איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
- m31 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 676
- הצטרף: יוני 2014
- נתן תודות: 265 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ ואת המצב בדרכים?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
השאלה לא ברורה בכלל.
ברור שרוב הישראלים יודעים איך אפשר לשפר את רמת וצורת הנהיגה בארץ.
הדרך היחידה היא אכיפה וקנסות, אכיפה וענישה, ושוב אכיפה.
אכיפה בכל מקום ובכל זמן, על כל עבירה, ועונשים כבדים.
אבל הישראלים, כמו ישראלים, חושבים שאם אין אכיפה אז מותר לכופף את החוקים, וכל אחד עושה מה ב- ז שלו.
כשאין אכיפה, ובתוספת העובדה המצערת שהמשטרה מחליטה שאין אכיפה על עבירות קלות, קל להגיע לג'ונגל הקיים כיום בכבישים ועל המדרכות.
ברור שרוב הישראלים יודעים איך אפשר לשפר את רמת וצורת הנהיגה בארץ.
הדרך היחידה היא אכיפה וקנסות, אכיפה וענישה, ושוב אכיפה.
אכיפה בכל מקום ובכל זמן, על כל עבירה, ועונשים כבדים.
אבל הישראלים, כמו ישראלים, חושבים שאם אין אכיפה אז מותר לכופף את החוקים, וכל אחד עושה מה ב- ז שלו.
כשאין אכיפה, ובתוספת העובדה המצערת שהמשטרה מחליטה שאין אכיפה על עבירות קלות, קל להגיע לג'ונגל הקיים כיום בכבישים ועל המדרכות.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
המודעות קיימת.
אישה שבכביש צר פותחת דלת בצד הכביש כדי להוציא, להכניס ילד למושב האחורי ברכב, והתנועה ברחוב עצרת עד שהנבלה תואיל בטובה לסיים ולסגור את הדלת, מודעת בהחלט שהיא מפריעה כך לתנועה.
היא עושה את זה כל יום, באותו מקום. פשוט לא אכפת לה.
מצפצפים לה, אז היא עושה טובה שמעיפה מבט שאומר: תמתינו...
אדם שחונה על מעבר חציה בצומת כי הוא רוצה לקנות גלידה בפיצוציה הסמוכה.
נהגים רבים שחונים בחנייה כפולה, וחוסמים נתיב ברחוב הראשי בעיר. (רק לשלוח לוטו\להוציא כסף מהכספומט\לקנות פלאפל...)
אמא שעוברת עם 3 ילדים קטנים בין מכוניות, כדי לעבור למדרכה השניה ברחוב הראשי, כשיש מעבר חצייה מרומזר 15 מטר ממנה.
כולם יודעים שהם מפריעים לתנועה ועוברים על החוק.
כולם יודעים בוודאות שלא יהיה באיזור שוטר שעלול לתת להם דו"ח.
פשוט לא מעניין אותם שהם מבצעים עבירה, שהם מהווים מטרד והפרעה לתנועה, ושהם פוגעים באנשים אחרים בהתנהגותם.
הם מודעים בהחלט. זה פשוט לא מעניין אותם.
לא המחוקקים, שיכולים לקבוע עונשים כבדים באמת, ולא מצחיקים כמו שיש היום.
לא השופטים, שמרחמים בלי סוף, ופוסקים עונשים מגוחכים. הרבה מתחת לרף הענישה הקבוע בחוק.
לא המשטרה, שמעדיפה מערכת מצלמות מהירות, שהיא הדרך הקלה ביותר לייצר דוחות, ושאין לה שום משמעות בהורדת כמות התאונות,
ומתעקשת שלא צריך להוציא שוטרים לכבישים, שיתפסו את העבריינים האמיתיים, בזמן ביצוע העבירה.
גם לא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שאלוהים בלבד יודע למה הם קיימים)
אם בכניסה לתחנת משטרת רחובות היה שוטר אחד שאוכף עבירות תנועה ב- 50 מטר כביש בחזית התחנה,
היה מייצר קופה יפה של דוחות, עד שהיה גורם לכך שהאיזור יהיה נקי מעברייני תנועה.
אנשים נוסעים מול התחנה ממש, עם הסלולארי ביד אחת, ולפעמים עט ביד השניה, ויומן על ההגה, וממש לא מודאגים שמא שוטר ישים לב אליהם.
אישה שבכביש צר פותחת דלת בצד הכביש כדי להוציא, להכניס ילד למושב האחורי ברכב, והתנועה ברחוב עצרת עד שהנבלה תואיל בטובה לסיים ולסגור את הדלת, מודעת בהחלט שהיא מפריעה כך לתנועה.
היא עושה את זה כל יום, באותו מקום. פשוט לא אכפת לה.
מצפצפים לה, אז היא עושה טובה שמעיפה מבט שאומר: תמתינו...
אדם שחונה על מעבר חציה בצומת כי הוא רוצה לקנות גלידה בפיצוציה הסמוכה.
נהגים רבים שחונים בחנייה כפולה, וחוסמים נתיב ברחוב הראשי בעיר. (רק לשלוח לוטו\להוציא כסף מהכספומט\לקנות פלאפל...)
אמא שעוברת עם 3 ילדים קטנים בין מכוניות, כדי לעבור למדרכה השניה ברחוב הראשי, כשיש מעבר חצייה מרומזר 15 מטר ממנה.
כולם יודעים שהם מפריעים לתנועה ועוברים על החוק.
כולם יודעים בוודאות שלא יהיה באיזור שוטר שעלול לתת להם דו"ח.
פשוט לא מעניין אותם שהם מבצעים עבירה, שהם מהווים מטרד והפרעה לתנועה, ושהם פוגעים באנשים אחרים בהתנהגותם.
הם מודעים בהחלט. זה פשוט לא מעניין אותם.
רצית לומר - אף אחד לא מנסה.ואף אחד לא באמת מצליח לפעול בנושא ברמה מספיק רצינית...
לא המחוקקים, שיכולים לקבוע עונשים כבדים באמת, ולא מצחיקים כמו שיש היום.
לא השופטים, שמרחמים בלי סוף, ופוסקים עונשים מגוחכים. הרבה מתחת לרף הענישה הקבוע בחוק.
לא המשטרה, שמעדיפה מערכת מצלמות מהירות, שהיא הדרך הקלה ביותר לייצר דוחות, ושאין לה שום משמעות בהורדת כמות התאונות,
ומתעקשת שלא צריך להוציא שוטרים לכבישים, שיתפסו את העבריינים האמיתיים, בזמן ביצוע העבירה.
גם לא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שאלוהים בלבד יודע למה הם קיימים)
אם בכניסה לתחנת משטרת רחובות היה שוטר אחד שאוכף עבירות תנועה ב- 50 מטר כביש בחזית התחנה,
היה מייצר קופה יפה של דוחות, עד שהיה גורם לכך שהאיזור יהיה נקי מעברייני תנועה.
אנשים נוסעים מול התחנה ממש, עם הסלולארי ביד אחת, ולפעמים עט ביד השניה, ויומן על ההגה, וממש לא מודאגים שמא שוטר ישים לב אליהם.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@toxin
תרבות לא תגיע מעצמה.
תרבות תגיע לאחר שלב ארוך של אכיפה משמעותית, שלא מסתיים לעולם.
1. מהפכה בחוקי הענישה:
קנסות גבוהים ודיפרנציאליים - גובה הקנס ייקבע לפי רמת חומרת העבירה, והשכר של העבריין.
https://www.bbc.com/news/world-europe-10960230
חיוב השופטים לקבוע את העונש הקבוע בחוק, ללא אפשרות לגזור עונש קל יותר, למי שהגיע למשפט ונמצא אשם.
2. בהתחלה - המון דוחות על עבירות "קלות", ועונשים כבדים על עבירות חמורות.
ברגע שהמשטרה הודיעה שהיא לא אוכפת עבירות קלות, כמו עבירות חנייה, התחיל הבלגאן של חנייה על המדרכות, באדום לבן, ובכל מקום שאפשר לתקוע לתוכו רכב.
3. תתחיל דעיכה של התנהגות אלימה בדרכים (כבישים ומדרכות).
4. לאט לאט תראה שאין כמעט התנהגות אלימה בדרכים
5. השאיפה להגיע למצב שבו מי שחושב להתעסק עם הנייד בנהיגה\לחנות בחנייה כפולה\על מעבר חצייה\לנסוע על 80 בעיר\לעקוף תור בנתיב פנייה כדי להתפלח לפניהם כי אין לו סבלנות להמתין 2 דקות, יידע שיש סיכוי טוב שייתפס.
(היום אנשים מעדיפים לחנות באדום לבן, כי יודעים שהסיכוי שיקבלו דו"ח משטרתי נמוכים בהרבה מהסיכוי לקבל דו"ח על חנייה בכחול לבן מפקח עירוני באותו רחוב)
6. כשנגיע למצב שבו כל אחד יחשוש כל הזמן מאיפה יצוץ השוטר שיתפוס אותו, נגיע למצב הקיים היום בשוויץ, גרמניה, ואפילו איטליה.
שים לב שבשוויץ וגרמניה, לדוגמה, למרות שהם נחשבים לנהגים אדיבים ושומרי חוק, נוכחות המשטרה גבוהה מאוד.
זה נועד כדי לשמר את המצב הקיים, שלא יידרדר בחזרה לג'ונגל, בו כל אחד יעשה כטוב בעיניו.
הציבור ברובו יודע לשמור חוק בעצמו, ועדיין מודע לעינו הפקוחה של השוטר הקרוב.
נ.ב.
במרכז רחובות, מול הקניון, יש משרד של מורי נהיגה.
כל הזמן מורי נהיגה חונים באדום לבן, לפעמים משאירים את הרכב עם התלמידים שלהם, לפעמים הרכב ריק, ומפריעים לתנועה.
איך מצפים שהתלמידים החדשים יילמדו שזו עבירה, ושאסור לעשות את זה?
תרבות לא תגיע מעצמה.
תרבות תגיע לאחר שלב ארוך של אכיפה משמעותית, שלא מסתיים לעולם.
1. מהפכה בחוקי הענישה:
קנסות גבוהים ודיפרנציאליים - גובה הקנס ייקבע לפי רמת חומרת העבירה, והשכר של העבריין.
https://www.bbc.com/news/world-europe-10960230
חיוב השופטים לקבוע את העונש הקבוע בחוק, ללא אפשרות לגזור עונש קל יותר, למי שהגיע למשפט ונמצא אשם.
2. בהתחלה - המון דוחות על עבירות "קלות", ועונשים כבדים על עבירות חמורות.
ברגע שהמשטרה הודיעה שהיא לא אוכפת עבירות קלות, כמו עבירות חנייה, התחיל הבלגאן של חנייה על המדרכות, באדום לבן, ובכל מקום שאפשר לתקוע לתוכו רכב.
3. תתחיל דעיכה של התנהגות אלימה בדרכים (כבישים ומדרכות).
4. לאט לאט תראה שאין כמעט התנהגות אלימה בדרכים
5. השאיפה להגיע למצב שבו מי שחושב להתעסק עם הנייד בנהיגה\לחנות בחנייה כפולה\על מעבר חצייה\לנסוע על 80 בעיר\לעקוף תור בנתיב פנייה כדי להתפלח לפניהם כי אין לו סבלנות להמתין 2 דקות, יידע שיש סיכוי טוב שייתפס.
(היום אנשים מעדיפים לחנות באדום לבן, כי יודעים שהסיכוי שיקבלו דו"ח משטרתי נמוכים בהרבה מהסיכוי לקבל דו"ח על חנייה בכחול לבן מפקח עירוני באותו רחוב)
6. כשנגיע למצב שבו כל אחד יחשוש כל הזמן מאיפה יצוץ השוטר שיתפוס אותו, נגיע למצב הקיים היום בשוויץ, גרמניה, ואפילו איטליה.
שים לב שבשוויץ וגרמניה, לדוגמה, למרות שהם נחשבים לנהגים אדיבים ושומרי חוק, נוכחות המשטרה גבוהה מאוד.
זה נועד כדי לשמר את המצב הקיים, שלא יידרדר בחזרה לג'ונגל, בו כל אחד יעשה כטוב בעיניו.
הציבור ברובו יודע לשמור חוק בעצמו, ועדיין מודע לעינו הפקוחה של השוטר הקרוב.
נ.ב.
במרכז רחובות, מול הקניון, יש משרד של מורי נהיגה.
כל הזמן מורי נהיגה חונים באדום לבן, לפעמים משאירים את הרכב עם התלמידים שלהם, לפעמים הרכב ריק, ומפריעים לתנועה.
איך מצפים שהתלמידים החדשים יילמדו שזו עבירה, ושאסור לעשות את זה?
- toxin
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8962
- הצטרף: אוקטובר 2008
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 688 פעמים
לא, אמיר. תרבות נספגת באנשים דרך חינוך. אם יחנכו ילדים מגיל הרך להתחשב בסביבה (אנשים, טבע) זה יחלחל פנימה ויהיה חלק מהם כאנשים מבוגרים. קנסות ועונשים זה מלחמה באש עם אש. לא בהכרח יעזור. אם אתה מכיר קצת את התרבות האירופאית אז בשוויץ וגרמניה אנשים הרבה יותר מתורבתים (לא כולם כמובן) אבל זה חלק מהם בלי קשר לנוכחות של משטרה או לא. זה לא נוגע רק לנהיגה אלא בכל חלק מהחיים שלהם.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
·toxin כתב:לא, אמיר. תרבות נספגת באנשים דרך חינוך. אם יחנכו ילדים מגיל הרך להתחשב בסביבה (אנשים, טבע) זה יחלחל פנימה ויהיה חלק מהם כאנשים מבוגרים. קנסות ועונשים זה מלחמה באש עם אש. לא בהכרח יעזור. אם אתה מכיר קצת את התרבות האירופאית אז בשוויץ וגרמניה אנשים הרבה יותר מתורבתים (לא כולם כמובן) אבל זה חלק מהם בלי קשר לנוכחות של משטרה או לא. זה לא נוגע רק לנהיגה אלא בכל חלק מהחיים שלהם....
אני מכיר שוטרת שוויצרית וותיקה.
היא סיפרה לי שכשהייתה צעירה היו הרבה יותר עבירות תנועה בשוויץ.
שינוי מדיניות הענישה גרם לשינוי שהביא את שוויץ למצבה היום.
לפני 50 שנה לא הפריע לשוויצרי לראות עברייני תנועה, זה היה רגיל.
לפני 40 שנה המצב השתנה, בעקבות שינוי במדיניות האכיפה.
בסה"כ כמה שנים של עבודה מאומצת של אכיפה, והתרבות השתנתה.
נכון שתרבות נספגת ע"י חינוך.
אך במצב ההתחלתי, שבו "כולם" עבריינים, אין דוגמה שתציג לילדים את ההתנהגות הנכונה.
הם כל הזמן רואים את העבריינים מול העיניים (הורי הילדים ביניהם).
ילד לא יעמוד ברמזור אדום להולכי רגל, כשהוא רואה מבוגרים עוברים באדום לידו.
ילד לא ירכב כחוק עם אופניים\קורקינט ממונעים, כשהוא רואה את המבוגרים והתנהגותם.
(קריצה לשטות החדשה הדורשת "איסור רכיבה למי שאין בידו רישיון נהיגה/עבר מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על כלי חשמלי")
כשילד רואה מה קורה על הכביש והמדרכה כיום, שום חינוך לא יעזור.
הילד לא יהיה "פרייר".
קודם צריך לחנך את המבוגרים.
כשהם יהיו ראויים להוות דוגמה טובה לילדים, נוכל לדבר על חינוך הילדים.
כשהורה נוסע עם הילדים שלו לא חגורים בכלל ברכב, ו\או לא במושב מתאים לגילו וגודלו של הילד,
הילד למד שחוקים הם המלצה לא מחייבת.
כשהורה עובר כביש עם הילדים שלו לא במעבר חצייה למרות שיש כזה קרוב מאוד אליו, או עובר איתם ברמזור אדום, כי אין מכוניות, אז למה לחכות עוד דקה, הילד למד ערך חשוב בחיים:
לא צריך לציית לחוקים שלא נוחים לך בזמן נתון.
לא יעזור כמה יפמפמו לו את החוקים בגן\בית הספר.
ההורים הם מודל החיקוי של הילד, ומה לעשות... רוב ההורים עבריינים. (כמובן שהכוונה רק לחוקי תעבורה).
יש צומת עם שלט עצור, שאני רואה מחלון הבית. לא מקום מרכזי.
אין אחד שמתייחס לשלט. אף אחד.
זה מה שהילדים רואים ומפנימים.
פעילות חינוכית בלבד לא תשנה את התנהגותם בעתיד.
בנוגע לאמירה שלך על התרבות האירופית
פה אתה טועה. מאוד טועה.אבל זה חלק מהם בלי קשר לנוכחות של משטרה או לא....
אם אתה מאמין שהם כאלו מתורבתים, למה אתה חושב שהם משקיעים כל כך הרבה בנוכחות שיטור בכבישים ובאכיפה?
לשיטתך, היה אפשר לוותר על השקעת משאבים אילו, הרי הם מתורבתים, אז לא דרושה אכיפה מאסיבית...
- toxin
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8962
- הצטרף: אוקטובר 2008
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 688 פעמים
לא טענתי שלא צריך אכיפה, ברור שכן, אבל אם אתה חושב שלהסתמך רק על זה, יפתור את הבעיה, אתה טועה. אותם מבוגרים "עבריינים" שאתה מתייחס אליהם היו בעצמם פעם ילדים. ברגע שחינוך נכון יהיה בסיס אצל כל אזרח נורמטיבי במדינה, יתחיל שינוי אמיתי. תרבות הנהיגה בארץ היא רק דוגמה אחת מיני רבות מאוד שמצביעה על הבעיה של חוסר התחשבות בסביבה והתחושה ש"זו המדינה שלי ולכן אני אעשה מה שבא לי". יצא לי הרבה פעמים לראות ישראלים בחו"ל שמשום מה לא התנהגו כמו שהם מתנהגים בארץ. לא ראיתי אותם זורקים סיגריות על הרצפה, לא צועקים ומשתוללים, עומדים בתור כמו כולם ומדברים בנימוס למקומיים. וזה אומר משהו.
FLY, לא רק לגבי סמים. סטיסטיקות מצביעות על כך שעונש מוות בארה"ב לא הורידה את הפשיעה באותה מדינה שזה חוקי בה. בתי הכלא מפוצצים בעבריינים מכל הסוגים בלי קשר להרתעה.
FLY, לא רק לגבי סמים. סטיסטיקות מצביעות על כך שעונש מוות בארה"ב לא הורידה את הפשיעה באותה מדינה שזה חוקי בה. בתי הכלא מפוצצים בעבריינים מכל הסוגים בלי קשר להרתעה.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@fLy
לא.
יש מדינות שיש בהן חוקים המאפשרים כריתת יד.
אין אכיפה, ולכן לא חוששים שביצוע העבירה יגרום לענישה.
בדיוק כמו בארץ.
יש חוק שאסור להחזיק סמרטפון ביד בנהיגה.
למרות שיש סיכוי להתפס, אף אחד לא חושש שייתפס.
למה? כי אין אכיפה.
גם אם יקבעו בארץ עונש מוות למי שמסמס בנהיגה, אנשים ימשיכו, כי רוב הסיכויים הם שלא ייתפסו.
לעזאזל: ממש מול תחנת משטרה, עם שוטרים מסתובבים ברחבה שלפניה, אף אחד לא חושש לשחק בסלולארי שלו ביד בזמן נהיגה. ולמה שיחששו?
ובטוח שהם שומעים כמה פעמים בכל יום כמה זה מסוכן.
חינוך לבדו, בלי אכיפה, לא עובד.
כמו לתפוס עבריין רכוש, להרשיע אותו, ואז להושיב אותו בכיתה ולהסביר לו כמה זה לא יפה לגנוב מאחרים.
לא יעבוד.
אם אין לאדם מוטיבציה אמיתית לשנות התנהגות, היא לא תשתנה.
ודרך טובה ליצירת מוטיבציה כזו היא ענישה.
(כמה דתיים יש שעוברים על 10 הדברות, למרות שהם "יודעים מה העונש הצפוי", ולא חוששים ממנו?
הרי לאדם דתי, לא תגנוב זו עבירה שבאה מבסיס חינוכו ואמונתו, ועדיין זה לא מספיק לשכנע אותו שלא ראוי לגנוב)
במדינות כמו סעודיה, כמה פעמים של מימוש עונש כזה, "חינך מחדש" את האוכלוסיה -
מתוך האתר al-islam.org:
לא.
יש מדינות שיש בהן חוקים המאפשרים כריתת יד.
אין אכיפה, ולכן לא חוששים שביצוע העבירה יגרום לענישה.
בדיוק כמו בארץ.
יש חוק שאסור להחזיק סמרטפון ביד בנהיגה.
למרות שיש סיכוי להתפס, אף אחד לא חושש שייתפס.
למה? כי אין אכיפה.
גם אם יקבעו בארץ עונש מוות למי שמסמס בנהיגה, אנשים ימשיכו, כי רוב הסיכויים הם שלא ייתפסו.
לעזאזל: ממש מול תחנת משטרה, עם שוטרים מסתובבים ברחבה שלפניה, אף אחד לא חושש לשחק בסלולארי שלו ביד בזמן נהיגה. ולמה שיחששו?
ובטוח שהם שומעים כמה פעמים בכל יום כמה זה מסוכן.
חינוך לבדו, בלי אכיפה, לא עובד.
כמו לתפוס עבריין רכוש, להרשיע אותו, ואז להושיב אותו בכיתה ולהסביר לו כמה זה לא יפה לגנוב מאחרים.
לא יעבוד.
אם אין לאדם מוטיבציה אמיתית לשנות התנהגות, היא לא תשתנה.
ודרך טובה ליצירת מוטיבציה כזו היא ענישה.
(כמה דתיים יש שעוברים על 10 הדברות, למרות שהם "יודעים מה העונש הצפוי", ולא חוששים ממנו?
הרי לאדם דתי, לא תגנוב זו עבירה שבאה מבסיס חינוכו ואמונתו, ועדיין זה לא מספיק לשכנע אותו שלא ראוי לגנוב)
במדינות כמו סעודיה, כמה פעמים של מימוש עונש כזה, "חינך מחדש" את האוכלוסיה -
מתוך האתר al-islam.org:
If we observe theft to be rampant today, it is because such rulings are not being enforced; and hence, in environments in which this Islamic ruling is enforced (like Saudi Arabia, in which until very recently this ruling had been in force), extraordinary safety is observed to prevail over them with regards money and property.
Numerous pilgrims to the House of Allah (s.w.t.) have personally witnessed purses and wallets containing money lying on the roads and in the streets with none possessing the courage to touch them until such a time that the functionaries of the Department of Collection of Lost Items carry them to the mentioned department from where the owners retrieve their lost items by presenting the necessary identifications. Most of the shops are not locked at night but despite this, no one attempts to break into them....
- dima_vy
-
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5902
- הצטרף: מרץ 2008
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 135 פעמים
- קיבל תודות: 298 פעמים
אני חושב שאפשר לגרום לאנשים להתנהג בכביש בצורה מתורבתת, כאשר האכיפה תהיה אוטומטית, ע"י מצלמות. ישנם כבר מקומות כמו נת"צים בת"א אשר מצולמים, ומי שנוסע בהם מקבל אוטומטית בדואר קנס של 500 ש"ח. מרבית המקומות בת"א ובערים נוספות מצולמים, ולכן אני לא רואה בעיה לעשות אכיפה אוטומטית לחלוטין. הרי תשימו לב, שדווקא בת"א רוב סיכויים שלא תראו רכב חונה על אדום-לבן, או על מעבר חציה.
פעם אחת אני עצרתי על אדום לבן בסלמה, ירדתי לחנות, עמדתי בפתח החנות כך שכל הזמן ראיתי את הרכב, וכעבור חודש קיבלתי בדואר דו"ח של 250 ש"ח על עצירה במקום אסור. הרכב שלי צולם מרכב חולף. לא היה פקח שהייתי יכול להגיד לו "אח שלי, חכה דקה אני יוצא". כך זה אמור להיות בכל מקום, וכך ניתן לחנך אוכלוסיה.
היום אני גר בבת ים. מתחת לבית שלי יש מגרש חניה, כאשר בכניסה אליו יש שלט על שני צידי הרחוב, "החניה במרכז הרחבה אסורה". כל יום, במיוחד בסופי שבוע באים פקחים ונותנים קנסות למכוניות שחונות במרכז הרחבה. אני צופה בזה כבר מספר שנים. ההבדל רק שבת"א פקחים מגיעים לאותה נקודה בתדירות של פעם בשעתיים. בבת ים אולי פעמיים ביום, ולכן ישנם אנשים שיצואים ללא עונש בגין העבירה, וזה ההבדל באכיפה, בגלל זה בת"א לרוב אנשים לא מרשים לעמם לבצע עבירות תנועה, ובבת ים כן מרשים.
בשורה התחתונה, לדעתי, ככל שאכיפה תהיה אוטומטית, כך יתחנכו האנשים. נשאר רק ליישם את זה.
פעם אחת אני עצרתי על אדום לבן בסלמה, ירדתי לחנות, עמדתי בפתח החנות כך שכל הזמן ראיתי את הרכב, וכעבור חודש קיבלתי בדואר דו"ח של 250 ש"ח על עצירה במקום אסור. הרכב שלי צולם מרכב חולף. לא היה פקח שהייתי יכול להגיד לו "אח שלי, חכה דקה אני יוצא". כך זה אמור להיות בכל מקום, וכך ניתן לחנך אוכלוסיה.
היום אני גר בבת ים. מתחת לבית שלי יש מגרש חניה, כאשר בכניסה אליו יש שלט על שני צידי הרחוב, "החניה במרכז הרחבה אסורה". כל יום, במיוחד בסופי שבוע באים פקחים ונותנים קנסות למכוניות שחונות במרכז הרחבה. אני צופה בזה כבר מספר שנים. ההבדל רק שבת"א פקחים מגיעים לאותה נקודה בתדירות של פעם בשעתיים. בבת ים אולי פעמיים ביום, ולכן ישנם אנשים שיצואים ללא עונש בגין העבירה, וזה ההבדל באכיפה, בגלל זה בת"א לרוב אנשים לא מרשים לעמם לבצע עבירות תנועה, ובבת ים כן מרשים.
בשורה התחתונה, לדעתי, ככל שאכיפה תהיה אוטומטית, כך יתחנכו האנשים. נשאר רק ליישם את זה.
ישנם 2 בעיות גדולות ועיקריות בארץ:
1. בעיית תשתיות - גורם מס' 1 לדעתי לתאונות דרכים
2. מנטליות/נורמליזציה שהתגבשה בארץ.
אני למשל - לא מבין מדוע הרבה אנשים לא מאותתים לפני פנייה / לא מאותתים כלל .... פשוט חותכים לנתיב הצמוד וזהו.
ברור שיש צורך באכיפה מוגברת - אבל מדובר כאן על רכב/כלי שיכול להרוג - ועל כל נהג מוטלת אחריות - שלעיתים מוזנחת.
1. בעיית תשתיות - גורם מס' 1 לדעתי לתאונות דרכים
2. מנטליות/נורמליזציה שהתגבשה בארץ.
אני למשל - לא מבין מדוע הרבה אנשים לא מאותתים לפני פנייה / לא מאותתים כלל .... פשוט חותכים לנתיב הצמוד וזהו.
ברור שיש צורך באכיפה מוגברת - אבל מדובר כאן על רכב/כלי שיכול להרוג - ועל כל נהג מוטלת אחריות - שלעיתים מוזנחת.