בעקבות כמה שרשורים שהיו פה עם דוגמאות של עננות/הילות/וכו' בטלוויזיות, החלטתי לעשות ניסוי קטן משל עצמי.
אתמול, אחרי שסיימתי לראות סרט (אגב - המשפט של שיקגו 7, בנטפליקס, מומלץ במיותר), בשלב הכתוביות שמתי לב לכך שכשהכתוביות נדלקות, אפשר לשים לב לעליה כללית בבהירות המסך והילה סביב הכתוביות. זה לא חדש לי כמובן. זה חלק אינהרנטי מFALD מבוסס אזורים וזה בסדר. בסרטים התופעה כמעט בכלל לא מורגשת בעין. בכתוביות בסוף סרטים היא מורגשת, קלות. אפשר לשים לב לזה כמובן, אבל זה לא משהו דרמטי במיוחד.
אלא שעשיתי סרטון קצר (שמתוכו לקחתי כמה סקרינשוטים לדוגמא) - של זה בטלפון, ופתאום זה נראה נורא. סיריוסלי, אם מישהו היה מראה לי את זה לפני שקניתי את הטלוויזיה, אין סיכוי שהייתי קונה אותה. זה מזעזע. מחריד. יותר גרוע מ-LG IPS!
ובאמת, אני מבטיח לכל מי שמסתכל בשרשור הזה (ורואה אותי ממליץ בנחישות על הסוני בכל מקום אחר) - התופעה הזאת לא מורגשת, בעין, אפילו לא 5% ממה שהיא נראית פה. אם אתם תוהים למה זה? זה קשור לעיבוד התמונה של אפל (ובכלל של מצלמות דיגיטליות). הוא מנסה להוציא את הפרטים הרלוונטים מהתמונה ומשפר את הקונטרסט. ככה שכשהתמונה מתחילה להבהיר, בהירות הביניים מקבלת העצמה.
אני בטוח שאם הייתי מעלה את זה פה בשרשור ואומר שיש לי תקלה בטלוויזיה, כולם היו אומרים לי כמה שזה נראה נורא. אבל המציאות היא שזה נראה נורא, רק בתמונות.
הדוגמאות - להלן:
על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
-
- בין כתוביות. כל התאורה האחורית מכובה. שחור לגמרי. נפלא :)
-
- כתוביות על פני המסך. רוב התאורה האחורית דלוקה. זה נראה נורא (אבל לא נראה נורא במציאות).
-
- כתוביות למטה בלבד. אפשר לראות יותר בולט את הקונטרסט (המזויף) של הטלפון.
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
@slarti
·
חדי העין, אגב, יבחינו בעובדה שהקיר מאחורי הטלוויזיה בהיר יותר בתמונות שבהן יש כתוביות. ולא, זה לא כי הוא מקבל אור (החלל גדול ולא מושפע מזה מספיק). אלא כי האלגוריתם של התמונה, מבהיר את גווני הביניים ולכן גם את הקיר הוא מבהיר.
·
חדי העין, אגב, יבחינו בעובדה שהקיר מאחורי הטלוויזיה בהיר יותר בתמונות שבהן יש כתוביות. ולא, זה לא כי הוא מקבל אור (החלל גדול ולא מושפע מזה מספיק). אלא כי האלגוריתם של התמונה, מבהיר את גווני הביניים ולכן גם את הקיר הוא מבהיר.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
@slarti
·
לא יודע איך זה באייפון, אבל בזמנו, כשהשתמשתי ב-Lumia 950 כטלפון הראשי שלי. אפשר היה להעביר את המצלמה למצב ידני, ולקבוע המון פרמטרים. כמו זמן חשיפה, ISO ומה שלא תרצה.
הנה כמה תמונות שצילמתי מה-Vizio M55-C2 (מסך FALD עם 32 איזורים).
[imgur-album]5IFRp[/imgur-album]
התמונות הבהירות צולמו עם המצלמה על אוטומט, והתמונות ה"כהות" צולמו כשההגדרות תאמו (בערך) את ההגדרות ש-RTINGS משתמשים בהן.
וכן, VIZIO לא מכבה את התאורה האחורית לגמריי, גם במסך שחור לחלוטין.
·
לא יודע איך זה באייפון, אבל בזמנו, כשהשתמשתי ב-Lumia 950 כטלפון הראשי שלי. אפשר היה להעביר את המצלמה למצב ידני, ולקבוע המון פרמטרים. כמו זמן חשיפה, ISO ומה שלא תרצה.
הנה כמה תמונות שצילמתי מה-Vizio M55-C2 (מסך FALD עם 32 איזורים).
[imgur-album]5IFRp[/imgur-album]
התמונות הבהירות צולמו עם המצלמה על אוטומט, והתמונות ה"כהות" צולמו כשההגדרות תאמו (בערך) את ההגדרות ש-RTINGS משתמשים בהן.
וכן, VIZIO לא מכבה את התאורה האחורית לגמריי, גם במסך שחור לחלוטין.
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
·TheCoolest כתב:@slarti
·
לא יודע איך זה באייפון, אבל בזמנו, כשהשתמשתי ב-Lumia 950 כטלפון הראשי שלי. אפשר היה להעביר את המצלמה למצב ידני, ולקבוע המון פרמטרים. כמו זמן חשיפה, ISO ומה שלא תרצה.
הנה כמה תמונות שצילמתי מה-Vizio M55-C2 (מסך FALD עם 32 איזורים).
[imgur-album]5IFRp[/imgur-album]
התמונות הבהירות צולמו עם המצלמה על אוטומט, והתמונות ה"כהות" צולמו כשההגדרות תאמו (בערך) את ההגדרות ש-RTINGS משתמשים בהן.
וכן, VIZIO לא מכבה את התאורה האחורית לגמריי, גם במסך שחור לחלוטין....
אין ספק שאפשר לנהל את האירוע הזה.
יש לי לייטרום באייפון שמאפשר לשלוט בכל הפרמטרים. אבל אני משער שרוב האנשים שמעלים פה תמונה מצלמים אותה באוטומט. מטרת השרשור היתה רק להראות מה האוטומט של אייפון עושה לכל הדיון על הBACKLIGHT
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
@slarti
·
כן, זה ברור. כל מצלמה על אוטומט תרגום לזה.
·
כן, זה ברור. כל מצלמה על אוטומט תרגום לזה.
·deelad כתב:תראה כמה המצב פחות טוב בסוני מול המתחרה סמסונג :
...
אהה - אבל זה כי אתה מתעדף היעדר זליגת אור על כל דבר אחר.
לבחירה של סמסונג לעשות CRUSH לכל דבר שעלול להיות בלומינג יש מחיר בחלקים אחרים של איכות התמונה - הם עושים CRUSH לשחורים בכל מיני נסיבות. והבהירות המקסימאלית של אוביקטים קטנים היא קטנה יותר. זה לא שאלה של טוב יותר או רע יותר אלא של פריוריטי של חסרון אחד אל מול אחר.
אני חי עם הסוני שלי כבר שנה - וחייב להגיד שבמציאות, בעיות ה"בלומינג" הן זניחות לחלוטין, ולעומת זאת איכות התמונה הכללית לא פחות ממדהימה.
תוכל לשתף באיזה דגם אתה משתמש?slarti כתב:·......
אהה - אבל זה כי אתה מתעדף היעדר זליגת אור על כל דבר אחר.
לבחירה של סמסונג לעשות CRUSH לכל דבר שעלול להיות בלומינג יש מחיר בחלקים אחרים של איכות התמונה - הם עושים CRUSH לשחורים בכל מיני נסיבות. והבהירות המקסימאלית של אוביקטים קטנים היא קטנה יותר. זה לא שאלה של טוב יותר או רע יותר אלא של פריוריטי של חסרון אחד אל מול אחר.
אני חי עם הסוני שלי כבר שנה - וחייב להגיד שבמציאות, בעיות ה"בלומינג" הן זניחות לחלוטין, ולעומת זאת איכות התמונה הכללית לא פחות ממדהימה....
תיארתי לעצמי שאתה עם xg95. לא מעניין אותי ה- BLB, מדובר בהגרלה מוחלטת איזה פאנל תקבל למרות שעם סוני האיכותיים עושה רושם שה אחידות טובה.slarti כתב:·......
יש לי סוני XG9505.
אל תדאג - זה לא נראה ככה במציאות...
יותר עניינה אותי ההערה לגבי איכות התמונה כי ממחר נהיה אחים לנשק (xh95). לצערי בגלל וירוס העטלפים לא ראיתי את הטלויזיה במו עיניי.
·Yuvalfrr כתב:תיארתי לעצמי שאתה עם xg95. לא מעניין אותי ה- BLB, מדובר בהגרלה מוחלטת איזה פאנל תקבל למרות שעם סוני האיכותיים עושה רושם שה אחידות טובה.......
יותר עניינה אותי ההערה לגבי איכות התמונה כי ממחר נהיה אחים לנשק (xh95). לצערי בגלל וירוס העטלפים לא ראיתי את הטלויזיה במו עיניי....
אל תדאג. היא מדהימה.
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
@slarti
·
לי יש את ה-xf9005 והבלומינג סביב כתוביות בסרטים עם dv/hdr בסצות כהות נראה אבל לא ברמה שמפריעה מאוד. כאשר צופים בתוכן ללא dv/hdr ניתן לומר שהבלומינג לא קיים. ניתן להוריד מעט את התופעה על חשבון רמת השחור אם מורידים רמה ב- local dimming.
דרך אגב הצילומים שלך הם מזוית מאוד חדה מה שמגביר את הבלומינג משמעותית. צלם כשאתה מול הטלוויזיה
לגבי הסמסונג, אני לא אוהב את האלגוריתם שלהם. הם מורידים את רמת הבהירות של אובייקטים קטנים על מנת לצמצם את הבלומינג ומאבדים מידע רב בתמונה. עניין של טעם והעדפה אישית.
·
לי יש את ה-xf9005 והבלומינג סביב כתוביות בסרטים עם dv/hdr בסצות כהות נראה אבל לא ברמה שמפריעה מאוד. כאשר צופים בתוכן ללא dv/hdr ניתן לומר שהבלומינג לא קיים. ניתן להוריד מעט את התופעה על חשבון רמת השחור אם מורידים רמה ב- local dimming.
דרך אגב הצילומים שלך הם מזוית מאוד חדה מה שמגביר את הבלומינג משמעותית. צלם כשאתה מול הטלוויזיה
לגבי הסמסונג, אני לא אוהב את האלגוריתם שלהם. הם מורידים את רמת הבהירות של אובייקטים קטנים על מנת לצמצם את הבלומינג ומאבדים מידע רב בתמונה. עניין של טעם והעדפה אישית.
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
אני מקווה שאני לא מבלבל עם תופעה אחרת, אבל אצלי ב- xf9005 בתכני DV בסצינות חשוכות (ומראש כל התכנים נראים חשוכים מידי לטעמי) רואים מלבן בהיר יותר סביב הכתוביות, וזה מאוד מורגש.gvid כתב:לי יש את ה-xf9005 והבלומינג סביב כתוביות בסרטים עם dv/hdr בסצות כהות נראה אבל לא ברמה שמפריעה מאוד. כאשר צופים בתוכן ללא dv/hdr ניתן לומר שהבלומינג לא קיים. ניתן להוריד מעט את התופעה על חשבון רמת השחור אם מורידים רמה ב- local dimming....
מה שמפריע יותר הוא שכאשר אין כתוביות אז האיזור חוזר להיות כהה, ושוב בהיר כשיש כתוביות, ואז יש מעין "הבהובים" של מלבן בהיר יותר באיזור הכתוביות.
תוכל בבקשה לשתף את ההגדרות/כיול שאתה משתמש בהן? (בסופו של דבר כיביתי את ה- local dimming כי זה שיגע אותי, ואני מרגיש שאני "מפספס" חלק מהפואנטה של הטלויזיה).
Re: על כוחו של תיקון חשיפה באייפון (או - ההילה "הנוראית" ב-FALD של סוני)
@KZ
·
אתחיל ואומר שלא ניתן למנוע לחלוטין אלא אם כיבית את ה-LD כמו שציינת ובאמת אתה מפספס את כל הפואנטה של עומק וקונטרסט.
ההגדרות שלי ב-dv:
color - 60
contrast, brightness - max
black adjust - off
black level - 50
advanced contrast enhancer - off
local dimming - high אפשר להוריד למדיום אם ממש מפריע, אני מסתדר עם זה.
x-tended dynamic range - high
live color - high
מצאתי גם שזה מוסיף חיות וגם קצת בהירות לתמונה.
זה לא יוריד את ההילה סביב הכתוביות אבל משפר את התמונה החשוכה מעט שיש בסדרות מסוימות. יש באמת סדרות שנראות חשוכות ויש שנראות מדהים. כנראה שתלוי בצילום.
חבל שנטפליקס לא נותנים לשנות את גוון הכתובית בפונטים בעברית שמו שניתן באנגלית, ואז היה ניתן להגדיר אותן semi tranperent והן הופכות למין גוון אפור שעוזר משמעותית בעניין ההילה.
·
אתחיל ואומר שלא ניתן למנוע לחלוטין אלא אם כיבית את ה-LD כמו שציינת ובאמת אתה מפספס את כל הפואנטה של עומק וקונטרסט.
ההגדרות שלי ב-dv:
color - 60
contrast, brightness - max
black adjust - off
black level - 50
advanced contrast enhancer - off
local dimming - high אפשר להוריד למדיום אם ממש מפריע, אני מסתדר עם זה.
x-tended dynamic range - high
live color - high
מצאתי גם שזה מוסיף חיות וגם קצת בהירות לתמונה.
זה לא יוריד את ההילה סביב הכתוביות אבל משפר את התמונה החשוכה מעט שיש בסדרות מסוימות. יש באמת סדרות שנראות חשוכות ויש שנראות מדהים. כנראה שתלוי בצילום.
חבל שנטפליקס לא נותנים לשנות את גוון הכתובית בפונטים בעברית שמו שניתן באנגלית, ואז היה ניתן להגדיר אותן semi tranperent והן הופכות למין גוון אפור שעוזר משמעותית בעניין ההילה.