שלום חברים.
רכשתי מוצר שעלה כמעט 100 דולר באיביי. 6 חודש אחרי רכישת המוצר, הוא הפסיק לפעול. המוכר טוען שאין אחריות למוצר - יש דבר כזה? מה עושים בנידון?
הנה שוב תזכורת למה לא לרכוש שם...
מה עושים לגבי מוכר באיביי שלא מוכן לממש אחריות?
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
מה עושים לגבי מוכר באיביי שלא מוכן לממש אחריות?
נערך לאחרונה על ידי Huber ב 07/06/2017 10:38, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: מה עושים לגבי מוכר באיביי שלא מוכן לממש אחריות?
נערך
נערך לאחרונה על ידי Amir64 ב 07/06/2017 10:46, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
לא בכל המדינות קיימת חובת אחריות כפי שקיימת בישראל, ולכן מאוד ייתכן שאין אחריות למוצר, אם הוא לא DOA.
ואכן, גם אם יש למוצר אחריות, המוכר לא מתעסק עם זה, ואומר לך: לך תחפש לבד מי יעזור לך.
מקווה שברור לך שכל אחד יכול למכור מוצרים ב- EBAY, גם חדשים ויקרים, והוא לא חייב להיות חנות, עם קשרים קבועים מול יצרנים, יבואנים ונותני שירות מעבדה.
אז בהחלט יש סיכון בקנייה כזו של מוצרים יקרים.
ואכן, גם אם יש למוצר אחריות, המוכר לא מתעסק עם זה, ואומר לך: לך תחפש לבד מי יעזור לך.
מקווה שברור לך שכל אחד יכול למכור מוצרים ב- EBAY, גם חדשים ויקרים, והוא לא חייב להיות חנות, עם קשרים קבועים מול יצרנים, יבואנים ונותני שירות מעבדה.
אז בהחלט יש סיכון בקנייה כזו של מוצרים יקרים.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·Amir64 כתב: ואכן, גם אם יש למוצר אחריות, המוכר לא מתעסק עם זה, ואומר לך: לך תחפש לבד מי יעזור לך.
מקווה שברור לך שכל אחד יכול למכור מוצרים ב- EBAY, גם חדשים ויקרים, והוא לא חייב להיות חנות, עם קשרים קבועים מול יצרנים, יבואנים ונותני שירות מעבדה.
אז בהחלט יש סיכון בקנייה כזו של מוצרים יקרים....
הזוי, לרכוש מוצר במאות שקלים (ויש שם מוצרים בהרבה הרבה יותר) מתוך הבנה שהוא יכול להפסיק לעבוד מספר חודשים אחרי, ולך תדבר ללאמפה. ממש קזינו.
ד"א, אם המוכר הוא ישראלי, ואני ישראלי, האם החוקים של מדינת ישראל לגבי מכירה לא חילם עליו בגלל הפלפורמה בה נרכש המוצר?
·אמור להיות לך REPORT A PROBLEMHuber כתב:·......
היכן אני עושה את זה? כשאני נכנס לרכישה ברשימת ACTIVITIES אין שום אופציה.
ד"א - אחרי שבדקתי את הפרטים בפייפאל אני רואה שהמוכר ישראלי...
[img2=986x690]https://s3.postimg.org/qsfvogdo3/report.jpg[/img2]
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
אני לא משפטן, אבל לדעתי, אם המוכר ישראלי, והמוצר נמכר ללקוח בישראל, החוק בישראל חל עליו. לא משנה פטפורמת המכירה.
עכשיו השאלה מה אומר החוק לגבי אחריות למוצר כזה.
האם זה לפחות שנה כמו כל מוצר חשמלי, או יכולה להיות אחריות קצרה יותר.
בכל מקרה, הנה תקנות הגנת הצרכן בעניין אחריות ושירות לאחר מכירה
ראה סעיף 19 בפרק ד':
עכשיו השאלה מה אומר החוק לגבי אחריות למוצר כזה.
האם זה לפחות שנה כמו כל מוצר חשמלי, או יכולה להיות אחריות קצרה יותר.
בכל מקרה, הנה תקנות הגנת הצרכן בעניין אחריות ושירות לאחר מכירה
ראה סעיף 19 בפרק ד':
זולת אם נאמר אחרת בתקנות אלה, יחולו על עוסק שמכר לצרכן טובין במחיר העולה על 400 שקלים חדשים, כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יצרן טובין, כאשר אין אפשרות לאתר את היצרן...
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·olorin כתב:·אמור להיות לך REPORT A PROBLEM......
[img2=986x690]https://s3.postimg.org/qsfvogdo3/report.jpg[/img2]...
המוצר נרכש בדצמבר, כנראה פיספסתי את זה בשבוע-שבועיים. מעצבן.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·Amir64 כתב:אני לא משפטן, אבל לדעתי, אם המוכר ישראלי, והמוצר נמכר ללקוח בישראל, החוק בישראל חל עליו. לא משנה פטפורמת המכירה.
עכשיו השאלה מה אומר החוק לגבי אחריות למוצר כזה.
האם זה לפחות שנה כמו כל מוצר חשמלי, או יכולה להיות אחריות קצרה יותר.
בכל מקרה, הנה תקנות הגנת הצרכן בעניין אחריות ושירות לאחר מכירה
ראה סעיף 19 בפרק ד':
.........
טוב, לצערי גובה העיסקה נמוך בשקלים בודדים מהרף של ה 400 ש"ח שמציב החוק. אז גם מהזווית הזו אני לא מכוסה.
ד"א. הוא הוריד את דף המוצר מאיביי, אם כך איך אני משאיר פידבק לגביו לגבי הנושא? אני רוצה לשאחרים ידעו שזה מוכר שמוכר מוצרים ללא אחריות.