התלבטות לגבי מוכר שזיכה אותי והמשלוח הגיע

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
הקרנף (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 426
הצטרף: דצמבר 2015
נתן תודות: 32 פעמים
קיבל תודות: 50 פעמים

התלבטות לגבי מוכר שזיכה אותי והמשלוח הגיע

נושא שלא נקרא #1 

אני לא כל כך אוהב את האתר אליאקספרס כי אין שם הגנת קונה של פייפאל ויש שם הרבה זיופים ומוצרים לא מקוריים, לכן מעדיף לקנות שם רק דברים קטנים כגון מגינים.
גם אז, רק ממוכרים עם דירוג גבוה של כמה יהלומים או כתרים.

ב11/11 "חג הרווקים" הסיני הזמנתי מברגה קטנה וניידת שהייתה במבצע ועלתה 16$.
לא הייתי לחוץ שהיא תגיע ולכן עקבתי מדי פעם לראות אם יש התקדמות אבל לא יותר מזה.
אחרי חודש, ראיתי שהמספר מעקב שהמוכר נתן לי לא מופיע בכלל כתקין ולכן ניסיתי לפנות למוכר לברר אולי יש טעות.
המוכר התעלם ממני ורק אחרי יותר משבוע ועוד 2 הודעות הוא נזכר להגיב וענה לי תשובה מוזרה שנראית כמענה אוטומאטי שהחבילה חזרה בגלל המכס ושהוא ישלח שוב בקרוב.
פה התחלתי לחשוד והסתכלתי על פידבקים של המוכר וראיתי שיש הרבה שמתלוננים שהמוכר כלל לא שלח את החבילה ושמדובר בהונאה.

לפי התגובות של אנשים והמוכר הבנתי שכנראה מדובר בהונאה ומכיון שחלף כבר חודש וחצי והמוכר סירב לפרט מתי ישלח את המוצר, פתחתי מחלוקת/דיספיוט וביקשתי החזר מלא.
לאור החוויה השלילית שלי כתבתי גם פידבק שלילי מאוד והתלוננתי שמדובר על הונאה.
להפתעתי, המוכר הסכים אחרי יומיים להחזר מלא ועוד יותר מפתיע היה שפתאום המספר מעקב כן מופיע, אבל רק מידע ראשוני שהתקבל מידע על חבילה.
היום, להפתעתי קיבלתי את החבילה ובאמת היה בה את המברגה והיא נראית תקינה.

ניסיתי לבדוק אם אני יכול לרשום פידבק שוב או למחוק את הפידבק ולא הצלחתי.
מה הייתם עושים במקומי?

אם המוכר היה עונה להודעות שלי ומתייחס אלי, הייתי מחכה גם עוד זמן (לא הייתי לחוץ על המוצר), אבל היעדר שיתוף פעולה וכנראה גם אי אמירת האמת (לדעתי היה לו עומס ולכן שלח מאוחר) עלו לו ביוקר ואני מרגיש קצת לא בסדר- גם קיבלתי את המוצר, גם רשמתי פידבק מאוד שלילי וגם קיבלתי החזר מלא...

sky1sky10
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3324
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לפי דעתי אין יותר טוב מהאמת כפי שציינת,
פנה למוכר בכוונה לשנות הפידבק ולשלם בחזרה.

שמדי פעם יראו שם שיש כאן ישראלים אמינים.

בקשר לתשלום חזרה לא יודע איך - אולי תזמין שוב אותו מוצר, שלם עליו ומבלי שישלח אותו אשר שקיבלת אותו,
לא ממליץ בשום אופן לשלם למוכרים באליאקספרס מחוץ לפלטפורמה.

בהצלחה.

gilg7
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3584
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 552 פעמים
קיבל תודות: 272 פעמים

Re: התלבטות לגבי מוכר שזיכה אותי והמשלוח הגיע

נושא שלא נקרא #3 

@הקרנף

שלום,
אני קונה המון דברים זולים מ Aliexpress.
כשמוצר לא מגיע אני פותח Dispute ברגע האחרון לפני סוף הגנת קונה ותמיד מקבל החזר מלא.

לפחות פעם בחודש מגיע לי בדואר מוצר שכבר קיבלתי עליו החזר (גם ב Aliexpress וגם ב eBay)
הנטיה הטבעית היא להאשים את דואר ישראל ב 100% מהמקרים אבל לפי דעתי הם אשמים רק ב 97% מהמקרים.

אז יש כמה דרכים:
1. לקנות את המוצר באותו מחיר ולהשאיר למוכר הודעה: Do-not-send עם הסבר
2. אם מחיר המוצר השתנה אני מחפש מוצר זול יותר של אותו מוכר וקונה כמות פריטים עד לקבלת סכום ההחזר. נניח אם יש מוצר ב 4$ ואני רוצה להחזיר לו 16$ אז אני קונה 4 יחידות מהמוצר ואותה הערה: אין-צורך-לשלוח כי.....
(יש אפילו מוכרים מתורגלים ב Aliexpress עם מוצר ריק ב 0.1$ למטרה זו)

3. באיביי יש אפשרות נוספת כמובן והיא להעביר ישירות כסף לחשבון של המוכר וזה במידה והמוכר אומר לי שהוא מעדיף ככה.

גיל

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

יש הגנה מלאה לכסף, מה שציינת לא נכון.
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

הייתי כותב לעליאקספרס. מבקש להסיר את הפידבק. הבעיה שגם עליאקספרס וגם איביי נותנים חלון זמן קצר מדי ל disputes.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

oferlaor כתב:הייתי כותב לעליאקספרס. מבקש להסיר את הפידבק. הבעיה שגם עליאקספרס וגם איביי נותנים חלון זמן קצר מדי ל disputes.
...
·בדקתי את העניין לעומק
באליקספרס יש את הסעיף של






2. To extend the buyer Protection for this order, please click here
...
רציתי שאנשים ישימו לב להבדל המשמעותי הזה:
באליאקספרס, כל מוצר שקונים נותן לך תקופת הגנה שיכולה להיות גם ל 14 ימים ואם לא שמים לב ולא מאריכים אותה אז אתה יכול לאבד את ההגנה.
ההארכה נעשת ע"י בקשה שלך ואישור המוכר וניתן להאריך כמה שאתה רק רוצה.
באיביי, אתה מקבל 60 ימים מיום הרכישה ואי אפשר להאריך יותר מזה.

הגשת בקשה להחזר כספי בטענה שהגנת הצרכן שלך מסתיימת מתקבלת בתנאי ש
- אין למוצר מספר מעקב ואתה טוען שלא הגיע אז מאמינים לך.
- מספר המעקב מציג שהסטטוס החבילה הוא הכל חוץ מ "נאספה", אם הסטטוס הוא "נאספה", אז הם גם יטענו שהחבילה נאספה כבר והבקשה לא תקפה.

איך זה באמזון. אני לא יודע, לא חיכיתי שם יותר מ 15 יום למוצר, אחד שנתקע אחרי 30 נשלח אחד במקומו במשלוח מהיר תוך שבוע.

מציע לא לקנות שום דבר אלקטרוני וממוחשב מאליאקספרס, הזיוף חוצה גבולות ומקבלים מוצרים שפשוט בזיון לעבוד איתם.











האמת שזו אחת הסיבות שהפסקתי לתת FEED BACK על המוכרים ועל הקניות שאני מבצע, אם יש הגנה או משהו שאני לא מסתדר מול המוכר אז או שאני מדבר איתו או פונה להגנת הצרכן.
אחרי שביצעתי כל כך הרבה רכישות, החלטתי יותר לא להשאיר FEED BACK ופשוט להנות מהמוצר שלי או מהפשרה שקיבלתי.
פשוט כי נמעס לי לשנות פידבק שגם ככה לא תורם כלום כשפונים להגנת הצרכן שהיא מספיקה לדעתי.
חוץ מזה אני מרגיש תרומה ממש זעומה כשאני משאיר פידבק למוכר שכבר במיילא יש לו איזה 5000+ כאלו

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”