חוק הגנת הצרכן בנושא פתיחת מוצר

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

חוק הגנת הצרכן בנושא פתיחת מוצר

נושא שלא נקרא #1 

אשמח אם בעלי ידע/עו"ד באתר יוכלו לעזור לי בנושא תיקון החוק מ 2015. לפי הבנתי, התיקון אומר שגם אם המוצר נפתח (ולא נעשה בו שימוש) אפשר לבטל עסקה תוך 14 יום.
לפי המידע שמפוזר ברשת, זה נראה שהתיקון נוצר עקב פתיחה של טלפונים ע"י המוכר לצורך התקנת SIM וסנכרון. אך השאלה האם מדובר גם במכשירי חשמל ביתיים?

לגופו של עניין, רכשתי מייבש כביסה טלפונית מחנות פיזית. המוביל פתח בעצמו את האריזה וחיבר לחשמל. האם אני זכאי להחליף את המוצר? כאמור לא ביצעתי בו שימוש.
http://www.consumers.org.il/files/2015/open_package.pdf

תודה מראש, שי

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לא מ-2015 אלא 2010:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
http://www.chamber.org.il/media/153149/ ... kanott.pdf

יש בסעיף 2.1 טקסט קצת מוזר לגבי חשמל:
לגבי פרטים 1 עד 3, 6 ו-23 לתוספת, פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין
...
"פרט 3 לתוספת" הוא "מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני לרבות ...", אז אני משער שמייבש מתאים לזה.
חיבור מייבש לחשמל ע"י מוביל לא נראה לי לגמרי מתאים לכוונת החוק, אבל זה נראה כפתח לבעיות. אולי יש פסיקות בנושאים כאלה.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

תודה על המסמך.
תנסה לדבר עם החברה, ותספר לנו מה היה.

שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

דיברתי שוב עם בעל החנות, שלא משוכנע מהחוק...
לטענתו, החוק צריך לקבוע מי משלם את ההפרש, מכוון שהמוצר נהפך ל'מוצר תצוגה'. עד אז, אין קייס...

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

תסכמו עד סכום מסויים
נראה לי שהוא זכאי להחזיר עד 100 ש"ח פחות

וכן מבחינת החנות זה קצת מכה אם מוצר הוצא מאריזתו המקורית
גם אני כלקוח הייתי נפגע אם במחיר של חדש היו מוכרים לי מוצר שהוצע בעבר מהאריזה.

תעדכן אותנו על כל מה שתעשה והאם הצלחת בסוף.
תודה

שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

@legopart
לא הבנתי מה המשפט 'תסכמו עד סכום מסויים/נראה לי שהוא זכאי להחזיר עד 100 ש"ח פחות' אומר?
זכאי להחזיר למי?

הוא טוען שהחלפת מוצר 'תצוגה' בחדש, עליי להוסיף 30% ממחיר העיסקה. כלומר כ-600 ש"ח.

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

השאלה למה אתה רוצה להחזיר? סתם כי לא בא לך עליו? או שיש תקלה.
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

@mp3lll
·הסיבה היא שקיבלתי 'תת-דגם' שלא התכוונתי אליו והמוכר לא ציין שקיים. אך זה מה שנרשם בהזמנה.
אבל האם זה משנה אם יש סיבה או לא?
נערך לאחרונה על ידי שי-כ ב 10/01/2017 14:15, נערך פעם 1 בסך הכל.

Ilyan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2541
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

1. לפי חוק הגנת הצרכן אם קונה מעוניין להחזיר מוצר שלא עקב פגם תוך 14 יום עליו לשלם 5% אן 100 ש"ח הנמוך ביניהם.
2. אם על החשבונית כתוב דגם X ובפועל קיבלת Y, זו בפירוש הטעיית הצרכן וגם זו עבירה על החוק האמור.
3. "חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין". כבר נתקלתי בזה בעבר ולא ברור לי איך אפשר להוכיח זאת שלא ע"י שליחה לבדיקה יקרה במעבדה. אלא אם כן יש איזה "מונה שימוש" על המוצר שאפשר לבדוק אותו.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

צריך להיות ערני בקנייה ב1000 עיניים, ואם יש קטלוג עדיף.
מוכר דיסלקט, בטח גם רשם את ההזמנה בכתב יד לא ברור ולקח מקדמה ואז עשה שילוח. (קרה לי בתמימותי)
תוכל לצלם עותק של החשבונית (ללא פרטים שלך) תודה.

מתי שמת לב לזה? המכשיר כבר הופעל?
תגיד למוכר שהמכשיר רק הותקן ע"י הפועל שלו, שימוש אישי לא יצא לך ממנו (ייבוש)

שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

מה יעזור חשבונית? הדגם שרשום בחשבונית והדגם שנרשם בהזמנה, וגם שהתקבל בפועל, זה אותו דגם.
התייעצתי עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לטענתם, כאשר מבוצעת עיסקה טלפונית, אפשר לבטלה עד 14 יום מקבלת המוצר, גם אם הוא נפתח ואפילו אם בוצע בו שימוש!
מצורף לינק שמפרט את זה (שימו לב לסעיף אחרון): http://www.consumers.org.il/item/news_310815

avirokach
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 571
הצטרף: אוגוסט 2007
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 32 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

אם תתן תמונה יותר מלאה אז אולי נוכל לעזור יותר אבל כרגע זה לא כל כך ברור

על פניו זה לא נראה שאתה עומד בתנאים להחזר המוצר מכיוון שהמכשיר חובר לחשמל ופעל. היתה לך את האפשרות לזהות את התת-דגם עוד לפני ההפעלה. אם לא היתה כאן הטעיה מצד המוכר ו/או סיפקו לך משהו אחר ממה שסוכם אז אני לא רואה איך אתה יכול לבטל את העסקה. אם זה עקרוני לך אז תנסה לסגור סכום סביר עם המוכר בשביל להחליף וקח בחשבון שגם את זה הוא לא חייב לעשות.

שי-כ (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

ראשית, אני לא צריך סיבה, מכוון שאני יכול לבטל עיסקה אם היא בוצעה טלפונית, גם אם פתחתי וגם אם השתמשתי במכשיר.

דבר שני, באתר היבואן מצויין דגם מייבש אחד שנקרא 8203 - כולל תמונה של מייבש עם דלת שקופה. זה הדגם שחשבתי שאני מזמין.
בפועל, המוכר הזמין עבורי דגם שנקרא 8203P אשר זהה למה שמוצג באתר, רק עם דלת אטומה. לאחר בירור לעומק מסתבר שיש שני דגמים 8203 - P לדלת אטומה, W - לדלת שקופה.
בעת הרכישה לא היה ידוע לי שיש תת דגמים, מכוון שהוא לא מוצג באתר היבואן ולא ברוב האתרים שבהם בדקתי את הדגם. כמו כן, המוכר לא טרח לציין זאת בפניי.

ben-home
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 291
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 40 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

שי-כ כתב:דיברתי שוב עם בעל החנות, שלא משוכנע מהחוק...
לטענתו, החוק צריך לקבוע מי משלם את ההפרש, מכוון שהמוצר נהפך ל'מוצר תצוגה'. עד אז, אין קייס...
...
·חוק הגנת הצרכן מאפשר להחזיר את המוצר.

זכותו של המוכר לתבוע את הצרכן על הנזק שנגרם לו עקב הירידה בערך המוצר כתוצאה מפתיחת האריזה והשמוש. מכיוון שבעל עסק לא יכול לתבוע בתביעות קטנות, נשאר לו רק לתבוע בבית משפט השלום וזה לא ממש כלכלי .....

יחד עם זאת - זכותו לתבוע, ואם יתבע זה יהיה כאמור בבית משפט השלום, ואתה תצטרך להתגונן ולשלם *לפחות* לעורך הדין שלך.

אבל ....
לדעתי כל זה אינו רלוונטי. מכיוון שהמוצר אינו המוצר כפי שהופיע בתיאור המכירה (ואני מקווה שיש לך תיעוד לזה) דרוש לבטל את המכירה עקב אי התאמה לתאור המוצר הנמכר ולא בגלל זכות ההחזרה לפי חוק הקנת הצרכן. סרב לשלם אפילו את ה 100 ש'ח.

(אישית, ההבדל בין דלת שקופה ללא שקופה נראה לי "זוטי דברים" ולא הייתי מוציא אנרגיה על כך. גם אם יסכים להחליף בינתיים אני ללא מייבש. שכח מזה, תתחיל להנות מהמייבש וסע לשלום. בנוסף, אם יגיע למשפט גם השופט עלול לראות זאת כך).

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”