שלום לכל המומחים,
לפני כחודש שלחתי סטרימר של חברת MINIX אל החברה בהונג קונג מאחר והסטרימר הפסיק לעבוד.
לאחר בדיקה שלהם הם אמרו שהמכשיר לא תקין וישלח אליי אחד חדש דרך חברת TNT.
היום קיבלתי טלפון מחברת TNT וביקשו ממני כל מיני פרטים:
מה יש בקופסה, מספר ת.ז, אימייל וכו'.
הנציג אמר שבמידה והכל יהיה תקין המוצר יגיע אלי עד יום שלישי, אך יכול להיות שאצטרך לשלם בעבור המכשיר מסים.
האם זה סביר לגבות ממני מסים עבור מוצר שכביכול חזר מתיקון על אף שהוא הוחלף במוצר חדש לגמרי?
תודה לכולם,
סלינס
יכולים לחייב מסים עבור סטרימר שנשלח מתיקון?
https://taxes.gov.il/customs/personalim ... aphTitle19
טובין המוחזרים לישראל לאחר תיקונם
טובין ששולמו עליהם מלוא המיסים בעת ייבואם, יוצאו לחו"ל לצורך תיקון, תוקנו במסגרת תקופת האחריות על ידי הספק, ולא שולמה כל תמורה בעבור תיקונם – יהיו פטורים מתשלום מסי יבוא בכפוף לעמידה בתנאים הבאים:
טובין שערכם עולה על 200$ - חובה למלא לפני היצוא רשימון ייצוא (טופס מכס 9) ביחידת מכס דואר חבילות, ולהחתים עליו את פקיד המכס. את הטופס האמור יש להציג בפני פקיד המכס בעת החזרת הטובין לישראל.
טובין שערכם עד 200$ - בעת החזרת הטובין לישראל יש להציג מסמכים חלופיים לרשימון הייצוא, כגון: התכתבות עם הספק, חשבונית רכישה, רשימון ייבוא וכיו"ב.
למען הסר ספק, בנוסף למפורט לעיל, יש להוכיח עמידה ביתר תנאי פרט 810 לצו תעריף המכס, לרבות הוכחה כי מלוא המסים בגין הטובין שולמו בעת יבואם וטרם יצואם לצורך התיקון.
לגבי טובין כאמור שיוצאו לחו"ל לצורך תיקון, ושולמה תמורה בגין התיקון שבוצע בחו"ל - יחולו מסי ייבוא בגין עלות התיקון בלבד.
לגבי טובין כאמור שיוצאו והוחלפו בטובין חדשים, יחולו מלוא מסי הייבוא בגין הטובין המיובאים, גם אם ההחלפה בוצעה במסגרת תקופת האחריות.
...