Lavanya: Thank you for your patience in this issue.
Is there any thing else I can help you with?
04:19 PM GMT noam kalif: Not for now
Bye Bye
04:20 PM GMT Lavanya: Have a great evening!
We hope to see you again soon! Please click the "End Chat" link to close this window.
Thank you.
Amazon.co.uk
04:09 PM GMT Lavanya(Amazon): Good evening, Thank you for contacting Amazon.co.uk. My name is Lavanya.
am I chatting with Noam?
04:09 PM GMT noam kalif: Yes you are.
Hello Lavanya
04:09 PM GMT Lavanya: Hi Noam.
How may I help you today?
04:09 PM GMT noam kalif: I went earlier to the post office to send you back the defective woofer and it turns out that I can't send it via regular EMS because its weight (22 KG)
04:11 PM GMT Lavanya: I can certainly understand that you're having trouble returning the item via post office.
I will help you with this.
May I know if you're referring to this item:
Yamaha NSSW300 Powered Subwoofer - Black?
04:11 PM GMT noam kalif: Yes
04:12 PM GMT Lavanya: Thanks for confirming.
04:12 PM GMT noam kalif: (-:
04:13 PM GMT noam kalif: The other option is to send it is via carrier (such as UPS, DHL…) but the issue is that the cost of that kind of delivery is very very high. (between 1200 – 1500 NIS) and I don’t want to do it without cahting with you and try to unserstand if that’s ok with you or naybe you prefer to send me your own carrier or provide me with a digital return label for it. Please let me know what to do next and how would you like me to return you the defective woofer.
04:15 PM GMT Lavanya: I can certainly understand that returning the item via other carrier may cost higher.
04:16 PM GMT Lavanya: Please don't worry, you can very well return the item via any of the other carrier and once you return the item, please email us the return postage receipt to [email protected] and we will issue a full refund for the return postage.
04:17 PM GMT noam kalif: O.K thank you
04:17 PM GMT Lavanya: You're always welcome. As you're an international customer, we will not be able to create pre-paid label, this is why we ask you to return by yourself
However, please rest assured, you'll get a full refund for the return postage.
04:18 PM GMT noam kalif: Thanks again for your answers and for yor great service
*your
04:18 PM GMT Lavanya: You're always welcome.
04:19 PM GMT Lavanya: Thank you for your patience in this issue.
Is there any thing else I can help you with?
04:19 PM GMT noam kalif: Not for now
Bye Bye
04:20 PM GMT Lavanya: Have a great evening!
We hope to see you again soon! Please click the "End Chat" link to close this window.
Thank you.
Amazon.co.uk
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- shiki (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1920
- הצטרף: פברואר 2006
- שם מלא: שלומי
- מיקום: גדרה
- נתן תודות: 257 פעמים
- קיבל תודות: 184 פעמים
ענו לי עכשיו שאין החזר
ממש הזוי
מה עושים חברים???
I understand your concern regarding the return postage charges for the order #XXXXXXXXXXXX.
As informed by my previous colleague we will not be able to provide any refunds on the return postage charges.
I hope you understanding my limitations in this regard.
We look forward in seeing you soon.
Did I solve your problem?
Yes No
Warmest regards,
Kirthika K
ממש הזוי
מה עושים חברים???
I understand your concern regarding the return postage charges for the order #XXXXXXXXXXXX.
As informed by my previous colleague we will not be able to provide any refunds on the return postage charges.
I hope you understanding my limitations in this regard.
We look forward in seeing you soon.
Did I solve your problem?
Yes No
Warmest regards,
Kirthika K
אני משער שיש להם תיעוד של הצ'טים, וגם לך יש באימייל מהם. אני לא רואה איך הם יכולים להתנער.
ציטטת להם את מה שנאמר ע"י Lavanya וגם הנציג הבא?
נראה לי שזה יפתר בסוף, אבל אם לא, הייתי מחפש איך לערב את רשות המסחר הבריטית.
ציטטת להם את מה שנאמר ע"י Lavanya וגם הנציג הבא?
נראה לי שזה יפתר בסוף, אבל אם לא, הייתי מחפש איך לערב את רשות המסחר הבריטית.
נערך לאחרונה על ידי jtk ב 24/12/2016 19:42, נערך פעם 1 בסך הכל.