דוחות סלקום מגלים כי צירוף ערוצי ספורט 1 וספורט 2 של צ'רלטון לסלקום TV לא האיץ את קצב גיוס הלקוחות
[imgbig]http://images1.ynet.co.il/PicServer5/20 ... rumble.jpg[/imgbig]
לפני כחודשיים סערה ועדת הכלכלה של הכנסת. בדיוניה נידונה הצעת החוק שמחייבת מכירה של ערוצי הספורט המרכזיים בכל פלטפורמה רב־ערוצית. החוק הוצא לבסוף מחוק ההסדרים עקב מחלוקות בין הגורמים המעורים בנושא.
החוק היה אמור לשרת בעיקר את סלקום ואת פרטנר, שתיכנס לשוק בהמשך השנה. בפרטנר אף ניסו לרכוש את הזכויות לשידורי ליגת העל בכדורגל לפני יותר משנה אך הפסידו במכרז לצ'רלטון.
האם שידורי הספורט הם באמת עוגן מחולל תחרות? דוחות סלקום שפורסמו בשבוע שעבר מציירים תמונה מעט שונה. סלקום דיווחה כי מצבת לקוחות סלקום TV כיום היא 122 אלף, מספר מרשים לשירות שקיים רק שנתיים ופועל בשוק שבו שתי מתחרות ותיקות וחזקות (הוט ויס). בתום 2016 עמד מספר הלקוחות בשירותי הטלוויזיה על 111 אלף בתי אב. כלומר, בתוך חודשיים וחצי הצטרפו לסלקום TV כ־11 אלף לקוחות.
מספר המצטרפים הזה מתקרב למספר המצטרפים לשירותי הטלוויזיה של סלקום ברבעון הרביעי, 12 אלף לקוחות. אלא שבדצמבר ביצעה סלקום שינוי גדול בתכנים, שנועד להגדיל עוד את בסיס הלקוחות, כשחתמה על הסכם עם צ'רלטון לצירוף ערוצי ספורט 1 ו־2 בתוספת תשלום חודשי למעוניינים.
ערוצי ספורט 1 וספורט 2 הם ערוצי פרימיום שמשדרים את משחקי ליגת העל והליגה האנגלית בכדורגל. בסלקום קיוו שהמהלך יגרום גם ללקוחות הוט ויס "מכורים" לעבור אליה, כשהתשלום לאותם ערוצים זהה אך התשלום הבסיסי נמוך בהרבה. המספרים של סלקום מלמדים שהמהלך לא האיץ את קצב גיוס הלקוחות.
אירוע חשוב נוסף שקרה לקראת סוף 2016, והיה אמור לכאורה לתרום למעבר לקוחות לסלקום, בעיקר מהמתחרה יס, הוא סכסוך בין RGE - מפיקת ערוצי ספורט 5, 5 פלוס, גולד ולייב - ליס, שבעקבותיו החליטה RGE להעביר את שידור משחקי מכבי ת"א ביורוליג לערוצים בתשלום (5 לייב). במאי השיקה סלקום את ערוצי הספורט של RGE בהטבה של חצי שנה בחינם ללקוחות (שנמשכת), כך שלכאורה היה ללקוחותיה יתרון כפול, שכן בהוט השירות ניתן רק בתוספת תשלום של עשרות שקלים.
הוספת ספורט 1 ו־2 והמאבק של יס מול RGE מלמדים כי שידורי הספורט הם כנראה לא "שובר שוויון" כפי שציפו. המרוויחה הגדולה עשויה להיות פרטנר, שהפסידה לכאורה במכרז על שידורי ליגת העל. פרטנר תצטרך לחשוב על דרך אחרת שבה תוכל להביא למעבר לקוחות אליה.
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4937669,00.html
סלקום גילתה: הספורט לא משך קהל
- nirzon
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1352
- הצטרף: יוני 2009
- מיקום: זכרון יעקב
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 199 פעמים
אני חושב שסלקום לא ממש מבינה מהו הקהל שעבר אליה.
מי שעבר לסלקום אלו אותם צופים קלים, שלא באמת צורכים הרבה טלוויזיה. הם עברו בעיקר בגלל המחיר. לא בגלל מגוון הערוצים.
תוספת של ערוצים בתשלום, לקהל שמחפש את הדיל הזול ביותר לא עושה שום דבר.
מי שמוכן לשלם על הערוצים בתשלום, לא יעבור לסלקום, כי הוא מוכן לשלם לא רק על ערוצי הספורט, אלא על מגוון הרבה יותר גדול ממה שסלקום מציעים היום. כמובן שאני מדבר בהכללה, אבל נראה לי שזה הרוב הגדול של לקוחות סלקום.
מי שעבר לסלקום אלו אותם צופים קלים, שלא באמת צורכים הרבה טלוויזיה. הם עברו בעיקר בגלל המחיר. לא בגלל מגוון הערוצים.
תוספת של ערוצים בתשלום, לקהל שמחפש את הדיל הזול ביותר לא עושה שום דבר.
מי שמוכן לשלם על הערוצים בתשלום, לא יעבור לסלקום, כי הוא מוכן לשלם לא רק על ערוצי הספורט, אלא על מגוון הרבה יותר גדול ממה שסלקום מציעים היום. כמובן שאני מדבר בהכללה, אבל נראה לי שזה הרוב הגדול של לקוחות סלקום.
- ArielAberjil
- חבר ותיק
- הודעות: 2011
- הצטרף: מרץ 2013
- נתן תודות: 179 פעמים
- קיבל תודות: 138 פעמים
- IditVahadat
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 156
- הצטרף: ספטמבר 2015
- נתן תודות: 8 פעמים
- קיבל תודות: 23 פעמים
- ArielAberjil
- חבר ותיק
- הודעות: 2011
- הצטרף: מרץ 2013
- נתן תודות: 179 פעמים
- קיבל תודות: 138 פעמים
האם לא רוב צופי הטלוויזיה הם צופים קלים?nirzon כתב:אני חושב שסלקום לא ממש מבינה מהו הקהל שעבר אליה.
מי שעבר לסלקום אלו אותם צופים קלים, שלא באמת צורכים הרבה טלוויזיה. הם עברו בעיקר בגלל המחיר. לא בגלל מגוון הערוצים.
תוספת של ערוצים בתשלום, לקהל שמחפש את הדיל הזול ביותר לא עושה שום דבר.
מי שמוכן לשלם על הערוצים בתשלום, לא יעבור לסלקום, כי הוא מוכן לשלם לא רק על ערוצי הספורט, אלא על מגוון הרבה יותר גדול ממה שסלקום מציעים היום. כמובן שאני מדבר בהכללה, אבל נראה לי שזה הרוב הגדול של לקוחות סלקום....
לדעתי כן. אני משער שהרוב לא צופים ביותר מ-15 ערוצים בקביעות ולא צריכים עשרות ערוצים שאין להם שום עניין בהם.
- Gili_Regev
- חבר במועדון HT
- הודעות: 5111
- הצטרף: דצמבר 2006
- שם מלא: גילי
- מיקום: לפלנד
- נתן תודות: 343 פעמים
- קיבל תודות: 134 פעמים
אכן אם היו מאפשרים צ'רלטון באפליקציה, אז ייתכן והיה נראה אחרת. בהחלט אכזבה.ArielAberjil כתב:ברגע שהמחירים זהים והם לא מאפשרים ערוצי צ'רלטון באפליקציה. סלקום נכנעו לצ'רלטון והלקוח כנראה הבין את זה...
מנגד אפשר לבחון גם כמה לקוחות צירפו את צ'רלטון כלקוחות קיימים וזה עזר לשמר לקוחות
מה שמעניין מה תעשה פרטנר האם אותם מחירים וגם לא תאפשר צפייה באפליקציה?
נחכה ונגלה......
אגב, הערותים הופיעו באפליקציה משך 48 שעות ראשונות מרגע עליית הערוצים, ואז הורדו.
חבל, זה היה מביא עוד כמות של לקוחות. אני זוכר שהבאתי את האייפד לעבודה, והערותים עוד היו פתוחים, אנשים ממש גילו עניין.
לקוחות סלקום אלו לקוחות בעיקרם כאלה שצורכים רק את ערוצי הפריים טיים.
תפריט ערוצים הפריים טייים תחת ה- VOD הוא נוח להפליא.
הכל מסודר לפי פרקים, ערות ובלי הצורך להריץ פרסומות. תענוג.
...