אשמח אם בעלי ידע/עו"ד באתר יוכלו לעזור לי בנושא תיקון החוק מ 2015. לפי הבנתי, התיקון אומר שגם אם המוצר נפתח (ולא נעשה בו שימוש) אפשר לבטל עסקה תוך 14 יום.
לפי המידע שמפוזר ברשת, זה נראה שהתיקון נוצר עקב פתיחה של טלפונים ע"י המוכר לצורך התקנת SIM וסנכרון. אך השאלה האם מדובר גם במכשירי חשמל ביתיים?
לגופו של עניין, רכשתי מייבש כביסה טלפונית מחנות פיזית. המוביל פתח בעצמו את האריזה וחיבר לחשמל. האם אני זכאי להחליף את המוצר? כאמור לא ביצעתי בו שימוש.
http://www.consumers.org.il/files/2015/open_package.pdf
תודה מראש, שי
חוק הגנת הצרכן בנושא פתיחת מוצר
לא מ-2015 אלא 2010:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
http://www.chamber.org.il/media/153149/ ... kanott.pdf
יש בסעיף 2.1 טקסט קצת מוזר לגבי חשמל:
חיבור מייבש לחשמל ע"י מוביל לא נראה לי לגמרי מתאים לכוונת החוק, אבל זה נראה כפתח לבעיות. אולי יש פסיקות בנושאים כאלה.
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
http://www.chamber.org.il/media/153149/ ... kanott.pdf
יש בסעיף 2.1 טקסט קצת מוזר לגבי חשמל:
"פרט 3 לתוספת" הוא "מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני לרבות ...", אז אני משער שמייבש מתאים לזה.לגבי פרטים 1 עד 3, 6 ו-23 לתוספת, פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין...
חיבור מייבש לחשמל ע"י מוביל לא נראה לי לגמרי מתאים לכוונת החוק, אבל זה נראה כפתח לבעיות. אולי יש פסיקות בנושאים כאלה.
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- שי-כ (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4688
- הצטרף: מאי 2009
- שם מלא: שי כהן
- נתן תודות: 928 פעמים
- קיבל תודות: 283 פעמים
@mp3lll
·הסיבה היא שקיבלתי 'תת-דגם' שלא התכוונתי אליו והמוכר לא ציין שקיים. אך זה מה שנרשם בהזמנה.
אבל האם זה משנה אם יש סיבה או לא?
·הסיבה היא שקיבלתי 'תת-דגם' שלא התכוונתי אליו והמוכר לא ציין שקיים. אך זה מה שנרשם בהזמנה.
אבל האם זה משנה אם יש סיבה או לא?
נערך לאחרונה על ידי שי-כ ב 10/01/2017 14:15, נערך פעם 1 בסך הכל.
1. לפי חוק הגנת הצרכן אם קונה מעוניין להחזיר מוצר שלא עקב פגם תוך 14 יום עליו לשלם 5% אן 100 ש"ח הנמוך ביניהם.
2. אם על החשבונית כתוב דגם X ובפועל קיבלת Y, זו בפירוש הטעיית הצרכן וגם זו עבירה על החוק האמור.
3. "חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין". כבר נתקלתי בזה בעבר ולא ברור לי איך אפשר להוכיח זאת שלא ע"י שליחה לבדיקה יקרה במעבדה. אלא אם כן יש איזה "מונה שימוש" על המוצר שאפשר לבדוק אותו.
2. אם על החשבונית כתוב דגם X ובפועל קיבלת Y, זו בפירוש הטעיית הצרכן וגם זו עבירה על החוק האמור.
3. "חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין". כבר נתקלתי בזה בעבר ולא ברור לי איך אפשר להוכיח זאת שלא ע"י שליחה לבדיקה יקרה במעבדה. אלא אם כן יש איזה "מונה שימוש" על המוצר שאפשר לבדוק אותו.
צריך להיות ערני בקנייה ב1000 עיניים, ואם יש קטלוג עדיף.
מוכר דיסלקט, בטח גם רשם את ההזמנה בכתב יד לא ברור ולקח מקדמה ואז עשה שילוח. (קרה לי בתמימותי)
תוכל לצלם עותק של החשבונית (ללא פרטים שלך) תודה.
מתי שמת לב לזה? המכשיר כבר הופעל?
תגיד למוכר שהמכשיר רק הותקן ע"י הפועל שלו, שימוש אישי לא יצא לך ממנו (ייבוש)
מוכר דיסלקט, בטח גם רשם את ההזמנה בכתב יד לא ברור ולקח מקדמה ואז עשה שילוח. (קרה לי בתמימותי)
תוכל לצלם עותק של החשבונית (ללא פרטים שלך) תודה.
מתי שמת לב לזה? המכשיר כבר הופעל?
תגיד למוכר שהמכשיר רק הותקן ע"י הפועל שלו, שימוש אישי לא יצא לך ממנו (ייבוש)
- שי-כ (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4688
- הצטרף: מאי 2009
- שם מלא: שי כהן
- נתן תודות: 928 פעמים
- קיבל תודות: 283 פעמים
מה יעזור חשבונית? הדגם שרשום בחשבונית והדגם שנרשם בהזמנה, וגם שהתקבל בפועל, זה אותו דגם.
התייעצתי עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לטענתם, כאשר מבוצעת עיסקה טלפונית, אפשר לבטלה עד 14 יום מקבלת המוצר, גם אם הוא נפתח ואפילו אם בוצע בו שימוש!
מצורף לינק שמפרט את זה (שימו לב לסעיף אחרון): http://www.consumers.org.il/item/news_310815
התייעצתי עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לטענתם, כאשר מבוצעת עיסקה טלפונית, אפשר לבטלה עד 14 יום מקבלת המוצר, גם אם הוא נפתח ואפילו אם בוצע בו שימוש!
מצורף לינק שמפרט את זה (שימו לב לסעיף אחרון): http://www.consumers.org.il/item/news_310815
אם תתן תמונה יותר מלאה אז אולי נוכל לעזור יותר אבל כרגע זה לא כל כך ברור
על פניו זה לא נראה שאתה עומד בתנאים להחזר המוצר מכיוון שהמכשיר חובר לחשמל ופעל. היתה לך את האפשרות לזהות את התת-דגם עוד לפני ההפעלה. אם לא היתה כאן הטעיה מצד המוכר ו/או סיפקו לך משהו אחר ממה שסוכם אז אני לא רואה איך אתה יכול לבטל את העסקה. אם זה עקרוני לך אז תנסה לסגור סכום סביר עם המוכר בשביל להחליף וקח בחשבון שגם את זה הוא לא חייב לעשות.
על פניו זה לא נראה שאתה עומד בתנאים להחזר המוצר מכיוון שהמכשיר חובר לחשמל ופעל. היתה לך את האפשרות לזהות את התת-דגם עוד לפני ההפעלה. אם לא היתה כאן הטעיה מצד המוכר ו/או סיפקו לך משהו אחר ממה שסוכם אז אני לא רואה איך אתה יכול לבטל את העסקה. אם זה עקרוני לך אז תנסה לסגור סכום סביר עם המוכר בשביל להחליף וקח בחשבון שגם את זה הוא לא חייב לעשות.
- שי-כ (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4688
- הצטרף: מאי 2009
- שם מלא: שי כהן
- נתן תודות: 928 פעמים
- קיבל תודות: 283 פעמים
ראשית, אני לא צריך סיבה, מכוון שאני יכול לבטל עיסקה אם היא בוצעה טלפונית, גם אם פתחתי וגם אם השתמשתי במכשיר.
דבר שני, באתר היבואן מצויין דגם מייבש אחד שנקרא 8203 - כולל תמונה של מייבש עם דלת שקופה. זה הדגם שחשבתי שאני מזמין.
בפועל, המוכר הזמין עבורי דגם שנקרא 8203P אשר זהה למה שמוצג באתר, רק עם דלת אטומה. לאחר בירור לעומק מסתבר שיש שני דגמים 8203 - P לדלת אטומה, W - לדלת שקופה.
בעת הרכישה לא היה ידוע לי שיש תת דגמים, מכוון שהוא לא מוצג באתר היבואן ולא ברוב האתרים שבהם בדקתי את הדגם. כמו כן, המוכר לא טרח לציין זאת בפניי.
דבר שני, באתר היבואן מצויין דגם מייבש אחד שנקרא 8203 - כולל תמונה של מייבש עם דלת שקופה. זה הדגם שחשבתי שאני מזמין.
בפועל, המוכר הזמין עבורי דגם שנקרא 8203P אשר זהה למה שמוצג באתר, רק עם דלת אטומה. לאחר בירור לעומק מסתבר שיש שני דגמים 8203 - P לדלת אטומה, W - לדלת שקופה.
בעת הרכישה לא היה ידוע לי שיש תת דגמים, מכוון שהוא לא מוצג באתר היבואן ולא ברוב האתרים שבהם בדקתי את הדגם. כמו כן, המוכר לא טרח לציין זאת בפניי.
·חוק הגנת הצרכן מאפשר להחזיר את המוצר.שי-כ כתב:דיברתי שוב עם בעל החנות, שלא משוכנע מהחוק...
לטענתו, החוק צריך לקבוע מי משלם את ההפרש, מכוון שהמוצר נהפך ל'מוצר תצוגה'. עד אז, אין קייס......
זכותו של המוכר לתבוע את הצרכן על הנזק שנגרם לו עקב הירידה בערך המוצר כתוצאה מפתיחת האריזה והשמוש. מכיוון שבעל עסק לא יכול לתבוע בתביעות קטנות, נשאר לו רק לתבוע בבית משפט השלום וזה לא ממש כלכלי .....
יחד עם זאת - זכותו לתבוע, ואם יתבע זה יהיה כאמור בבית משפט השלום, ואתה תצטרך להתגונן ולשלם *לפחות* לעורך הדין שלך.
אבל ....
לדעתי כל זה אינו רלוונטי. מכיוון שהמוצר אינו המוצר כפי שהופיע בתיאור המכירה (ואני מקווה שיש לך תיעוד לזה) דרוש לבטל את המכירה עקב אי התאמה לתאור המוצר הנמכר ולא בגלל זכות ההחזרה לפי חוק הקנת הצרכן. סרב לשלם אפילו את ה 100 ש'ח.
(אישית, ההבדל בין דלת שקופה ללא שקופה נראה לי "זוטי דברים" ולא הייתי מוציא אנרגיה על כך. גם אם יסכים להחליף בינתיים אני ללא מייבש. שכח מזה, תתחיל להנות מהמייבש וסע לשלום. בנוסף, אם יגיע למשפט גם השופט עלול לראות זאת כך).